شناسهٔ خبر: 41745782 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

نگاهی بر کنگو و اقتصاد مبتنی بر جنگ آن

حوزه/ مروری بر اقتصاد مبتنی بر جنگ در جمهوری دموکراتیک کنگو و بررسی فقر در سودان جنوبی عناوین موضوعات مورد بررسی در برنامه این هفته «آفریقا امروز» (Africa Today) در شبکه پرس تی وی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری حوزه، برنامه «آفریقا امروز» به تهیه کنندگی عاطفه سادات دربندی با اشاره به سهم عمده جمهوری کنگو از منابع عظیم طلا در قاره آفریقا، دردسرهای این ثروت ارزشمند برای کشورهای آفریقایی و ایجاد جنگ های فراوان و بی خانمانی تعداد زیادی از مردمان این قاره توسط آن را مورد بحث و گفت و گو قرار می دهد.

در این برنامه با نگاهی به حضور ارتش های بیگانه در کنگو از سالها قبل، عدم موفقیت آنها در برقراری صلح و افزایش قاچاق در این کشور و همچنین ناتوانی سازمان ملل در پایان دادن به جنگ های اقتصادی و غارت و سوءاستفاده شرکت های چندملیتی آمریکایی و اروپایی از طلای این منطقه مورد واکاوی قرار می گیرد.

بخش دوم این برنامه نیز به بررسی وضعیت نامناسب اقتصادی و فقر در سودان جنوبی اختصاص دارد.

در این بخش با اشاره به نقش عمده بازیگران بین المللی از جمله کمپانی های انگلیسی، آمریکایی و برخی شرکت های آسیایی در ایجاد و تداوم جنگ در سودان جنوبی از طریق کمک به گروه های شبه نظامی، تلاش این عوامل برای اکتشاف و غارت منابع سودان مورد نقد و تبادل نظر قرار می گیرد.

همکاری رهبران فاسد سودانی با شرکت های بین المللی در غارت منابع و ظلم به مردم این کشور، چشم انداز آینده صلح در سودان جنوبی و راهکارهای بهبود وضعیت اقتصادی در این کشور از دیگر محورهای مورد بررسی در این برنامه خواهد بود.

«آفریقا امروز» با اجرای هنیا مبارک و شیلا نلیما، دوشنبه ۱۳ مرداد ساعت ۲۰:۰۰ به وقت تهران به مدت ۲۵ دقیقه از شبکه پرس تی وی پخش می شود.

تکرار این برنامه سه شنبه ساعت ۰۸:۰۰ و ۱۷:۰۰، چهارشنبه ساعت ۱۵:۰۰، پنجشنبه ساعت ۰۱:۰۰ بامداد و ۱۳:۰۰ و جمعه ساعت ۰۹:۰۰ روی آنتن خواهد رفت.

۳۱۳/۶۰

نظر شما