شناسهٔ خبر: 41751531 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رزمایش مشترک نیروی دریایی و هوایی آمریکا در دریای سیاه

ناوشکن آمریکایی پورتر، به همراه چند هواپیمای شناسایی و جنگنده نیروی هوایی آمریکا، با وجود اتمام مانور دریایی مشترک با اوکراین، همچنان در منطقه دریای سیاه حضور دارند و رزمایش مشترک انجام دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، ناوگان ششم نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که نیروهای دریایی و هوایی ایالات متحده مانور نظامی مشترکی را در منطقه دریای سیاه انجام دادند.

در این گزارش آمده است که در این مانور نظامی مشترک، ناوشکن موشک انداز USS Porter، یک هواپیمای شناسایی Poseidon P-8A، چهار فروند جنگندهF-16  و همچنین یک هواپیمای سوخت گیری از نوعKC-135 Stratotanker و یک جنگنده MQ-9مشارکت داشتند

دریادار "جین ببلیک" فرمانده ناوگان ششم دریایی آمریکا گفت: "همکاری با نیروی هوایی ایالات متحده در اروپا در طول این مأموریت آموزشی به ما این امکان را داده است تا یک تمرین نظامی واقعی و به موقع، با هدف تقویت توان رزمی نیروهای نظامی آمریکایی برای فعالیت در منطقه دریای سیاه انجام دهیم.»

"کریگ ترنت"، فرمانده ناوشکن پورتر نیز یادآور شد که هدف از این رزمایش مشترک، تحقق فرماندهی و کنترل نیروها در یک محیط آموزشی مشترک با گروه نیروی هوایی بود.

ناوشکن پورتر و هواپیمای شناسایی Poseidon P-8A، از قبل برای شرکت در بیستمین مانور نظامی مشترک آمریکا و اوکراین، تحت عنوان "سی بریز-2020" در دریای سیاه حضور داشته و در حال حاضر نیز در منطقه مشغول فعالیت هستند.

مانور نظامی مشترک «سی بریز-2020» از 20 جولای (30 تیر ماه) آغاز شده بود، هفته گذشته به پایان رسید. طبق اطلاعات ناوگان ششم دریایی آمریکا، این تمرینات مشترک نظامی-دریایی سالانه با هدف "افزایش مشارکت عملیاتی بین کشورهای شرکت کننده در آن و "تقویت امنیت منطقه در دریای سیاه" انجام می‌شود.

مرکز مدیریت دفاع ملی روسیه اعلام کرد که نیروها و تجهیزات ناوگان دریای سیاه این کشور، در جریان این مانور کلیه اقدامات کشتی‌ها و هواپیماهای نیروهای دریایی مشترک ناتو را زیر نظر داشتند.

در طول برگزاری این رزمایش، جنگنده‌های روسیه بارها مجبور به پرواز و اسکورت هواپیماهای آمریکایی در نزدیکی خطوط مرزی این کشور شدند.

انتهای پیام/

 

نظر شما