شناسهٔ خبر: 41741372 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تفاهم وزارت "جهاد کشاورزی" و وزارت "راه و شهرسازی" برای حفاظت از اراضی ملی

اسلامی: اقدام نشدن بهنگام، موجب دست‌اندازی‌های بزرگ به انفال و بیت‌المال شده است

در اجرای قانون زمین شهری و مصوبات دومین جلسه شورای عالی مسکن مورخ ۲ دی‌ماه سال گذشته، قوانین و مقررات به‌منظور تسهیل، تعیین تکلیف و حفاظت از اراضی ملی و دولتی در محدوده و حریم شهرها و همچنین در راستای تکالیف و مأموریت‌های محوله بین وزارت جهاد کشاورزی و وزارت راه و شهرسازی ظهر امروز تفاهم‌نامه‌ای به امضا رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا،   کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی در امضای تفاهم‌نامه میان وزارت جهاد کشاورزی و وزارت راه و شهرسازی، گفت: خارج شدن از فضای بخشی‌نگری اتفاق میمونی بوده و این خروج به نفع منافع کشور، آیندگان و فرزندانمان در این سرزمین است.

وی مدیریت یکپارچه اراضی و حفاظت از آن‌ها را از مهم‌ترین دغدغه‌های موجود در کشورمان عنوان کرد و افزود: دغدغه‌ مسکن نیز از دیگر دغدغه‌های مردم است که با همکاری سایر وزارتخانه‌ها با وزارت راه و شهرسازی سبب کاهش هزینه سبد خانوار خواهد شد.

عدم اقدام به هنگام، موجب دست‌اندازی‌های بزرگی به انفال و بیت‌المال شده است

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی نیز در امضای تفاهم‌نامه میان وزارت جهاد کشاورزی و وزارت راه و شهرسازی، با اشاره به مسئولیت در خصوص انفعال و توسعه، گفت: قطعاً بدون هماهنگی، وحدت رویه و یکپارچگی نمی‌توانیم مأموریتمان را به سرانجام برسانیم.

وی ادامه داد: نگاه تعاملی و هماهنگی یک ضرورت همیشه پابرجاست و امیدوارم این مهم بین وزارت جهادکشاورزی و وزارت راه و شهرسازی همواره پابرجا باشد.

اسلامی با تأکید بر اینکه باید پشتیبان پیشرفت ملی و ضرورت‌های توسعه باشیم، گفت: صیانت از انفال و جلوگیری از دست‌اندازی‌ها یک ضرورت است؛ زیرا بسیاری از دوگانگی‌ها و عدم اقدام به هنگام، موجب دست‌اندازی‌های بزرگی به انفال و بیت‌المال شده و شاهد زمین‌خواری‌های بزرگی هستیم.

اسلامی تصریح کرد: عدم وجود سند در وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی سبب می‌شود تا افراد سودجو اقدام به تهیه سند کنند و ما نتوانیم در محاکم قضایی دفاع کنیم.

وی بابیان اینکه اتحاد، یکپارچگی و همبستگی ۲ وزارتخانه سبب رفع این نقیصه تاریخی خواهد شد، ادامه داد: تقاضا دارم تا در شورای عالی شهرسازی یک نماینده وزارت جهاد کشاورزی به ۲ نماینده افزایش یابد.

انتهای پیام

نظر شما