شناسهٔ خبر: 41733114 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اهدای کتاب به کتابخانه‌های عمومی منجر به ایجاد عدالت فرهنگی می‌شود

کرمانشاه - ایرنا- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه با اشاره به اهدای یک هزار و ۴۵۱ جلد کتاب از سوی بنیاد علمی آموزشی قلم چی به کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه، گفت: این اهدای کتاب که در راستای تفاهم‌نامه همکاری انجام شد، طرحی خیرخواهانه در راستای ایجاد عدالت فرهنگی و دسترسی همه افراد جامعه به خصوص اقشار کم بضاعت برای استفاده از کتاب‌های کمک درسی است.

صاحب‌خبر -

«معصومه حسنی‌خونسار» روز یکشنبه در مراسم اهدای کتاب‌های بنیاد علمی آموزشی قلم چی، افزود: براساس توافق به عمل آمده بین نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و بنیاد علمی آموزشی قلم چی تعداد یک هزار و ۴۵۱ جلد کتاب با ارزش بیش از 65 میلیون تومان تحویل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه شد.

وی اظهار داشت: براساس درجه‌بندی کتابخانه، مبلغ هشت میلیون ریال الی ۱۰ میلیون ریال کتاب کمک درسی برای هر کتابخانه به کتابخانه های عمومی اختصاص یافت.

او در ادامه گفت: اجرای این تفاهم نامه در خصوص اهدای کتابهای بنیاد علمی آموزشی قلم چی به کتابخانه های عمومی طرحی بسیار مفید و موثر در جذب دانش آموزان و دانشجویان به کتابخانه های عمومی است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه در ادامه سخنانش تعداد کتابخانه های استان را ۱۰۶ باب اعلام کرد و اظهار داشت: از این تعداد ۸۸ باب نهادی و ۱۸ باب نیز با مشارکت سازمان ها ایجاد شده است.

حسنی‌خونسار، همچنین تعداد اعضای کتابخانه های استان را ۷۱ هزار و ۲۸۷ نفر ذکر کرد و افزود: یک میلیون و ۱۶۱ هزار منبع در کتابخانه های استان وجود دارد.

مسوُولان کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه نیز به عنوان تحویل گیرنده کتاب در این مراسم گفتند: این کتاب های کمک درسی یکی از موضوعات پر مخاطب در کتابخانه است که با توجه به لزوم بروزرسانی کتابهای کمک درسی توسط بنیاد علمی آموزشی قلم چی، می تواند نقش مهمی در رضایت مندی اعضای کتابخانه های عمومی ایفا کند.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۲ هزار و ۵۹۵ روستا و ۳۴ شهر دارد.

نظر شما