شناسهٔ خبر: 41731466 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

هفته سی و دوم لیگ آزادگان؛

مس رفسنجان به دنبال تثبیت صدرنشینی/ جدال شاگردان خطیبی و میثاقیان برای کسب ۳ امتیاز

در چارچوب رقابت‌های هفته سی و دوم لیگ آزادگان، امروز ۹ دیدار برگزار خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در چارچوب بازی‌های هفته سی و دوم لیگ آزادگان امروز در مهمترین مسابقه تیم‌های فوتبال مس رفسنجان و فجرسپاسی به مصاف هم می روند.

مس رفسنجان به دنبال تثبیت صدرنشینی مقابل فجر سپاسی

مس رفسنجان صدرنشین که چند هفته‌ای می‌شود جایگاه خود را حفظ کرده، این هفته میزبان فجر شهید سپاسی شیراز است که در هفته‌های گذشته به دلیل مشکلات مالی نتایج خوبی نگرفته است و دیگر شانسی برای صعود ندارد. ۲ باخت بد موقع شاگردان ربیعی برابر ملوان بندرانزلی و خوشه طلایی ساوه باعث شد تا فاصله امتیازی آن‌ها با تیم‌های پایین جدولی کمتر شود و نارنجی پوشان برای قطعی کردن صعود خود به لیگ برتر، نیاز شدیدی به کسب امتیازات ۳ بازی پیش روی خود دارند.

بقاء در لیگ یک در گرو کسب امتیاز مقابل مس کرمان

مس کرمان که با ۵۷ امتیاز در رده دوم جدول قرار دارد، در تهران به مصاف نیروی زمینی قعرنشین خواهد رفت. از آخرین شکست نارنجی پوشان کرمانی ۷ هفته می‌گذرد و آن‌ها برای حفظ جایگاه خود در جدول باید بتوانند نیروی زمینی رده پانزدهمی که برای فرار از سقوط به دسته پایین‌تر تلاش می‌کند را از پیش رو بردارند. هر چند انگیزه شاگردان روانخواه برای بقاء در لیگ یک می‌تواند مانع محکمی برابر مس کرمان ایجاد کند.

بیشتر بخوانید:

جدال شاگردان خطیبی و میثاقیان برای کسب ۳ امتیاز حیاتی 

در طرف دیگر آلومینیوم اراک برای از بین بردن فاصله ۳ و ۶ امتیازی خود با تیم‌های مس رفسنجان و مس کرمان، در ورزشگاه خانگی به مصاف ملوان بندانزلی می‌رود. این تیم در صدد است با بازگشت به رده دوم، جواز صعود به سطح اول فوتبال کشور را کسب کند. ملوان با هدایت میثاقیان در هفته‌های اخیر موفق شده ۲ پیروزی  امید بخش برابر تیم‌های بالانشین مس رفسنجان و بادران تهران کسب کند و به شرایطش در جدول سر و سامانی بدهد. با این حال شرایط برای انزلی چی‌ها هنوز رضایت بخش نیست، زیرا این تیم ریشه دار با ۳۴ امتیاز در رده چهاردهم ایستاده و همچنان سایه سنگین سقوط را حس می‌کند.

تقابل مدعی و قعرنشین در رشت

بازی خوشه طلایی ساوه و سپیدرود رشت یکی دیگر از تقابل‌های قعرنشینان و تیم‌های بالانشین در هفته سی و دوم لیگ آزادگان به شمار می‌رود. خوشه طلایی در نخستین فصل حضورش در لیگ آزادگان شگفتی ساز شده و با ۵۳ امتیاز و ایستادن در رده چهارم، امیدوار به لیگ برتری شدن است، اما سپیدرود شرایط متفاوتی را تجربه می‌کند و پس از چندین تغییر روی نیمکت سرمربیگری خود، در رده هفدهم قرار دارد و در صورتی که نتواند در جایگاهش تغییری ایجاد کند، راهی دسته دوم خواهد شد.

