شناسهٔ خبر: 41754899 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۶ باند سرقت در کردستان منهدم شد

سنندج - ایرنا - رییس پلیس آگاهی کردستان از دستگیری اعضا ۶ باند بزرگ سرقت و اعتراف آنان به ۱۳۷ فقره انواع سرقت در سنندج و انهدام این باندها خبر داد.

صاحب‌خبر -

سرهنگ عبدالله فاتحی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از اوسط تیر ماه سال جاری گزارشاتی تحت عنوان سرقت باندی منزل، موتورسیکلت، سیم کابل برق هوایی، گوشی تلفن همراه، اماکن خصوصی در سطح شهرستان سنندج به این پلیس واصل شد.

وی اضافه کرد: با توجه به گستردگی حجم سرقت های به وقوع پیوسته در سنندج تیم‌های ویژه متشکل از ماموران پلیس آگاهی تحقیقات در خصوص شناسایی و دستگیری عوامل سرقت را در دستور کار قرار دادند.

رییس پلیس اگاهی کردستان افزود: با اشراف اطلاعاتی کارآگاهان پلیس آگاهی و بهره‌گیری از بانک اطلاعاتی سارقان سابقه دار ۲۹ نفر از اعضای ۶ باند که ۲۷ مرد و ۲ زن بودند، طی چند عملیات هدفمند پلیسی دستگیر و برای انجام تحقیقات تخصصی به پلیس آگاهی منتقل شدند.

سرهنگ فاتحی یادآور شد: با ارائه شواهد و مدارک از سوی کارآگاهان متهمان چاره ای جز بیان حقیقت نداشتند و به ۱۳۷فقره سرقت باندی منزل، موتورسیکلت، سیم کابل برق هوایی، گوشی تلفن همراه، اماکن خصوصی اعتراف کردند.

وی با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهمان اموال مسروقه زیادی از جمله  گوشی‌های هوشمند یک دستگاه لب تاب و یکدستگاه میکروسکوپ تغییر رمز سریال گوشی و یک دستگاه هویه هوشمند، سیم برق هوایی، سلاح گرم، سلاح سرد، قطعات اوراق شده خودرو کشف شد که ارزش اموال کشف شده بیش از ۲ میلیارد  و ۶۰۰ میلیون تومان برآورد گردید.

وی ادامه داد : در بازرسی از منزل یک متهم نیز بیش از ۹کیلو گرم مواد مخدر از نوع تریاک نیز کشف شد.

سرهنگ فاتحی با اشاره به اینکه با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی از صحنه های سرقت بازسازی صحنه صورت گرفت، تاکید کرد: در همین راستا پرونده تشکیل و متهمان به همراه مالخران دستگیر شده برای انجام مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

رییس پلیس آگاهی استان استان در پایان به منظور پیشگیری از این گونه جرایم به شهروندان توصیه کرد اماکن و وسایل خود را به تجهیزات بازدارنده و ایمنی، یا نگهبان ثابت، دوربین های کنترل کننده مجهز کنند و درحفظ و نگهداری اموال خود همواره کوشا باشند.

گفتنی است، تعدادی از مال باختگان نیز در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری پلیس از پیگیری و تلاش مجموعه پلیس آگاهی در استرداد اموال مسروقه تشکر و قدردانی کردند.

نظر شما