شناسهٔ خبر: 41745900 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

برگزاری عزاداری سنتی محرم در بوشهر ممکن نیست

استاندار بوشهر گفت: با توجه به شیوع کرونا، برگزاری آیین‌های عزاداری ماه محرم به شیوه سنتی در این استان امکان پذیر نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا بیان کرد: با توجه به شرایط استان از لحاظ شیوع کرونا، برگزاری آیین‌های عزاداری ماه محرم به شیوه سنتی ممکن نیست.

او افزود: باید تدابیر لازم برای استفاده از ظرفیت صدا و سیما و فضای مجازی برای برگزاری آیین‌های ماه محرم اندیشیده شود.

استاندار بوشهر همچنین تاکید کرد: کارکنان ادارات که شیوه‌نامه‌های بهداشتی از جمله ماسک زدن و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نکنند به هیات تخلفات اداری معرفی شوند.

گراوند با بیان اینکه بی‌توجهی در رعایت ضوابط بهداشتی سبب افزایش فوتی‌های کرونایی شد، ادامه داد: بیماری کرونا در استان بوشهر از اواخر خرداد به سبب بی‌توجهی نسبت به دستورالعمل‌های بهداشتی اوج گرفت و سبب افزایش بیماران، بستری‌ها و فوتی‌ها شد.

فوت ۳۰۰ نفر در یک و نیم ماه

او، فوت ۳۰۰ نفر به سبب بیماری کرونا در یک و نیم ماه در استان بوشهر را مورداشاره قرار داد و بیان کرد: در این مدت هر روز شاهد فوت بیماران کرونایی ناشی از بی‌توجهی نسبت به ضوابط بهداشتی و استفاده نکردن از ماسک بودیم.

استاندار بوشهر با بیان اینکه همه مردم باید در مقابله با ویروس کرونا و شکسته شدن زنجیره انتقال آن احساس مسئولیت کنند، عنوان کرد: کسانی که در برابر ویروس کرونا بی‌توجه هستند و اصول لازم را مراعات نمی‌کنند باید با آنان برخورد شود چراکه این افراد خسارت جبران‌ناپذیری به جامعه وارد می‌کنند.

گراوند احساس مسئولیت مردم در مقابل یکدیگر را امری مهم دانست و تأکید کرد: در یک زمان ۴۵ روزه در بی‌توجهی نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، افراد زیادی جان باختند و مرگ ۳۰۰ نفر در این مدت، جامعه را عزادار کرد.

رعایت دستورهای بهداشتی به ۹۰ درصد افزایش یابد

او، با تأکید بر تشدید نظارت و بازرسی در مکان‌های مختلف برای مقابله با کرونا، افزود: همه افراد جامعه باید نسبت به دستورهای بهداشتی احساس مسئولیت کنند و اصناف و اماکنی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند ضمن برخورد قاطع، مکان‌های آن‌ها پلمب می‌شوند.

استاندار بوشهر با بیان اینکه افزایش مرگ بیماران کرونایی در یک و نیم ماه گذشته در استان بوشهر را ناشی از رعایت نکردن ضوابط بهداشتی و استفاده نکردن از ماسک دانست و گفت: باید میزان رعایت دستورهای بهداشتی از سوی آحاد جامعه به ۹۰ درصد افزایش یابد تا تهدیدی برای سلامتی مردم نباشد.

گراوند رعایت نکردن ضوابط بهداشتی را تهدیدی برای سلامت مردم دانست و بیان کرد: افرادی که فاصله‌گذاری اجتماعی، موارد بهداشتی و استفاده از ماسک رعایت نمی‌کنند و سلامت دیگران را مورد تهدید قرار می‌دهند، حق‌الناس را از بین می‌برند.

او، از تعطیلی ادارات و بانک‌هایی که بهداشت کرونا را رعایت نمی‌کنند، گفت: استفاده از وسایل مشترک در بانک‌ها سبب شیوع کرونا می‌شود که باید به این مهم توجه کرد و این وسایل جمع‌آوری شود.

انتهای پیام/ک

نظر شما