شناسهٔ خبر: 41734721 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح و نیروی زمینی ارتش تفاهم نامه امضا کردند

سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح و معاونت اطلاعات نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی با هدف توسعه همکاری و تعاملات اجرایی، علمی، آموزشی و پژوهشی جهت استفاده از امکانات و توانمندی‌های دو طرف، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت دفاع، سرتیپ دوم «مجید فخری» هدف از امضای این تفاهمنامه را توسعه همکاری و تعاملات اجرایی، علمی، آموزشی و پژوهشی جهت استفاده از امکانات و توانمندی علمی، سرمایه انسانی، فنی، اطلاعاتی، تجربه و تخصص سازمان جغرافیایی و نیروی زمینی ارتش عنوان کرد.

رییس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح همچنین به بهره‌برداری از توان دو طرف جهت پاسخگویی به نیازهای نوآورانه کشور در حوزه فناوری‌های علوم جغرافیایی و ژئوماتیک در راستای حوزه امنیت اشاره کرد و افزود: همکاری در تهیه سامانه‌های اطلاعات مکانی و ارائه خدمات کاربران از موضوعات مورد توافق در این تفاهمنامه می‌باشد.

فخری با بیان اینکه سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح، آماده است با همه سازمان‌های نیروهای مسلح مشارکت داشته باشد، گردآوری داده‌های توصیفی جهت غنی‌سازی پایگاه داده مکانی دفاعی و راه‌اندازی DSDI (زیرساخت داده مکانی دفاعی) جهت استفاده و به اشتراک‌گذاری داده مکانی با کمترین هزینه در کوتاه‌ترین زمان را از اهداف مشارکت راهبردی با سازمان‌های نیروهای مسلح برشمرد.  

سرتیپ دوم جلالی‌نسب معاون اطلاعات نیروی زمینی ارتش نیز در این مراسم امضای این تفاهمنامه را بسیار ارزشمند خواند و گفت: این تفاهمنامه نیاز نیروی زمینی را درخصوص داده‌های مکانی از جمله عکسبرداری مناطق مرزی، تصاویر ماهواره‌ای و پیوند اطلاعات توصیفی و داده‌های مکانی برطرف خواهد کرد./

پایان پیام/50

نظر شما