شناسهٔ خبر: 41756077 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

تیم هایی که قهرمانی را فراموش کردند...

هشت ابدی (Fores...

صاحب‌خبر -

انجمن لیورپولیها با افتخار تقدیم میکند

این فصل شاهد بودیم که لیورپول بعد از 30 سال دوباره توانست قهرمان لیگ شود.به همین بهانه در این پست به تیم های انگلیسی که فاصله زیادی ما بین دو قهرمانیشان داشته اند می پردازیم.به تیم هایی که نا امید نشدند و جنگیدند تا طرفدارانشان سربلند باشند.جالب است که در اکثر این قهرمانی یک شخصیت بزرگ مانند کلوپ یا بازبی حضور دارد.البته من به همه ی آنها اشاره نکردم و تیم های دیگری هم هستند که رکورد دارند.

 

لیورپول 2020-1990

هنگامی که لیورپول به هدایت کنی دالگیش(که هم بازی میکرد و هم سرمربیگری)با فاصله 9 امتیازی قهرمان شد و روز های خوبی را میگذراند.در آن فصل که لیورپول به کریستال پالاس 9 گل زد بدون اینکه گلی بخورد. در آن فصل که وینگر جوان لیورپول 22 گل به ثمر رساند.هیچکس در بریتانیا فکر نمیکرد که قهرمانی بعدی لیورپول تا 30 سال بعد طول بکشد.در میان این فاصله،چندین بار لیورپول به قهرمانی نزدیک شد که لغزش هایی مانع از رسیدن قرمز ها به این جام شد..هنگامی که یورگن کلوپ آمد امید ها بیشتر شد.کلوپ هم لیورپولیها را نامید نکرد و آنهارا به قهرمانی لیگ رساند تا حسرت 30 ساله لیورپول بشکند و لیورپول بار دیگر بر بام انگلیس بنشیند.

 

اورتون ?-1987

از اخرین لیگی که اورتون گرفت 33 سال میگذرد.اما طرفداران اورتون خوش شانس بودند که رقیب همشهری هم زیاد دوام نیاورد.اورتون با 86 امتیاز و با فاصله توانست قهرمان لیگ شود.هاوارد کندل سرمربی اورتون بود.تره ور استیون ستاره آن فصل اورتون بود.

منچستر یونایتد 1951-1911

آن تیم رویایی را کسی به یاد نمیاورد.آن تیم را ارنست منگنال رهبری میکرد.ارنست منگنال یکی از بهترین بازیکنان آن روزها را از ناتینگهام فارست به خدمت گرفت.اناک وست که در آن فصل یکی از اصلی ترین مهره های منچستر یونایتد بود،توانست تا پایان فصل 19 بار گلزنی کند.3 سال گذشت و اتفاقی افتاد که کسی به قهرمانی لیگ فکر نکند.ولیعهد اتریش کشته شد تا جنگی خانمان سوز شروع شود.در این جنگ 15 بازیکن منچستر در خط مقدم کشته شدند.[لیست بازیکنان] روحشان شاد.آن روز های سخت گذشت و مردی از دل دشمن آمد تا منچستر یونایتد را نجات دهد.بازیکن سابق منچستر سیتی و لیورپول؛مت بازبی بعد از 41 سال توانست لیگ را برای شیاطین سرخ به ارمغان بیاورد.

 

ناتینگهام فارست ?-1978

 ناتینگهام فارست از معدود تیم های تاریخ است که یک فصل بعد از صعود به لیگ قهرمان میشود.این ممکن نیست مگر اینکه شما مربی مثل کلاف داشته باشید.بعد از آن قهرمانی ها،ناتینگهام توفیقی نداشته است. نه تنها 42 سال از قهرمانیش در لیگ میگذرد،بلکه 21 سال هست که به پرمیرلیگ صعود نکرده است.برای مطالعه بیشتر درمورد روز های اوج ناتینگهام کلیک کنید.

 منچستر سیتی 2012-1968

به جرئت میتوان گفت فصل 67/68 یکی از رقابتی ترین و جالب ترین فصل های تاریخ لیگ انگلیس است.کافیست نگاهی به جدول ان بیاندازید تا بفهمید چقدر جذاب بوده است.منچستر سیتی با 58 امتیاز در صدر،رقیب همشهری منچستر یونایتد با 56 امتیاز دوم،و دشمن هر دوی آنها،لیورپول سوم!حیف است که ما هیچ وقت آن فصل را به چشم خودمان ندیدیم.تاریخ تکرار میشود و دقیق هم تکرار میشود.44 سال بعد باز هم در یک فصل بسیار جذاب،منچستر سیتی به واسطه گل های دقیقه اخیر ادین ژکو و سرخیو اگوئرو قهرمان لیگ مشود.این یکی را دیگر دیدیم.ابی پوشان منچستر با تفاضل گل بیشتر نسبت به قرمز های منچستر قهرمان شدند.

