شناسهٔ خبر: 41727282 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

کتاب "جایگاه عزم" منتشر شد

انتشارات باقرالعلوم(ع) کتاب «جایگاه عزم» را منتشر کرد؛ این کتاب به قلم محمدرضا فلاح شیروانی به رشته تحریر در آمده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، غرض اصلی کتاب جایگاه عزم این است که شناختی تفصیلی‌تر از عنصر «عزم» ارائه دهد و نسبت آن را با معرفت روشن سازد. «عزم» با واژه «اراده» هم‌معنا است و براساس نگاه حضرت امام «عزم» جوهره انسانیتِ انسان است. این نگاه در این کتاب اشراب شده است و سعی شده تا نگاهی تفصیلی‌تر از این عنصر ارائه شود.

این کتاب در 44 صفحه به قلم استاد محمدرضا فلاح شیروانی به رشته تحریر در آمده و توسط انتشارات باقرالعلوم علیه السلام به زینت طبع آراسته شده است.

پیام مهم این اثر این است که جدی گرفتن عزم به معنای بی‌اعتنایی به معرفت نیست. در کارها نباید بر صرف معرفت‌افزایی تکیه کرد، بلکه باید عزم به انجام کار نیز در انسان‌ها تقویت شود. نسبت عزم و میل و تفاوتشان از دو منظر فلسفی و اخلاقی در این مجلد بررسی شده است. در نگاه فلسفی عزم فعلِ عقل و میل فعلِ قلب است. همچنین انگیزه با میل تفاوت دارد. انگیزه، عزم و اراده فعل عقل در موطن قلب است.

از دیگر مسائلی که در این کتاب بدان پرداخته می‌شود نسبت عقل و دل است. هویت انسان از هر دو ساخت معرفتی و عاطفی شکل می‌گیرد یعنی انسان علاوه بر هویت علمی و شناختی خود امیال و کشمکش‌هایی نیز به لحاظ طبع خود دارد.

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها:

نظر شما