شناسهٔ خبر: 41736910 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

بر اساس تفاهم نامه‌ای؛

افزايش صادرات محصولات معدني از عمان

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- بر اساس تفاهم نامه‌ خانه معدن ایران و اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان حضور فعالان اقتصادی حوزه معدن ایران در عمان و صادرات محصولات معدنی ایرانی از طریق این کشور افزایش می‌یابد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق ایران,‏ تسهیل سرمایه‌گذاری‌های مشترک و تشکیل کمیته‌های تخصصی معدن، از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه همکاری است.
رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان در مراسم امضای این تفاهم نامه، به تدوین نهمین برنامه 5 ساله دولت عمان بر 5 محور معدن، صنعت، گردشگری، شیلات و حمل‌و‌نقل و لجستیک اشاره کرد و گفت: معدن از جمله مهم‌ترین محور‌های این برنامه 5ساله تعیین شده است.
آقای محسن ضرابی افزود: اتاق مشترک با امضای این تفاهم‌نامه قصد دارد اطلاع‌رسانی درخصوص طرح‌ها، مناقصه‌ها و پهنه‌های اکتشافی عمان به خانه معدن ایران، ارائه مشاوره و ایجاد زیر ساخت‌ها و فراهم آوردن تسهیلات برای فعالان اقتصادی ایرانی فعال در حوزه معدن جهت حضور در عمان را پیگیری کند.
آقای محمد‌رضا بهرامن، رئیس خانه معدن ایران هم با اشاره به اهمیت عمان و آینده روشن اقتصادی آن گفت: اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان و خانه معدن ایران تکمیل‌کننده فعالیت‌های هم هستند و پیرو تفاهم انجام شده ارائه گزارش‌های تخصصی از وضع بخش معدن و صنایع معدنی ایران جهت جذب سرمایه‌گذاری خارجی، معرفی شرکت‌های فعال ایرانی در حوزه صنایع معدنی، صادرات مواد معدنی و همچنین خدمات فنی و مهندسی به اتاق مشترک، همکاری برای سرمایه‌گذاری در اکتشاف و بهره‌برداری و ایجاد زنجیره ارزش افزوده میان دو کشور در دستور کار قرار خواهد گرفت.

نظر شما