شناسهٔ خبر: 41745813 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

با حضور استاندار خراسان رضوی

بزرگترین واحد تولید مواد اولیه شیشه کشور در تربت‌جام افتتاح شد

شوکت سالاری

  فرماندار تربت‌جام گفت: امروز در سفر سرزده استاندار خراسان رضوی به این شهرستان و پس از بازدید این فرمانداری، کارخانه سیلیس واقع در شهرک صنعتی این شهرستان افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

مرتضی حمیدی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: کارخانه سیلیس بزرگترین کارخانه تولید مواد اولیه شیشه در کشور است که از لحاظ کیفیت تولید مواد اولیه در ایران نمونه مشابه ندارد.

وی افزود: عملیات ساخت این کارخانه از سال ۱۳۹۱ آغاز شده و در یک مقطعی به دلیل برخی مشکلات اداری متوقف شد و پس از دو سال پیگیری‌های مستمر از سوی فرمانداری تربت‌جام، استانداری، مسولان قضایی استان و شهرستان و سایر نهادهای مربوطه این پروژه قرار بود هفته گذشته افتتاح شود که به دلیل شیوع کرونا به تعویق افتاد و امروز در سفر سرزده استاندار خراسان رضوی به صورت اتفاقی و بدون برنامه‌ریزی قبلی افتتاح شد.

حمیدی بیان کرد: تمامی ماشین‌آلات کارخانه مذکور با اعتبار ۱۱.۵ میلیون یورو توسط سرمایه‌گذار از کشور آلمان خریداری و در این واحد اقتصادی نصب شده است، ماشین‌آلات کاملا به روز، مجهز و با تکنولوژی جدید ساخته شده است.

وی اعتبار ساخت و بهره‌برداری نهایی این کارخانه را بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: افتتاح این واحد تولیدی و اقتصادی زمینه اشتغال برای ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم و حدود ۷۰۰ نفر به طور غیرمستقیم را فراهم کرده است. همچنین روزانه حداقل ۵۰۰ دستگاه کامیون مواد اولیه را برای فرآوری از معدن سنگ روستای بزد تربت جام به این کارخانه حمل می‌کنند.

نماینده عالی دولت در این شهرستان در ادامه با توجه به اهمیت افتتاح این واحد فرآوری توضیح داد: بی‌شک هر منطقه‌ای که دارای کارخانه باشد می‌توان گام موثری در تولید، توسعه اقتصاد و ایجاد اشتغال بردارد و این واحد نیز باتوجه به کیفیت عالی مواد اولیه قادر خواهد بود در رونق اقتصادی نقش بسزایی ایفا کند.

حمیدی اظهار کرد: افتتاح و راه‌اندازی کارخانه شیشه تربت جام که تاکنون ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته می‌تواند در کنار کارخانه سیلیس دو قطب مهم برای پیشرفت اقتصادی و اشتغالزایی در این شهرستان باشد، کارخانه شیشه نیز زمینه اشتغال برای  ۸۰۰ نفر به صورت مستقیم را فراهم خواهد کرد.

وی بیان کرد: با افتتاح کارخانه شیشه مواد اولیه به صورت مستقیم در کارخانه سیلیس تهیه و برای تولید شیشه به واحد مذکور منتقل می‌شود و این مهم نقش بسزایی در کاهش هزینه‌های مواد اولیه تولید و حمل و نقل خواهد داشت.

انتهای پیام

نظر شما