شناسهٔ خبر: 41742676 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

بنیانگذار و مدیرعامل انجمن دوستى ایران و آمریکاى شمالى؛

همکارى تاریخى هنرمندان ایرانى و آمریکایى در تولید مشترک موزیک ویدئو در دوران همه گیرى کرونا

به دعوت انجمن دوستى ایران و آمریکاى شمالى براى نشان دادن و اعلام همبستگى و دوستى مردم ایران و آمریکا در زمان همه گیرى ویروس کرونا هنرمندان ایرانى و آمریکایى در تهران و واشنگتن دى سى یک موزیک ویدئو مشترک ساخته اند .

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا ؛انجمن دوستى ایران و آمریکاى شمالى این همکارى مشترک بین هنرمندان دو کشور را با کمک بنیاد فرهنگى و هنرى رودکى در تهران و یک سازمان اپرا در واشنگتن دى سى به انجام رسانده است تا در میانه همه گیرى ویروس کرونا که جهان را درگیر خود کرده است و کشورهاى ایران و ایالات متحده به شدت درگیر مبارزه با این بحران جهانى هستند صداى همبستگى مردم ایران و آمریکا و تعهد هنرمندان ایرانى و آمریکایى به تلاش براى مبارزه با معضلات جهانى را به گوش جهانیان برسانند . 

این موزیک ویدئو مشترک اجراى دو قطعه پایانى اپراى سرسه اثر جورج فردریک هندل هنرمند اسطوره اى و پرآوازه آلمانى بریتانیایى دوران باروک ( قرن هفدهم میلادى ) است که توسط ارکستر مجلسى همبستگى با ١٩ نوازنده سازهاى کلاسیک ( ویولن ، ویولنسل ، ویولا ، کنترباس ، ابوا ، هارپسیکورد ) با سرپرستى آقاى امین عطایى و خانم بهار فلسفى در تالار رودکى تهران اجرا و ویدئوى آن ضبط شده است و ضبط اپراى آن از سوى ٦ نفر از خوانندگان آمریکایى در شهر واشنگتن دى سى صورت گرفته که راوى در طول اجراى اپرا قطعاتى برگرفته از اشعار مولوى را روایت مى کند . 

وحید آبیده بنیانگذار و مدیرعامل انجمن دوستى ایران و آمریکاى شمالى مى گوید : در حدود ٤ ماه پیش زمانى که ایده ساخت این موزیک ویدئو به ذهنم رسید و  آن را با هنرمندان ایرانى و آمریکایى به اشتراک گذاشتم علاقه آنان براى همکارى مشترک با یکدیگر من را به شدت هیجان زده و خوشحال کرد و این زمانى که مى بینم مردم دو کشور علاقه مند و بسیار مشتاق به همکارى با یکدیگر هستند . 

هانى کازرونى نوازنده ویولنسل ( چلو ) با اظهار خوشحالى از اینکه بخشى از این پروژه بوده امیدوار است شاهد حضور هنرمندان آمریکایى در فستیوال ها و رویدادهاى معتبر هنرى در ایران باشیم . 

برهان همتى نوازنده ویولن معتقد است در شرایطى که جهان روزهاى سختى را پشت سر مى گذارد موسیقى با تاثیرات مثبتى که بر روح و روان مردم دارد درمان خوبى براى دردهاى انسان در این روزهاست .

طناز اسدى نوازنده ویولا مى گوید مشارکت هنرمندان ایرانى و آمریکایى در این پروژه مشترک فارغ از مشکلات موجود در روابط ایران و آمریکا مى تواند مردم دو کشور را به یکدیگر نزدیک کند . 

پویا دهلارى نوازنده ویولن با بیان اینکه قرنطینه فرصت مشارکت در این پروژه تاریخى را فراهم کرد معتقد است موسیقى ملیت ندارد و زبان مشترک بین همه مردم جهان است و امید دارد پس از پایان همه گیرى کرونا هنرمندان دو کشور بتوانند همکارى هاى بیشترى با یکدیگر داشته باشند .

بهار فلسفى نوازنده ویولن مى گوید در این روزهاى سخت که فشار روحى ، استرس و غم را تجربه کرده ایم باید به یاد بیاوریم که با یکدیگر مهربان باشیم و در کنار هم بمانیم او معتقد است این پروژه مشترک هنرى  فارغ از ملیت ، مسافت و مشکلات موجود شکل گرفت . 

انجمن دوستى ایران و آمریکاى شمالى با هدف آشنایى و نزدیکى مردم ایران ، ایالات متحده و کانادا با یکدیگر حدود پنج سال پیش تاسیس شده است و عمده فعالیت هایش بر برنامه هاى تبادلات فرهنگى ، هنرى و ورزشى براى تعمیق دوستى میان ملت ها تمرکز دارد از برنامه هاى قبلى این انجمن مى توان به برگزارى نمایشگاه گروهى هنرهاى تجسمى اساتید ایرانى در واشینگتن دى سى ، اعزام گروه هاى ورزشى به رقابت هاى فستیوال ورزشى آرنولدکلاسیک در اوهایو براى دو سال متوالى ، برگزارى کلاس گروهى مربیگرى حرفه اى در دانشگاه ورزش ایالات متحده در آلاباما ، برگزارى نخستین نمایشگاه عکس هاى پدر عکاسى ایران استاد نصرالله کسراییان در آمریکا با عنوان زنان ایرانى در آینه اقوام در دانشگاه مریلند و همچنین اهداى تندیس برنز جهان پهلوان غلامرضا تختى به موزه و آرشیو آمریکایى ورزش به عنوان اولین اثر پذیرفته شده در این موزه اشاره کرد .

 

نظر شما