شناسهٔ خبر: 41753746 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری زنجان:

۸۰۰ هزار هکتار مطالعات تفصیلی اجرایی در زنجان انجام شده است

زنجان- آقاجانلو، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری زنجان گفت: تا کنون در حدود ۸۰۰ هزار هکتار مطالعات تفصیلی اجرایی در سطح استان انجام شده است.

صاحب‌خبر -

خلیل آقاجانلو در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه طی سال گذشته در ۵۷ هزار و ۷۵۶ هکتار از حوزه‌های آبخیز زنجان مطالعات تفصیلی اجرایی انجام شده است، گفت: در سال گذشته اداره مهندسی و مطالعات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، در پنج حوزه آبخیز اقدامات مطالعاتی انجام داده است.

وی با بیان اینکه دهنه و آببر در طارم، اردجین در خرمدره، سهرورد در خدابنده و اندآباد در زنجان پنج حوزه آبخیزی است که مطالعات صورت گرفته است، اظهار کرد: به منظور انجام مطالعات یکپارچه منابع طبیعی و آبخیزداری، برای این پروژه ها از محل صندوق توسعه ملی و  اعتبارات ملی، استانی تامین اعتبار شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری زنجان گفت: تا کنون در حدود ۸۰۰ هزار هکتار مطالعات تفصیلی اجرایی در سطح استان انجام شده است.

آقاجانلو تاکید کرد: تامین اطلاعات پایه مورد نیاز برای شناسایی مناطق بحرانی، مستند سازی و تهیه بانگ اطلاعاتی طرح ها، جمع آوری، رقومی سازی و استاندارد سازی داده های موجود، تامین و تهیه عکس های هوای، نقشه ها، و تصاویر ماهواره ای و همکاری با اداره حفاظت به منظور تهیه نقشه پراکندگی حفاظت مشارکتی و یکسان سازی لایه های رقومی  کمربند حفاظتی از جمله سیاست های اجرایی بخش مهندسی و مطالعات است.

وی گفت: این مطالعات با هدف شناسایی کامل حوزه آبخیز از نظر مطالعات پایه و ارائه برنامه جامع اجرایی پروژه‌های منابع طبیعی و آبخیزداری در حوزه‌های آبخیز انجام می‌شود.

نظر شما