شناسهٔ خبر: 41752258 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز قدیمی | لینک خبر

حجاریان رسما از خضریان شکایت کرد + جزئیات

محسن حجاریان، فرزند حجاریان طی نامه‌ای به سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، نایب‌رییس اول مجلس و رییس هیات نظارت بر رفتار نمایندگان رسما شکایت خود را مطرح و ادله خود برای تکذیب ادعاهای خضریان را ارایه کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش نامه نیوز، همین چندی پیش بود که علی خضریان، نماینده عضو جبهه پایداری مردم تهران در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ابتدا در اظهاراتی از فعالیت یکی از چهره‌های «پُر نفوذ سیاسی» در ماجرای واردات گندم گفت و سپس در صفحه شخصی خویش در شبکه اجتماعی توییتر از سعید حجاریان و فرزند او نام برد و مدعی شد که با اعمال نفوذ آنان، ردیف بودجه خودکفایی گندم حذف شده و واردات این کالای استراتژیک ادامه یافته است؛ ادعایی که اگرچه تکذیب شد ولی ازسوی بسیاری از ناظران و تحلیلگران عرصه سیاسی به عنوان دومین ترور تئوریسین جریان اصلاحات نام گذاشته شد، تروری که این‌بار از قرار معلوم، ترور شخصیتی است.

این ادعاها اما بی‌پاسخ نماند و حالا و براساس آخرین اخبار منتشر شده، کار به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان کشیده شده و محسن حجاریان، فرزند حجاریان طی نامه‌ای به سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، نایب‌رییس اول مجلس و رییس هیات نظارت بر رفتار نمایندگان رسما شکایت خود را مطرح و ادله خود برای تکذیب ادعاهای خضریان را ارایه کرده است. محسن حجاریان در بخشی از نامه خود نوشته که «اینجانب اواخر سال ۱۳۹۲ اقدام به ثبت شرکتی به ‌نام «راشا تندیس پارسیان» کرده و از آنجا که جهت ثبت شرکت نیاز به بیش از یک نفر سهامدار است، از پدر و مادر و دو نفر از بستگان نسبی خود خواستم تا با کمک آنها اقدام به ثبت شرکت کنم. شرکت مزبور طی سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۴ و نیز بعد از سال ۱۳۹۵ تاکنون هیچ‌گونه فعالیتی نداشته است. تنها فعالیت این شرکت در سال‌های ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵ مربوط به واردات ۳ محموله ۱۰۰۰ تنی گندم (مجموعا ۳ هزار تن) و یک محموله ۸۰۰ تنی جو دامی بوده که اسناد مالیاتی و بانکی شرکت از بدو تاسیس تا امروز موید این امر است (اسناد به پیوست تقدیم شده است). علاوه بر این معدل حساب این شرکت یا به عبارتی میانگین موجودی بانکی شرکت از زمان افتتاح حساب (سال ۹۴) تاکنون کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان است که خود شاهدی است بر مدعای بنده مبنی بر فعالیت حداقلی «راشا تندیس پارسیان.» او همچنین نوشته است: «ارز موسوم به دولتی از سال ۱۳۹۷ و با شروع تحریم‌های ظالمانه امریکا تعیین گردید. جناب آقای خضریان با عدم ذکر تاریخ واردات این شرکت در سال ۱۳۹۴، به‌گونه‌ای در افکار عمومی القا نمودند که گویی این واردات در سال جاری و کمبود شدید ارز رخ داده است. در سال ۱۳۹۴، وفور ارز به میزانی بود که شرکت‌های وارداتی اساسا نیازی به ارتباط مفسدانه و رانت برای تخصیص ارز نداشتند.» ماجرای اتهام‌زنی عضو جبهه پایداری به سعید حجاریان و به ‌تعبیری «ترور شخصیتی» او البته درحالی مطرح شده که به ‌گفته یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس دهم، نه تنها در سند بودجه سالانه، عبارتی به عنوان ردیف بودجه خودکفایی گندم وجود ندارد، بلکه اساسا آنچه در قالب سه بند مجزا در این راستا مطرح است، حذف نشده و از قضا اعتباراتی افزون به آن تخصیص یافته است.

نظر شما