شناسهٔ خبر: 41747874 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

مسابقه فرمول یک بریتانیا؛ پیروزی همیلتون در گرندپری خانگی

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- طی رقابتی که در دورهای آخر هیجان انگیز شده بود، لوییس همیلتون با سه چرخ سالم به عنوان نفر اول از خط پایان مسابقه اصلی گرندپری بریتانیا عبور کرد.
به گزارش آریا، مکس ورشتپن به رده دوم رسید و چارلز لکلرک نیز در سکوی سوم ایستاد. در مسابقه ای که ماشین های مرسدس تا دورهای انتهایی رده های اول و دوم را در اختیار داشتند، فرسایش لاستیک کار دست پیکان های نقره ای داد. والتری بوتاس به دلیل پنچر شدن لاستیک تا رده یازدهم سقوط کرد اما لوییس همیلتون با وجود آنکه در دور آخر با یک لاستیک تخریب شده رانندگی می کرد توانست پیروزی گرندپری بریتانیا را کسب کند. مکس ورشتپن و چارلز لکلرک نیز به ترتیب دوم و سوم شدند.
هفتمین پیروزی لوییس همیلتون در پیست سیلورستون و شاید دراماتیک‌ترین پیروزی دوران حرفه ای این راننده در شرایطی عجیب رقم خورد. از 52 دور مسابقه، همیلتون و هم تیمی اش، والتری بوتاس که در تعیین خط نیز اول و دوم شده بودند، در 50 دور پیشتاز سایر رانندگان بودند و همه برای یک دوی دیگری از مرسدس با پیروزی راننده بریتانیایی آماده شده بودند.
اما فرسایش شدید لاستیک ها در پیست سیلورستون کار دست مرسدس داد و والتری بوتاس در دور 50 لاستیک جلو سمت چپ خود را از دست داد. افت سرعت و پیت استاپ راننده فنلاندی باعث سقوط او تا رده یازدهم شد. اما پس از بوتاس نوبت همیلتون بود که با مشکلی مشابقه رو به رو شود. لوییس نیز پس از پنچر شدن لاستیک ماشین W11 سرعت خود را از دست داد اما قهرمان حال حاضر جهان در نهایت توانست با مدیریت خوب ماشین و همچنین به لطف فاصله ای که از قبل با مکس ورشتپن ایجاد کرده بود به عنوان نفر اول از خط پایان عبور کند.
اما قبل از پنچر شدن لاسیتک همیلتون، تیم ردبول مکس ورشتپن را برای باکس کردن احضار کرد. هدف ردبول مجهز کردن ورشتپن به لاستیک سافت و کسب یک امتیاز مربوط به سریعترین دور بود. همین پیت استاپ باعث شد فاصله ورشتپن و همیلتون به چیزی بیشتر از 30 ثانیه برسد و شاید اگر راننده هلندی باکس نکرده بود، می توانست در لحظات آخر از همیلتون سبقت بگیرد.
در نهایت تک امتیاز سریعترین دور مسابقه نیز به مکس ورشتپن رسید. اما چارلز لکلرک که تا قبل از مسابقه نیز جلسات خوبی را سپری کرده بود، امروز نیز عملکرد خوبی در سیلورستون برجای گذاشت. راننده موناکویی فراری که مسابقه را از خط چهارم شروع کرده بود، همان رده را تا پایان حفظ کرد و با توجه به خارج شدن بوتاس از جمع رانندگان برتر، توانست دومین پودیوم فصل خود را تجربه کند و در رده سوم قرار بگیرد.
اما هم تیمی لکلرک یعنی سباستین فتل که در تمام جلسات گرندپری با مشکلات فنی رو به رو شده بود، در نهایت رتبه ای بهتر از دهم کسب نکرد. فتل البته برای همین یک امتیاز مجبور شد لحظاتی برابر حمله والتری بوتاس مقاومت کند.

نظر شما