شناسهٔ خبر: 41745849 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

# پرسه ـ در ـ فضای ـ مجـازی

صاحب‌خبر -

 
  ویروس گرسنگی
 رضایی: «‏ویروس گرسنگی روزانه هشت هزار کودک را در دنیا می‌کشد در حالی که واکسن آن (غذا) هم وجود دارد اما شما چیزی از آن نمی‌شنوید چون گرسنگی ثروتمندان را نمی‌کشد. دنیا یک علی دیگر می‌خواهد.»
*بگذارید محرم بماند
 حامد کاشانی: «‏اساتید دوقطبی و دوگانه‌سازی جدید! با همین دوقطبی‌‌سازی‌ها مردم را گرفتار این دولت کرده‌اند و حالا دوقطبی هیئت یا کمک به مستمندان. شما معیشت مردم را تضعیف کردید و هیئات بسته‌های معیشتی به فقرا دادند. بگذارید یک محرم برای مردم بماند...»
آسیاب به نوبت
 کاربری نوشت: «می‌گفت در طبقه ششم ساختمان اف‌بی‌آی در خاک خود آمریکا مستقر شده‌ام، دست کسی به من نمی‌رسد! حالا جمشید شارمهد سرکرده تندر چشم بسته درمقابل دوربین به جنایاتش اعتراف می‌کند! حافظان هوشیار امنیت ایران به سراغ تک تک ناکسان تروریست ضد مردم خواهند آمد. آسیاب به نوبت! منتظر باشید!»
هدیه معنا دار
 محمدرضا با انتشار این تصویر نوشت: «روس‌ها رسم دارند به تناسب طرف مقابل به او هدیه می‌دهند. مثلا در دیدار با [سران] اعراب اغلب به آنها پرنده‌های شکاری گرانقیمت هدیه می‌دهند! در دیدار پوتین با رهبر انقلاب، پوتین یک قرآن نفیس قدیمی هدیه داد. این هدایا معانی خاصی دارد. در حالی داستان جالب می‌شود که دقت کنیم هم اعراب و هم ما مسلمانیم. اما چرا روس‌ها به آنها قرقی و شاهین هدیه می‌دهند و به ما قرآن؟ جواب روشن است. روس‌ها جایگاه ما در جهان اسلام را خوب می‌دانند. در دیدار دکتر قالیباف با رئیس‌کمیته روابط خارجی دومای روسیه، هدیه امروز بسیار معنادار بود، تابلوی سیاه قلم چهره رهبر انقلاب. حداقل معنی این هدیه اینست که روس‌ها با دقت و وسواس وقایع و جریانات داخل را رصد می‌کنند و متوجه‌اند گرایشات مجالس و دول ایران چگونه است. معنای دوم هم اینست که روس‌ها با این هدیه به ایران اعلام می‌کنند که از نظر آنها معمار روابط راهبردی ایران و روسیه رهبر انقلاب است.»
به سبک BBC
 فاطمه سادات: «قربان اخبار دروغمون در مورد ایران تموم شده چیکار کنیم؟ یه صدا ضبط کن و بگو اسنادی دارم که نشون میده ایران آمار کشته‌های کرونا رو کم اعلام کرده. اگه کسی سند خواست چی؟ بگو منبعمون لو میره نمیتونیم اسناد رو نشون بدیم.»
خاک بازی با به‌خاک نشسته‌ها
 محمد فاخر: «کارگران هفت‌تپه زمانی به خاک سیاه نشستند که کارفرمایان در باستی‌هیلز مشغول خاک بازی بودند!»

نظر شما