شناسهٔ خبر: 41751548 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فوق تخصص نفرولوژی کودکان:

دلیلی برای قطع شیردهی مادران کرونایی وجود ندارد

گناباد ـ فوق تخصص نفرولوژی کودکان با بیان اینکه دلیلی بر قطع شیردهی وجود ندارد، گفت: طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی شیردهی در دوران کرونا حتی درمادران مبتلا یا مشکوک به کرونا باید ادامه یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، تغذیه با شیر مادر از جمله حقوق هر کودکی است که در اسلام هم این حق برای کودکان در نظر گرفته شده است، همان طوری که در ابتدای آیه ۲۳۳ سوره بقره آمده است: «مادران، فرزندان را دو سال تمام، شیر می‌‏دهند. (این) برای کسی است که بخواهد دوران شیرخوارگی را تکمیل کند.»

تغذیه با شیر مادر بهترین سرآغاز برای هر نوزادی است چراکه نقش و تأثیر مهمی در آینده و سرنوشت کودک دارد و علاوه بر سلامتی و افزایش مقاومت در برابر بیماری‌ها، در هوش و اخلاق و … او نیز تأثیرگذار است که در همین رابطه پیامبر اعظم (ص) فرموده‌اند: «هیچ شیری برای کودک، بهتر از شیر مادرش نیست.»

جلیل مشاری در گفتگو با خبرنگار مهر، تغذیه انحصاری با شیر مادر را ضامن بقا و تکامل نوزاد و شیرخوار در دوران‌های بعدی عمر نوزاد یاد کرد و افزود: نوزادانی که با شیر مادر تغذیه می‌شوند، دچار چاقی و فشارخون نخواهند شد و نسبت به بیماری‌ها، مقاوم‌تر هستند.

وی با بیان اینکه نوزادان تغذیه شده با شیر مادر از هوش بالاتری برخوردار خواهند بود، تصریح کرد: تغذیه با شیر مادر موجب می‌شود تا آلرژی و بیماری‌های مبتنی بر آلرژی مثل آسم در دوران بزرگسالی این بچه‌ها کمتر دیده شود.

دلیلی برای قطع شیردهی مادران کرونایی وجود ندارد

فوق تخصص نفرولوژی کودکان با بیان اینکه بر اساس تحقیقات انجام شده، مطلبی مبنی بر انتقال کرونا از طریق شیر مادر به نوزاد وجود ندارد، اظهار کرد: دستورالعمل‌های سازمان جهانی بهداشت و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تاکید دارد که باید شیردهی در دوران کرونا حتی در مادران مبتلا یا مشکوک به کرونا ادامه پیدا کند و دلیلی بر قطع شیردهی وجود ندارد.

مشاری افزود: در مورد مادران مبتلا به کرونا که بدحال و یا در بیمارستان بستری هستند، باید شیر آنها، دوشیده و به نوزاد خورانده شود.

وی تصریح کرد: مادران مبتلا با وضعیت عمومی خوب که با مراقبت در منزل، بیماری را کنترل می‌کنند، می‌توانند بدون مشکل به نوزاد خود شیر دهند ولی رعایت اصول بهداشتی مثل زدن ماسک و شستشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون یا مواد ضدعفونی کننده بر پایه الکل بسیار تاکید شده است که مادر باید به طور مرتب، این نکات را انجام دهد.

مشاری یادآور شد: بهداشت بدن و شستشوی مرتب سینه در صورتی که مادر سرفه یا عطسه می‌کند، بسیار قابل اهمیت و تاکید است.

نظر شما