شناسهٔ خبر: 41743320 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

با حضور در کمیسیون صنایع؛

وزیر دفاع: نیروهای مسلح آماده تر از هر زمان دیگری از کشور دفاع می‌کند

الهه حمیدی کیا

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت که براساس گفته وزیر دفاع نیروهای مسلح آماده تر از هر زمان دیگری از حدود و ثغور کشور دفاع می‌کند.

صاحب‌خبر -

حجت الله فیروزی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: جلسه بعد از ظهر امروز (یکشنبه) کمیسیون صنایع با حضور وزیر دفاع و معاونین ایشان برگزار شد و امیر حاتمی گزارشی از موفقیت‌های وزارت دفاع در خصوص تولید و ساخت جت پیشرفته اموزشی کوثر که مورد تقدیر رهبری هم قرار گرفته ارائه کردند.

وی افزود: امیر سرتیپ حاتمی همچنین با تشریح و تبیین جایگاه قدرت دفاعی جمهوری اسلامی  گفت که ما مفتخریم علیرغم تحریم‌های ظالمانه در حوزه تقویت بنیه دفاعی به پیشرفت تحسین برانگیزی دست یافته‌ایم و وزارت دفاع توانسته نیازهای واقعی نیروهای مسلح را در حوزه‌های رزم زمینی و هوایی و دریایی و پدافندی و موشکی برآورده کند.

فیروزی یادآور شد: وزیر دفاع همچنین عنوان کرد که نیروهای مسلح آماده تر از هر زمان دیگری از حدود و   ثغور کشور دفاع می‌کند و وزارت دفاع از سرریز فناوری‌های دفاعی در راستای کمک به خودروسازان داخلی، حمل  ونقل هوایی دریایی و ریلی و حوزه‌های فناوری اطلاعات استفاده می‌کند.

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با اشاره به گزارش وزیر دفاع گفت: وزارت دفاع علاوه بر مسئولیت خطیر خود در پشتیبانی از نیروهای مسلح سعی کرده متناسب با نیاز و درخواست‌های دولت خدماتی را از سرریز فناوری‌های دفاعی ارائه کند و بهره وری حداکثری از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان، بهره گیری از علم و دانش ونخبگان و دانشمندان در توسعه و پیشرفت و همچنین تشکیل شبکه علمی و فناورانه را در دستور کار خود قرار دهد.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: به گفته امیر سرتیپ حاتمی ارتقای توان موشکی، تهیه و ساخت پیشرفته ترین سامانه‌های پدافند هوایی، خودکفایی در دستاوردهای رزم هوایی، دریایی و زمینی و سامانه‌های جنگ الکترونیک از اولویت‌های وزارت دفاع است.

وی در پایان گفت: در این جلسه اعضای کمیسیون همچنین سوالات خود را در حوزه صنایع دفاعی مطرح کردند و ایشان نیز پاسخ‌هایی را به نمایندگان ارائه کردند.

انتهای پیام

نظر شما