شناسهٔ خبر: 41731637 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری | لینک خبر

به منظور گسترش همکاری های مشترک صورت گرفت؛

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک دانشگاه خوارزمی و پژوهشگاه صنعت نفت

به منظور گسترش همکاری های علمی دانشگاه خوارزمی و پژوهشگاه صنعت نفت ، تفاهم‌نامه همکاری مشترکی با حضور دکترعزیزالله حبیبی رئیس دانشگاه خوارزمی و دکترجعفر توفیقی رئیس پژوهشگاه صنعت نفت، در محل پژوهشگاه صنعت نفت منعقد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه خوارزمی، در این نشست ابتدا دکترتوفیقی ضمن ابراز خوشنودی از حضور رئیس دانشگاه خوارزمی در پژوهشگاه صنعت نفت گفت: پژوهشگاه صنعت نفت به عنوان یک پژوهشگاه صنعتی، پژوهش های کاربردی انجام می دهد و تمامی فعالیت‌های این پژوهشگاه به پروژه های پژوهشی منجر می شود.
وی افزود: عمده فعالیت های این پژوهشگاه قراردادهای صنعتی است که توسعه تکنولوژی را به همراه دارد و این وجه تمایز پژوهشگاه صنعت نفت با سایر پژوهشگاه ها است.
دکتر توفیقی گفت: پژوهشگاه صنعت نفت هم با بخش بالادستی و هم با بخش پایین دستی در ارتباط است و وقتی پروژه‌ای به پژوهشگاه محول می شود از ظرفیت و پتانسیل دانشگاه ها استفاده می کند.
رئیس پژوهشگاه صنعت نفت گفت: صنعت نفت صنعت کلیدی و مهمی است. این صنعت سالیان زیادی وابسته بود هرچند در حال حاضر در کشور فاز بیداری را طی می کند.
وی افزود: پژوهشگاه صنعت نفت با جمعیتی بالغ بر ۱۷۰۰ نفر و با وسعت ۳۵ هکتار، فضای زیبایی را فراهم کرده، این پژوهشگاه، هم دارای سرمایه فیزیکی و هم سرمایه انسانی عالی ست که این سرمایه ها، به معنی واقعی کلمه، پژوهشگر هستند. پژوهشگران منحصر به فردی که به صورت میدانی کارهای تحقیقاتی انجام می دهند.
دکتر توفیقی در پایان سخنان خود گفت: اکنون بسیار خوشحال هستیم که با دانشگاه خوارزمی که یک دانشگاه قدیمی است و قدمت طولانی در زمینه علمی و پژوهشی دارد، همکاری های دو جانبه در زمینه پروژه های پژوهشی داشته باشیم.
در ادامه دکترکاظم زاده رئیس پردیس بالادستی پژوهشگاه صنعت نفت در خصوص پژوهشکده‌های پژوهشگاه نفت از جمله؛ پژوهشکده علوم زمین، پژوهشکده مهندسی نفت، پژوهشکده های ازدیاد برداشت از مخازن نفت و گاز و همچنین در زمینه پروژه های انجام شده در حوزه مطالعات جامع مخازن و ارائه طرح توسعه میادین و انجام مطالعات پژوهشی و فناورانه به منظور توسعه فن‌آوری‌ها در جهت بهینه‌سازی فرآیندهای تولید و افزایش ضریب برداشت در میدان‌های نفتی مطالبی ارائه کرد.
سپس دکتر بیرانوند، رئیس پژوهشگاه علوم زمین پژوهشگاه صنعت نفت در زمینه سوابق همکاری های دو جانبه پژوهشگاه صنعت نفت و دانشگاه خوارزمی به همکاری در بومی سازی و انتقال فناوری‌های جدید در صنعت نفت و گاز و استفاده از ظرفیت اعضای هیئت علمی دو طرف در همکاری های آموزشی، پژوهشی، فناوری و تبادل اطلاعات علمی و تحقیقاتی بین طرفین و همچنین افزایش انتشارات علمی اشاره کرد.
در ادامه این نشست دکترحبیبی رئیس دانشگاه خوارزمی با قدردانی از میزبانی پژوهشگاه صنعت نفت گفت: من معتقدم آموزش عالی باید به صنعت ورود پیدا کند و همینطور صنعت نیز باید راهی را در دانشگاه و آموزش عالی باز کند.
وی عنوان کرد: یکی از راه های نجات کشور آسیب شناسی، احصا نیازهای ملی و تلاش برای حل آنها است.
دکترحبیبی در ادامه گفت: دانشگاه خوارزمی به غیر از رشته‌های پزشکی و کشاورزی در سایر زمینه‌ها؛ دانشگاه جامعی است و رشته‌های علوم پایه، ادبی، روانشناسی و جامعه شناسی جزو قدیمی ترین رشته های این دانشگاه به حساب می‌آیند و در حال حاضر رشته های اقتصاد، مدیریت و علوم مالی نیز به دانشگاه خوارزمی اضافه شدند که اینها نیز ظرفیت خوبی دارند و همچنین فارغ‌التحصیلان خوبی در زمینه های مختلف به جامعه ارائه کرده است.
رئیس دانشگاه خوارزمی عنوان کرد: دانشگاه خوارزمی دارای بیش از ۲۶۰ رشته -گرایش است که در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا مشغول به تحصیل هستند دو سوم رشته گرایش های دانشگاه خوارزمی در حوزه علوم انسانی روانشناسی و جامعه‌شناسی است.
دکترحبیبی گفت: دانشگاه خوارزمی آمادگی خود را جهت آغاز فاز مشترک همکاری با پژوهشگاه صنعت نفت در زمینه رشته های علوم انسانی اعلام کند.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد دانشگاه خوارزمی و پژوهشگاه صنعت نفت در بخش سخت افزاری، نرم‌افزاری، پژوهش و فناوری زمینه های همکاری مشترک برقرار کنند و در جهت رشد و پیشرفت جامعه و کشور گام های موثری بردارند.
در ادامه نشست تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه خوارزمی و پژوهشگاه صنعت نفت به امضای دو طرف رسید.

ل. س ۴۲/‏ ر. ب ۴۵

نظر شما