شناسهٔ خبر: 41749647 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ورزش و جوانان | لینک خبر

صعود مس رفسنجان به لیگ برتر فوتبال

مس رفسنجان صدرنشین لیگ آزادگان بعد از سه، چهار هفته ی دشوار، امشب صعود خود به لیگ برتر را قطعی کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان و بنا به اعلام روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان، در هفته سی و دوم رقابت های لیگ دسته اول فوتبال کشور، تیم صنعت مس رفسنجان در ورزشگاه شهدای مس رفسنجان به مصاف فجر سپاسی رفت.
رفسنجانی ها سرانجام در دیداری دشوار با گل دقیقه 80 حمید گلزاری تیم فجرسپاسی را شکست دادند تا اولین تیم صعود کننده به لیگ برتر در فصل جاری باشند.
مس رفسنجان با هدایت محمد ربیعی، مربی جوان اما باتجربه خود از همان هفته های ابتدایی با بردهای متوالی صدر جدول رقابت های لیگ یک را در دست گرفت و در نهایت آنچه به استحاقش را داشت رسید تا استان کرمان دومین نماینده خود را در لیگ برتر ثبت کند

شاگردان ربیعی که حالا با 63 امتیاز در صدر جدول لیگ دسته اول قرار دارند، در دو بازی آینده مقابل نود ارومیه و بادران تهران قرار خواهند گرفت و لیگ را با فشار کمتری ادامه خواهند داد.
آنها در انتظار روشن شدن بقیه مسابقات و معرفی دومین نماینده برای حضور در لیگ برتر هستند و اگر این اتفاق برای مس کرمان بیفتد که فعلاً نزدیک ترین تیم به مس رفسنجان به شمار می‌آید، صنایع مس یک شاهکار را در رقابت‌های لیگ آزادگان ثبت کرده است.
این اتفاق با حضور اردشیر سعد‌محمدی فوتبالدوست و مدیرکل صنایع مس رخ داده است.
در دیگر این دیدارها نیز تیم‌های نیروی زمینی تهران و مس کرمان با قضاوت علی بای در استادیوم غدیر تهران به مصاف هم رفتند.
شاگردان امید روانخواه در دقیقه ۳ با شوت بهرام احمدی، بازیکن چپ‌پای خود به گل اول مقابل مس کرمان مدعی صعود رسیدند.
مسی‌ها که نمی‌خواستند در این مقطع از فصل حتی یک امتیاز از دست بدهند، بلافاصله نمایش هجومی را در دستور کار قرار دادند و تنها دو دقیقه پس از دریافت گل، روی فرار تند و تیز یاسر فیضی از بین مدافعان نیروی زمینی و برخوردی که این مهاجم بلندقامت با دروازه‌بان حریف داشت، صاحب پنالتی شدند.
مهرداد قنبری پنالتی به دست آمده برای مس کرمان را در دقیقه ۶ تبدیل به گل کرد تا کار به تساوی کشیده شود.
شاگردان سید مجتبی حسینی پس از ایجاد حملات خطرناک، بالاخره موفق شدند در دقیقه ۳۰ روی کار تیمی و پاس در عمق حسین شنانی، با شوت دقیق مهدی عسگری گل دوم را بزنند.
در نهایت شاگردان مجتبی حسینی موفق شدند در یک بازی دشوار خارج از خانه به پیروزی ۲ بر یک مقابل نیروی زمینی تهران که یکی از گزینه‌های سقوط است، دست پیدا کنند و با ۶۰ امتیاز در جایگاه دوم جدول لیگ یک بمانند؛ حالا آنها اگر در هفته آینده و جدال بسیار حساس مقابل آلومینیوم اراک رده سومی به برد برسند، صعودشان را قطعی خواهند کرد.
آرمان گهر سیرجان، دیگر نماینده ی کرمان در لیگ یک، در ورزشگاه پارس شیراز مقابل تیم قشقایی شیراز به میدان رفت.
تا پایان هفته سی و یکم، قشقایی با ۳۵ امتیاز در رده سیزدهم قرار داشت و آرمان گهر سیرجان با ۴۱ امتیاز در مکان دهم جا خوش کرده بود.

گل اول بازی در دقیقه 28 با تلاش عباس پورخسروانی برای آرمان گهر به ثمر رسید تا میزبان بازنده به رختکن برود.

در دقایق پایانی این دیدار اما قشقایی توانست بازی را به تساوی بکشاند تا دست خالی میدان را ترک نکند.

در نهایت دو تیم به تساوی یک بر یک رضایت دادند تا تغییر چندانی در جایگاهشان در جدول رخ ندهد.

نظر شما