شناسهٔ خبر: 41737200 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

رئیس اتحادیه حمل‌ونقل سبک شهری:

کارد به استخوان اعضای صنف حمل و نقل سبک شهری رسیده است

رئیس اتحادیه حمل‌ونقل سبک شهری اعلام کرد: سال ۸۹ و به دنبال فراخوان پلیس اعلام کردند همه کسانی که در کارت ماشینشان، عنوان کامیونت خورده است مراجعه کنند تا به وانت تغییر یابد. اکنون بالعکس عمل می‌شود یعنی عنوان کامیونت در کارت خریداران نیسان درج می‌شود.

صاحب‌خبر -
تین نیوز

رئیس اتحادیه حمل‌ونقل سبک شهری اعلام کرد: سال ۸۹ و به دنبال فراخوان پلیس اعلام کردند همه کسانی که در کارت ماشینشان، عنوان کامیونت خورده است مراجعه کنند تا به وانت تغییر یابد. اکنون بالعکس عمل می‌شود یعنی عنوان کامیونت در کارت خریداران نیسان درج می‌شود.

به گزارش تین نیوز، داود محمدی با تاکید بر مشکلات 20 ساله و تلاش هیئت مدیره این صنف در راستای حل مشکلات، اظهار داشت: از هر سازمان و اداره‌ای که مدعی است به این قشر ۴۰ هزار نفره، کمک کرده است می‌خواهیم جزییات کمک و حمایت خود را علناً بیان کند. دقیقاً برای این صنف چه کرده‌اند؟ کارد به استخوان این خانواده چهل‌هزارنفری رسیده است.

رئیس اتحادیه حمل‌ونقل سبک شهری ضمن انتقاد از عدم‌حمایت جدی از اعضای این اتحادیه گفت: بازاریان به‌هرحال می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند. پرداخت عوارض دارایی و مالیات آنها به تاخیر انداخته شد، از وام کرونا و خوداشتغالی هم بهره‌مند می‌شوند، در ارتباط با چک‌های برگشتی هم با آنها مساعدت شد اما تکلیف صنف مظلومی مثل پیک موتوری‌ها و رانندگان وانت چه می‌شود؟ حداکثر کاری که برای این بندگان خدا انجام شده دادن لاستیک است که برای آن کار هم به دفعات از آنها امضا گرفته می‌شود. این در حالی است که فقط دو لاستیک به آنها داده می‌شود. خوشبختانه حداقل در این یک مورد تا حدی همکاری شد. لاستیک نیسان موجود نبود که خوشبختانه یکی دو کارگزار معرفی کردند.

وی افزود: فردی که دفتر حمل‌ونقل دارد سال گذشته ۵۰ میلیون درآمد داشته اما درآمد او امسال به ۳۰ میلیون کاهش یافته است. در این شرایط چرا مقامات اداره مالیات، مودیان را تهدید می‌کنند و انتظار دارند ۱۵ درصد به پرداختی خود اضافه کنند؟ نتیجه این تصمیم‌گیری‌های نادرست کاهش مداوم درآمد خانوارهاست. خانواده‌ها به ناچار خود را با شرایط وفق می‌دهند و مرتب از گزینه‌های سبد تفریحی و رفاهی خود کم می‌کنند.

انگار وجود نداریم

محمدی با یادآوری کاهش درآمدها تصریح کرد: تصمیم‌گیران باید متوجه باشند که کمبود درآمد باعث شده است که سلامت و استانداردهای بهداشتی جامعه به خطر افتد. اتحادیه باید پاسخگوی حجم عظیم مشکلات این قشر زحمتکش باشد. هیچ‌یک از مدیران و مسئولان نمی‌تواند حتی یک هفته جواب این‌همه ارباب و رجوع را بدهند. اتحادیه زیربار فشار اقتصادی که متوجه این قشر شده است خرد شده است. نامه‌نگاری و درخواست‌ کمک‌های ما از مدیران هم شنیده نمی‌شود. طوری برخورد می‌شود که انگار اصلاً وجود نداریم. طوری برخورد می‌شود انگار اصلاً ایرانی نیستیم.

وانت کامیونت می‌شود

داود محمدی درباره تبدیل وانت به کامیونت و بلعکس گفت: سال ۸۹ و به دنبال فراخوان پلیس اعلام کردند همه کسانی که در کارت ماشینشان، عنوان کامیونت خورده است مراجعه کنند تا به وانت تغییر یابد. اکنون بالعکس عمل می‌شود یعنی عنوان کامیونت در کارت خریداران نیسان درج می‌شود. این موضوع دردسر بزرگی برای همکاران ایجاد کرده است.

رئیس اتحادیه حمل‌ونقل سبک شهری اضافه کرد: پیگیر ماجرا شدیم و به نتیجه جالبی رسیدیم. فلان شرکت خودروسازی چون توان تولید ایربگ ندارد نیسان را در گروه کامیونت قرار می‌دهد تا دیگر نیازی به تعبیه این گزینه نباشد. به‌هرحال همین موضوع ساده باعث می‌شود که اتحادیه فرد، نوع بیمه و عوارض و حتی گواهینامه او عوض شود. ماشینی که قبلا سه تن و ۴۵۰ کیلو گرم، پلاک می‌شده حالا سه تن و ۸۵۰ کیلو پلاک می‌شود. به واسطه این موضوع به ظاهر ساده، قتل غیرعمد فلان راننده قتل عمد حساب شده و شش ماه است که در زندان است. به فرض که ادعای دوستان صحت دارد و موتور ۲۴ زد جدیدی استفاده شده که قدرت بیشتری دارد؛ تکلیف ماشینی که پنجاه سال پیش پلاک شده و الان راننده می‌‌خواهد سند آن را به اسم شخص دیگری کند چیست؟ چرا این قبیل موارد را هم کامیونت حساب می‌کنند؟ مگر می‌شود ماشینی که پنجاه سال وانت بوده ناگهان کامیونت شود؟

اتحادیه حمل‌ونقل شهری و پیک موتوری به لحاظ آمار اعضا، بزرگ‌ترین اتحادیه صنفی کشور به شمار می‌آید بااین‌حال کمتر صنفی پیدا می‌شود که تا به این حد با مشکل و معضل دست‌وپنجه نرم کند.

حالا که اینجا هستید...

تین‌نیوز از مخاطبانش درخواست کوچک اما مهمی دارد. ما در پایگاه خبری صنعت حمل‌و‌نقل همواره سعی داشتیم جامع‌ترین اخبار، تحلیل‌ها و گزارش‌ها را مطابق با واقعیات و توجه به اصل بی‌طرفی رسانه تهیه و اطلاع‌رسانی کنیم. اما حوزه‌ی حمل‌و‌نقل بسیار گسترده است و پوشش دقیق و متمرکز همه‌ی آن کاری بس دشوار. بنابراین تصمیم براین گرفتیم که روی بخش‌هایی از این حوزه بیشتر تمرکز کنیم که اولویت و دغدغه اصلی مخاطبانمان است و مشکلات این حوزه‌ها را با فوریت بیشتری از مسئولان پیگیری کنیم. بنابراین پرسشنامه‌ای تهیه کردیم که اولویت شما در حوزه بزرگ حمل و نقل را مشخص می‌کند حال تنها قدمی که مانده این است که با پر کردن این پرسشنامه ما را در این مسیر یاری کنید. «راه روشن است.»؛ اگر شما راهنمای ما باشید.

پرسشنامه

نظر شما