شناسهٔ خبر: 41745080 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

احتمال ابتلای اهالی یک روستای گرگان به کرونا قوت گرفت

گرگان - ایرنا - در پی مسمومیت دهها نفر از اهالی روستای محمدآباد گرگان طی چند روز اخیر و افزایش سریع تعداد مسمومان؛ رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت که احتمال دارد این افراد به ویروس کرونا مبتلا شده باشند.

صاحب‌خبر -

دکتر عبدالرضا فاضل امروز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برآوردهای اولیه از مسمومیت تعداد زیادی از اهالی روستای محمد آباد به علت ابتلای کرونا یا ویروس‌های دیگر است.

وی اضافه کرد: بر اساس نمونه‌ گیری‌های انجام شده حداکثر تا یک هفته آینده علت اصلی مسمومیت اهالی روستای محمدآباد گرگان مشخص خواهد شد.

وی با بیان اینکه آخرین آمار از حدود ۳۵۰ نفر اهالی روستای محمدآباد به بخشی از علایم کرونا حکایت دارد، گفت: بیشتر این افراد در ابتدا دچار حالت تهوع و استفراغ شده‌اند.

وی اظهار داشت: برخی گزارش‌های دریافتی آلودگی آب را علت این مسمومیت عنوان کرد اما ابتلا به کرونا و سایر ویروس‌های دیگر دور از انتظار نیست ضمن اینکه آلودگی محیط هم می‌تواند زمینه‌ساز مسموم شدن افراد شده باشد.

در همین رهگذر شرکت آب و فاضلاب استان گلستان آلوده بودن آب شرب روستای محمدآباد را قویا رد کرده است. 

روستای محمدآباد در شمال شهر گرگان و ابتدای محور ارتباطی شهرستان آق قلا حدود ۳ هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت دارد که با احتساب آخرین آمار ۳۵۰ نفر مسمومیت؛ برآورد می‌شود تمام خانوارهای روستا درگیر بیماری شده باشند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان امروز در جلسه استانی مقابله با کرونا هم گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان تا صبح امروز ۶۴۹ نفر جان خود را بر اثر این بیماری از دست دادند.

دکتر فاضل با بیان اینکه هم اکنون ۵۲۱ نفر مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های گلستان بستری هستند، اظهار داشت: فقط در ۲۴ ساعت گذشته هشت نفر در استان به علت کرونا جان خود را از دست دادند.

وی گفت: اکنون ۹۱ بیمار کرونایی در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان‌های گلستان بستری هستند که ۳۹ نفر آنان به علت وخامت حالشان به دستگاه ونتیلاتور وصل هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با یادآوری شرایط پرخطر قرمز در تمام شهرستانهای ۱۴ گانه استان گفت: اگر تعداد بستری بیماران به ۲.۶۱ نفر در یکصد هزار جمعیت برسد، شرایط سفید و مساعد خواهد شد که با آن فاصله داریم.

استان گلستان به مرکزیت گرگان حدود ۱.۹ میلیون نفر جمعیت دارد.

نظر شما