شناسهٔ خبر: 41753434 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

انجام مطالعات منابع طبیعی در 57 هزار هکتار از حوزه‌های آبخیز زنجان

رئیس اداره مهندسی و مطالعات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: سال گذشته در 57 هزار و 756 هکتار از حوزه‌های آبخیز این استان مطالعات تفصیلی اجرایی انجام شده است.

صاحب‌خبر -

 مسعود رسولی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: در سال 1398 اداره مهندسی و مطالعات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان، در پنج حوزه آبخیز اقدامات مطالعاتی انجام داده است.

 رئیس اداره مهندسی و مطالعات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان افزود: «دهنه و آب‌بر در طارم، اردجین در خرمدره، سهرورد در خدابنده و اندآباد» در زنجان پنج حوزه آبخیزی بوده که مطالعات صورت گرفته است.

وی مجموع مساحت کل این طرح‌ها را 57 هزار و 756 هزار هکتار اعلام کرد و گفت: به منظور انجام مطالعات یکپارچه منابع طبیعی و آبخیزداری، برای این پروژه‌ها از محل صندوق توسعه ملی و  اعتبارات ملی و استانی تامین اعتبار شده است.

رسولی تاکید کرد: تاکنون در حدود 800 هزار هکتار مطالعات تفصیلی اجرایی در سطح استان زنجان انجام شده است.

 رئیس اداره مهندسی و مطالعات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان خاطرنشان کرد: تامین اطلاعات پایه مورد نیاز برای شناسایی مناطق بحرانی، مستندسازی و تهیه بانک اطلاعاتی طرح‌ها، جمع‌آوری، رقومی‌سازی و استانداردسازی داده‌های موجود، تامین و تهیه عکس‌های هوایی، نقشه‌ها، و تصاویر ماهواره‌ای و همکاری با اداره حفاظت به منظور تهیه نقشه پراکندگی حفاظت مشارکتی و یکسان‌سازی لایه‌های رقومی کمربند حفاظتی از جمله سیاست‌های اجرایی بخش مهندسی و مطالعات است.

گفتنی است، که این مطالعات با هدف شناسایی کامل حوزه آبخیز از نظر مطالعات پایه و ارائه برنامه جامع اجرایی پروژه‌های منابع طبیعی و آبخیزداری در حوزه‌های آبخیز انجام می‌شود.

انتهای پیام/73009/ق

نظر شما