شناسهٔ خبر: 41756809 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

انجام مطالعات منابع طبیعی و آبخیزداری در بیش از ۵۷ هزار هکتار از حوزه‌های آبخیز زنجان

رئیس اداره مهندسی و مطالعات اداره کل منابع طبیعی استان زنجان از انجام مطالعات منابع طبیعی و آبخیزداری در بیش از ۵۷ هزار هکتار از حوزه‌های آبخیز زنجان خبر داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،مسعود رسولی رئیس اداره مهندسی و مطالعات اداره کل منابع طبیعی استان گفت: در سال ۱۳۹۸ اداره مهندسی و مطالعات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان، در ۵ حوزه آبخیز اقدامات مطالعاتی انجام داده است.

او افزود: دهنه و آببر در طارم، اردجین در خرمدره، سهرورد در خدابنده و اند آباد در زنجان ۵ حوزه‌ی آبخیزی است که مطالعات صورت گرفته است.

رسولی مجموع مساحت کل این طرح‌ها را ۵۷ هزار و ۷۵۶ هزار هکتار اعلام کرد و گفت: به منظور انجام مطالعات یکپارچه منابع طبیعی و آبخیزداری، برای این پروژه‌ها از محل صندوق توسعه ملی و اعتبارات ملی و استانی تامین اعتبار شده است.

این مقام مسئول تاکید کرد: تا کنون در حدود ۸۰۰ هزار هکتار مطالعات تفضیلی اجرایی در سطح استان زنجان انجام شده است.

رئیس اداره مهندسی و مطالعات اداره کل منابع طبیعی استان در ادامه خاطر نشان کرد: تامین اطلاعات پایه مورد نیاز برای شناسایی مناطق بحرانی، مستند سازی و تهیه بانک اطلاعاتی طرح ها، جمع آوری، رقومی سازی و استاندارد سازی داده‌های موجود، تامین و تهیه عکس‌های هوای، نقشه ها، و تصاویر ماهواره‌ای و همکاری با اداره حفاظت به منظور تهیه نقشه پراکندگی حفاظت مشارکتی و یکسان سازی لایه‌های رقومی کمربند حفاظتی از جمله سیاست‌های اجرایی بخش مهندسی و مطالعات است.

گفتنی است که این مطالعات با هدف شناسایی کامل حوزه آبخیز از نظر مطالعات پایه و ارائه برنامه جامع اجرایی پروژه‌های منابع طبیعی و آبخیزداری در حوزه‌های آبخیز انجام می‌شود.
 
انتهای پیام/ن

نظر شما