شناسهٔ خبر: 41749852 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تاثیر مهم رسانه در ایجاد و ثبات امنیت روانی و اجتماعی جامعه

مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی گفت: در حوزه اجتماعی نقش رسانه در ایجاد و ثبات امنیت روانی و اجتماعی جامعه بسیار مهم و موثر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، محسن نصرپور مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی گفت: امروزه رسانه‌ها تاثیر غیر قابل انکاری بر هدایت افکار عمومی جامعه و فرهنگ سازی در حوزه‌های مختلف دارد، بویژه در حوزه اجتماعی نقش رسانه در ایجاد و ثبات امنیت روانی و اجتماعی جامعه بسیار مهم و موثر می‌باشد.

او افزود: از این رو هر گونه اقدام در حوزه‌های امنیتی و انتظامی، بدون بهره برداری از ظرفیت رسانه و نداشتن پیوست رسانه‌ای و فرهنگی، کارایی و اثر بخشی حداکثری را نخواهد داشت، که برای ارتقا این موضوع، رسانه و پلیس در قالب فعالیت مشترک می‌توانند در مسیر ارتقای امنیت و قانون مداری، پیشگیری و مقابله با آسیب‌ها و از طرفی ایجاد آرامش در جامعه نقش برجسته و اساسی داشته باشند.

مدیرکل صدا و سیما خراسان رضوی ادامه داد: تعامل بیشتر اصحاب رسانه خصوصا صدا وسیما با نیروی انتظامی، می‌تواند چهره پرتلاش و فعال نیروی انتظامی، را برجسته و شایسته نشان دهد و رسانه به عنوان آئینه‌ای، خدمات و تلاش‌های نیرو انتظامی در بخش‌های مختلف از جمله انتظامی امنیتی فرهنگی و اجتماعی را انعکاس دهد.

نصرپور بیان کرد: رسانه به عنوان پل ارتباطی مردم با نیروی انتظامی، با نگاه آسیب شناسی در رفع مشکلات و نارسایی‌ها، همکار پلیس و نیروی انتظامی می‌باشد چراکه تعامل بین نیروی انتظامی و رسانه‌ها خصوصا رسانه ملی و مردم مثلث امنیت و سلامت جامعه است.
بیشتر بخوانید؛
او با اشاره به موضوعات مورد همکاری اصحاب رسانه خصوصا صدا و سیما و نیروی انتظامی، تصریح کرد:

۱- تبیین، آموزش و ارتقاء دانش انتظامی، حفاظتی و امنیتی مردم و فرهنگ سازی و جامعه پذیری آن‌ها 

۲- تلاش در کاهش جرم و جنایت مختلف در ابعاد فردی و اجتماعی

۳- تقویت اعتماد عمومی و ارتقای سطح همکاری‌های مردمی با مجموعه پلیس

۴- ترویج و رعایت حقوق شهروندی و ارتقای فرهنگ انضباط اجتماعی و اثرگذاری بر رفتار اجتماعی و احترام به قانون

۵- تقویت و تحقق هر چه بیشتر سبک زندگی ایرانی اسلامی مورد تاکید مقام معظم رهبری

۶- تقویت امید و ایجاد نشاط و شادابی اجتماعی

۷- پیشگیری و کاهش و مقابله با آسیب‌های اجتماعی به ویژه در مشهد مقدس و حاشیه شهر، که طبق آمار، در شان پایتخت معنوی ایران اسلامی نیست.

۸- امنیت اجتماعی و آگاهی بخشی و فرهنگ سازی موثر در این بخش.

۹- پیشگیری و مقابله با ناآرامی‌های اجتماعی و سیاسی احتمالی که با تحریک عوامل استکبار جهانی و دشمنان ملت ایران صورت می‌گیرد.

۱۰- اطلاع رسانی و آموزش و فرهنگ سازی در حوزه‌های ترافیکی و راهنمایی و رانندگی.

۱۱- آگاه سازی و حساس سازی مردم نسبت به رعایت مسائل انتظامی و حفاظتی و ایمنی در بخش‌های مختلف همچون؛ حفاظت از اموال و منازل در مقابل سارقان، نگهداری از کودکان، ضرورت رعایت قوانین، پیشگیری و ...

۱۲- حوزه مرزنشینان و اطلاع رسانی لازم در موضوعات مرتبط.

۱۳- آموزش و اطلاع رسانی در حوزه قاچاق کالا و ارز.

۱۴- پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر و سوداگران مرگ و تلاش برای همراهی و جلب افکار عمومی در حمایت از اقدامات ناجا در مبارز با موادمخدر و همچنین افزایش فعالیت‌های پیشگیرانه و آگاهی بخش رسانه‌ای با هدف کاهش جمعیت مصرف کنندگان مواد مخدر.

۱۵- پیشگیری و اقدام موثر و هدفمند در حوزه‌های مشروبات الکی، سلاح‌های غیر مجاز و غیره.

۱۶- سالم سازی فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و معرفی آسیب‌ها و مسائل آن و مبارز با جعل و کلاهبرداری و مشکلات اخلاقی و امنیتی اینترنتی.

۱۷- بیان آسیب‌ها و همکاری لازم در حوزه زیارت و زائرین و مسائل گردشگران داخلی و خارجی.

۱۸- حوزه مهم اتباع خارجی مجاز و همچنین وجود اتباع غیر مجاز در استان و آسیب‌های آن.

مدیرکل صدا و سیما خراسان رضوی تاکید کرد: یکی از جذاب‌ترین و موثرترین قالب‌های ارائه محتوا و پیام به ویژه برای مخاطبان کودک و نوجوان، که در فرهنگ سازی و جامعه پذیری با موضوع ماموریت‌های ناجا بسیار مهم می‌باشد، ساختار انیمیشن است که صدا و سیمای خراسان رضوی ظرفیت و امکان تولیدات انیمیشن را در موضوعات مشترک با نیروی انتظامی دارا می‌باشد.

نصرپور اظهار کرد: پیشنهاد می‌شود مجموعه صدا وسیما و نیروی انتظامی با بهره برداری مناسب از ظرفیت‌ها و امکانات موجود، و با تعامل و همکاری هر چه بیشتر و همکاری‌های متقابل بتوانند نسبت به تولید آثار در قالب‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی خصوصا آثار نمایشی (فیلم و سریال) اقدام کنند.
 
انتهای پیام//ف.ح

نظر شما