چلسی 2005-1955

مابین اولین و دومین قهرمانی چلسی 50 سال فاصله بود.تد دریک سرمربی چلسی که خود برای ارسنال بازی کرده بود،اولین قهرمانی را برای ابی پوشان لندن به ارمغان اورد.چلسی در ان فصل 81 بار توپ را به تور حریفان چسباند که روی بنتلی با 21 گل بیشترین سهم را از آن داشت.جالب است که چلسی 57 بار نیز گل خورد.اما چلسی مورینیو مقتدر تر و قوی تر قهرمان شد.چلسی آن فصل تنها یک باخت داشت در برابر منچستر سیتی داشت.بعد از ان باخت 29 بازی بدون شکست بود.اما مهمترین رکورد آنها رکورد کمترین گل خورده در یک فصل بود.همچنین آنها رکورد بیشترین امتیاز را نیز با 95 امتیاز شکستند.

 

تاتنهام ?-1961

بیل نیکلسون،بزرگترین مرد تاریخ تاتنهام، معمار آخرین قهرمانی تاتنهام در عرصه لیگ انگلیس بود.تاتنهام 60/61 در 16 بازی اول تنها یک مساوی داشت.بابی اسمیت در آن فصل 28 گل زد.این یعنی بیش از نیمی از گل های ان فصل تاتنهام را بابی اسمیت زده بود.در آن فصل تیم بیل نیکلسون توانست FA Cup را نیز ببرد.چهار بازیکن تاتنهام در تمام بازی های آن فصل حضور داشتند:دنی بلنچ فلوور،رون هنری،جان وایت و لزلی آلن.59 سال میگذرد اما تاتنهام هنوز قهرمان نشده است.

 

برنلی ?-1960

همان موقع که برنلی قهرمان شد 29 سال طول کشید.هری پاتز دوباره افتخار را به شهر برنلی برگردانده بود.پاتز ستارگانی بی همتا مانند برایان پلینگتون و جیمز رابسون داشت.اما بهترین آنها جان کانلی بود.از دیگر عوامل قهرمان برنلی،ضعف شدید خط دفاعی ولورهمپتون بود که در آن فصل 106 گل زده بود.از آن موقع تا به امروز 60 سال میگذرد و هنوز برنلی قهرمان لیگ نشده است.

 

استون ویلا 1981-1910

 

جرج رمزی کسی بود که بیرمنگامی ها او را خیلی دوست داشتند.چرا که آنها را به قدرت اول فوتبال در انگلیس تبدیل کرده بود.6 لیگ و 6 FA Cup دستاورد های او در استون ویلا بود. جوزف بچ اسطوره ویلا،در آن فصل 22 بار گلزنی کرد تا به مرد اول آنها تبدیل شود.همانند اکثر تیم های انگلیسی،استون ویلا هم بازیکنانی داشت که در جنگ جهانی آنهارا از دست داد.[لیست بازیکنان] روحشان شاد. 71 سال بعد رون سندرس موفق شد طلسم قهرمان نشدن را بشکند و استون ویلا را به اوج برگرداند.آنها موفق شدند که قهرمان اروپا هم شوند.

 

بلکبرن 1995-1914

بلکبرن اخرین قهرمان لیگ قبل از شروع جنگ جهانی و تعطیلی لیگ بود.تیمی که شاید اگر جنگ شروع نمیشد قهرمانی بعدیش به 71 سال بعد موکول نمیشد.فصل 94/95 بلکبرن دوئلی جانانه با منچستر داشت که موفق شد آن را پیروز شود.الن شیرر که 34 بار در لیگ گلزنی کرد،بهترین بازیکن تیم و لیگ بود.البته از نقش مربیشان کینگ کنی دالگیش هم نباید گذشت.

 

ساندرلند ?-1936

تیمی که الان موفقیتش ماندن در لیگ است زمانی جز پر افتخار ترین تیم های انگلیس بود.جانی کاکرن،اخرین مربی ساندرلند بود که توانست قهرمانی در انگلیس را جشن بگیرد.باب گرنی،گلزن ترین بازیکن تاریخ ساندرلند از ستاره های ان تیم بود که اقای گل هم شد.

نیوکاسل ?-1927

فرانک وات،مربی افسانه ای نیوکاسل که 36 سال سرمربی این تیم بود،کسی بود که اخرین تیم قهرمان لیگ نیوکاسل را هدایت میکرد.93 سال میگذرد.کمی صبر کنند میتوانند 100 ساله شوند. اخرین امید های طرفداران نیوکاسل به بن سلمان است.

 

وست برومویچ آلبیون ?-1920

100 سال!موقعی که شروع کردم که این متن را بنویسم فکر نمیکردم تیمی وجود داشته باشد که از اخرین قهرمانیش 100 سال میگذرد.طرفداران وست بروم منتظرن فرد اورسیسی دوباره بیاید و بر روی نیمکتشان بنشیند و آنها را قهرمان کند.اما بعید میدانم

 

امیدوارم خوشتون اومده باشه.

تکرار میکنم این همه اون تیمهایی نیست که بینشون بیشترین فاصله هست.شاید بعدا تو پستی دیگه به همه اونا اشاره کردم

لطفا از کری های بی مورد پرهیز کنید

پ.ن:هییی روزگار

نظر شما