نیم نگاه نود به لغزش مدعیان و کسب سهمیه لیگ برتر

نود ارومیه و بادران تهران که به ترتیب با ۵۲ و ۴۸ امتیاز در رده‌های پنجم و ششم جدول قرار دارند، این هفته در تهران با یکدیگر بازی می‌کنند. شانس بادران برای لیگ برتری شدن به صفر رسیده اما نود ارومیه با پیروزی در ۳ بازی پیش رو و نیم نگاه به لغزش تیم‌های مدعی، همچنان امیدوار به صعود است.

رایکا در صدد فرار از منطقه سقوط با کسب ۳ امتیاز بازی خانگی مقابل هوادار

هوادار تهران در نیم فصل اول امتیازات زیادی از دست داد، اما این تیم در هفته‌های اخیر با هدایت غلامرضا عنایتی نتایج خوبی کسب کرده و  اگر این نتایج از ابتدای فصل به دست آمده بود، اکنون هوادار یکی از گزینه‌های صعود به لیگ برتر بود. با این حال شاگردان عنایتی دیگر نه شانسی برای صعود دارند و نه دغدغه‌ای بابت سقوط. هوادار این هفته میهمان رایکا بابل است که با ۳۱ امتیاز در رده شانزدهم قرار دارد و خطر سقوط را بیش از هر زمان دیگری احساس می‌کند.

تقابل میانه جدولی‌ها در خوزستان

گل ریحان البرز و استقلال خوزستان با ۴۷ و ۴۲ امتیاز در رده‌های هشتم و نهم قرار دارند و در تقابل با یکدیگر برای بهبود جایگاه خود تلاش می‌کنند. گل ریحان که تا همین چند هفته پیش مدعی صعود بود،   در هفته‌های اخیر روند پرنوسانی داشت و دیگر شانسی برای صعود ندارد. استقلال خوزستان نیز با هدایت علی خلیفه اصل از جمله تیم‌های موفق نیم فصل دوم بود، اما برای جبران ۲ شکست پیاپی خود به دنبال پیروزی برابر شاگردان میثم منیعی است.

کار سخت قشقایی برابر شاگردان شهبا 

در دیگر بازی این هفته آرمان گهر و قشقایی در شیراز به مصاف هم می‌روند. آرمان گهر با ۴۱ امتیاز دهم است و جایگاه مناسبی دارد، اما قشقایی برای اضافه نشدن به جمع تیم‌های پایین جدولی و ارتقا جایگاه خود در جدول به ۳ امتیاز بازی خانگی این هفته نیاز دارد. شاگردان شهبا در رقابت‌های این فصل نشان دادند به راحتی ۳ امتیاز را تقدیم حریفان نمی‌کنند و قشقایی مقابل آرمان گهر کار سختی خواهد داشت.

لاجوردی پوشان به دنبال راه فرار از بحران در تبریز

علم و ادب تبریز که از هفته‌ها پیش سقوطش به دسته پایین‌تر قطعی شده، این هفته میزبان داماش گیلان است. داماش به دلیل مشکلات مالی و مدیریتی شرایط نامطلوبی دارد و اکنون با ۳۶ امتیاز در رده دوازدهم ایستاده است. لاجوردی پوشان در صورتی که نتوانند در روند ضعیف خود تغییری ایجاد کنند، ممکن است در پایان فصل جزو تیم‌های سقوط کننده به دسته دوم باشند.

برنامه بازی‌های هفته سی و دوم لیگ آزادگان:

  • مس رفسنجان-فجر سپاسی ۱۹:۰۰
  • قشقایی شیراز-آرمان گهر ۱۹:۱۵
  • بادران تهران-نود ارومیه ۱۹:۳۰
  • رایکا بابل-هوادار ۱۹:۳۰
  • نیروی زمینی-مس کرمان ۱۹:۳۰
  • آلومینیوم اراک-ملوان ۱۹:۳۰
  • سپیدرود رشت-خوشه طلایی ساوه ۱۹:۴۵
  • شهرداری تبریز-داماش گیلان ۲۰:۰۰
  • استقلال خوزستان-گل ریحان البرز ۲۰:۳۰

انتهای پیام/

نظر شما