شناسهٔ خبر: 41747585 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی:

۲۹۰ تن گوشت منجمد در خراسان رضوی توزیع می شود

رسولیان با بیان اینکه از این پس باید قیمت لاشه گوساله یا گوسفند در قیمتهای ارایه شده از گروه مواد پروتئینی در نشست کارگروه تنظیم بازار استان گنجانده شود، گفت: ۲۹۰ تن گوشت منجمد با قیمت هر کیلوگرم ۵۳۰ هزار ریال طی روز های آینده در استان توزیع می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «علی رسولیان» عصر یکشنبه(۱۲ مرداد) در نشست کارگروه تنظیم بازار خراسان رضوی افزود: در یک ماهه گذشته قیمت چند قلم کالا در خراسان رضوی از میانگین قیمت آنها در کل کشور بیشتر شده است که از آن جمله می توان به گوشت گوساله، روغن نباتی و برنج پاکستانی اشاره کرد.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی افزود: لازم است سازمان صنعت، معدن و تجارت و سازمان جهاد کشاورزی معیاری مشخص برای سنجش قیمت گوشت در نشستهای کارگروه تنظیم بازار استان ارایه دهند تا بتوان بررسی درستی در خصوص افزایش یا کاهش قیمتها نسبت به سایر استانها داشت.

 

وی گفت: نباید بین سه بخش دام، کشتارگاه و عرضه گوشت در بازار فاصله قیمتی زیادی باشد و وجود فاصله زیاد در یک زنجیره تولید تا عرضه نشان می‌دهد که فرآیند قیمت گذاری و توزیع آن کالا مناسب نبوده و دچار مشکل است.

 

رسولیان افزود:از این پس باید قیمت لاشه گوساله یا گوسفند در قیمتهای ارایه شده از گروه مواد پروتئینی در نشست کارگروه تنظیم بازار استان خراسان رضوی گنجانده شود و گزارشی از فرآیند تولید تا عرضه تهیه و ارایه شود تا دلیل فاصله قیمتی مشخص گردد، همچنین ۲۹۰ تن گوشت منجمد با قیمت هر کیلوگرم ۵۳۰ هزار ریال طی روز های آینده در استان توزیع می شود.  

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در ادامه این نشست گفت: تاکنون سهمیه شکر طرح تنظیم بازار به میزان زیادی در بین بخشهای صنف و صنعت استان توزیع شده اما آنچه در بازار عرضه می‌شود با قیمت مصوب شکر فاصله زیادی دارد.

 

رسولیان با اشاره به قیمت ۹۰ هزار ریالی هرکیلوگرم شکر بسته بندی شده در بازار استان گفت: اگر بناست که به بهانه بسته بندی شکر، قیمت آن افزایش یابد بهتر است سهمیه شکر به فروشگاه‌های مناطق محروم اختصاص یابد و صاحبان آنها شکر را در پلاستیک فریزر گذاشته و آن را به مردم با قیمت ۶۷ هزار ریال بفروشند.

 

وی اضافه کرد: فروشگاه‌ها یا صنوفی که کمترین تخلف را داشته‌اند، باید شناسایی شده و شکر در اختیار آنها قرار گیرد تا با قیمت مصوب عرضه کنند همچنین اتاق اصناف مشهد به کمک بسیج اصناف متعهد شوند که هزار تن شکر را به قیمت مصوب در بازار عرضه کنند.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: نهاده دامی با ارز ۴۲۰۰ تومانی باید در اختیار فروشندگانی قرار گیرد که قیمت مصوب گوشت مرغ به نرخ هر کیلوگرم ۱۵۵ هزار ریال را رعایت می‌کنند همچنین به فروشندگانی که قیمت مصوب گوشت مرغ را رعایت می‌کنند و کشتارگاه‌ها به اندازه‌ای که عرضه گوشت مرغ دارند باید اجازه قطعه بندی آن داده شود.

 

پایان پیام/483

نظر شما