شناسهٔ خبر: 41734334 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

امضای تفاهم‌نامه همکاری سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح و نیروی زمینی ارتش

سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح و معاونت اطلاعات نیروی زمینی ارتش با هدف توسعه همکاری و تعاملات اجرایی، علمی، آموزشی و پژوهشی جهت استفاده از امکانات و توانمندی‌های دو طرف، تفاهم‌نامه همکاری امضای کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ دوم «مجید فخری» رئیس سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح هدف از اجرای این تفاهم‌نامه را توسعه همکاری و تعاملات اجرایی، علمی، آموزشی و پژوهشی جهت استفاده از امکانات و توانمندی علمی، سرمایه انسانی، فنی، اطلاعاتی، تجربه و تخصص سازمان جغرافیایی و نیروی زمینی ارتش عنوان کرد.

رئیس سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح همچنین به بهره‌برداری از توان دو طرف جهت پاسخگویی به نیاز‌های نوآورانه کشور در حوزه فناوری‌های علوم جغرافیایی و ژئوماتیک در راستای حوزه امنیت تأکید کرد و افزود: همکاری در تهیه سامانه‌های اطلاعات مکانی و ارائه خدمات کاربران از موضوعات مورد توافق در این تفاهم‌نامه است.

وی گفت: سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح، این آمادگی را دارد که با تمامی سازمان‌های نیرو‌های مسلح مشارکت داشته باشد.

امیر فخری گردآوری داده‌های توصیفی جهت غنی‌سازی پایگاه داده مکانی دفاعی و راه‌اندازی DSDI (زیرساخت داده مکانی دفاعی) جهت استفاده و به اشتراک‌گذاری داده مکانی با کمترین هزینه در کوتاه‌ترین زمان را از اهداف مشارکت راهبردی با سازمان‌های نیرو‌های مسلح برشمرد.

امیر سرتیپ دوم «جلالی‌نسب» معاون اطلاعات نیروی زمینی ارتش نیز در این مراسم، امضای این تفاهم‌نامه را بسیار ارزشمند خواند و گفت: این تفاهم‌نامه نیاز نیروی زمینی را در خصوص داده‌های مکانی ازجمله عکسبرداری مناطق مرزی، تصاویر ماهواره‌ای و پیوند اطلاعات توصیفی و داده‌های مکانی برطرف خواهد کرد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما