شناسهٔ خبر: 41747030 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

توضیحات مدیر گروه شبکه پنج درباره حمله به عوامل برنامه «در شهر» | صدور دستور بازداشت عامل حمله

رئیس حوزه قضایی بخش حسن‌آباد در پی انتشار مطالبی در فضای مجازی درخصوص حمله مسلحانه با سلاح سرد به عوامل یکی از برنامه‌های تلویزیونی در روستای خانلق بخش حسن‌آباد فشافویه گفت: دستور بازداشت فردی که اقدام به استفاده از سلاح سرد کرده بود صادر شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حسینی افزود: تحقیقات همه جانبه قضایی در مورد این پرونده در حال انجام است. وی ادامه داد: اکنون دستور بازداشت فردی که اقدام به استفاده از سلاح سرد کرده بود صادر شده است. رئیس حوزه قضایی بخش حسن آباد اظهار داشت: موضوعی که در رابطه با آزاد شدن متهم مطرح شده، کذب است. حسینی اضافه کرد: تحقیقات همه جانبه لازم در خصوص این پرونده در دست انجام است و پیگیری‌های مربوطه قطعا انجام خواهد شد.

پیش از این روابط عمومی استانداری تهران پس از انتشار یک فیلم در فضای مجازی طی روز جاری، روز شنبه اعلام کرد که عوامل برنامه تلویزیونی «در شهر» طی روزهای اخیر و در حال مصاحبه با مردم روستای خانلق بخش فشافویه از توابع شهرستان ری با سلاح سرد مورد حمله قرار گرفتند.

به گزارش ایرنا به نقل از کانال اطلاع‌رسانی استانداری تهران، عوامل این برنامه تلویزیونی در حال مصاحبه و ضبط فیلم در مورد مشکلات اهالی این روستا بودند و فرد وابسته به یکی از مسئولان روستا برای جلوگیری از انعکاس خبر به سمت گزارشگر این برنامه تلویزیونی حمله کرده است.

بر اساس این گزارش بخشدار حسن‌آباد فشافویه جلوی فردی که با چاقو قصد ضربه زدن به گزارشگر را داشت، گرفته است.

ویدئو | حمله با چاقو به عوامل برنامه تلویزیونی در شهر

  • توضیحات مدیر گروه شبکه پنج

مدیر گروه تهران و شهروندی شبکه پنج سیما، درباره درگیری برخی از مردم با عوامل برنامه «درشهر» توضیح داد. سید مرتضی عمادی مدیر گروه تهران و شهروندی شبکه پنج سیما در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ماجرای حمله مسلحانه به عوامل برنامه «درشهر» در روستای خانلق بخش حسن آباد فشافویه تهران گفت: این اتفاق اواخر هفته گذشته در یکی از بخش‌های جنوبی تهران رخ داد. در طول این سال‌ها ما شاهد ضرب و شتم خبرنگار و عوامل برنامه‌مان بوده‌ایم، اما همواره تلاش کرده‌ایم با وجود مشکلات گره‌گشا باشیم؛ پیگیری مستمر داشته باشیم و به حل مشکلات مردم بپردازیم.

وی افزود: در اتفاق اخیر عوامل برنامه با سلاح سرد مورد حمله قرار گرفتند که این اتفاق منجر به رعب و وحشت اهالی روستا شد. عده‌ای در این روستا، با ورود دوربین رسانه ملی سعی در مختل کردن گزارش داشتند و مایل نبودند، صدای مردم آن منطقه شنیده شود. بنا به اقرار مردم این روستا و خبرنگار در شهر، فرد مورد نظر از وابستگان به اعضای شورای محله بوده است.

مدیر گروه تهران و شهروندی شبکه پنج سیما اظهار کرد: دوربین «درشهر» نماینده رسانه ملی است و با مجوز رسانه ملی در نقاط مختلف تهران حضور پیدا می‌کند. زمانی که با سلاح سرد با عوامل یک برنامه برخورد شود، یعنی به رسانه ملی حمله شده است. ما مجدانه از طرق قانونی پیگیر این اتفاق و برخورد با خطاکاران هستیم. خوشبختانه با حمایت مردم این روستا، عوامل برنامه آسیب بدنی ندیدند. ما این مشکل را تا حل شدن ماجرا پیگیری خواهیم کرد.

عمادی تاکید کرد: در این سال‌ها برنامه «در شهر» همواره در راستای انعکاس و پیگیری مشکلات مردم حرکت کرده است؛ ما سعی کرده‌ایم با پیگیری موضوعات شرایط رفاهی، امنیتی و اجتماعی مردم را تأمین کنیم. در برنامه «در شهر» همواره طرفین مشکل به وجود آمده، فرصت بیان دیدگاه‌هایشان را دارند؛ اما گاه یک طرف بنا به سلایق و دلایل خاص خود، حاضر به صحبت نمی‌شود و «در شهر» در این شرایط قضاوت را به مخاطب می‌سپارد.

وی افزود: دوربین برنامه «درشهر» توانسته با حضور و پیگیری مداوم مشکلات و مطالبات مردم عزیز، کیلومترها از نقاط مختلف شهر تهران را آسفالت کند؛ آب، برق و خدمات رفاهی را برای مردم فراهم کند و در مسائل امنیت شهر نیز به عنوان یار نیروی انتظامی باشد تا اراذل و اوباش و معتادان متجاهر مناطق مختلف کلان شهر تهران جمع آوری شوند. آنچه برای ما و عوامل درشهر بسیار ارزشمند است، تأثیر حضور و پیگیری این برنامه در حل مشکلات مردم عزیز و رساندن صدایشان به گوش مسئولان است

نظر شما