شناسهٔ خبر: 41726993 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

لیگ دسته اول به روزهای اوج خود رسید

جنگ کرمانی‌ها برای صعود

هفته‌های پایانی لیگ دسته اول ایران به اوج هیجان و حساسیت خود رسیده و جدال تیم‌های بالا و پایین جدول بسیار نزدیک دنبال می‌شود.

صاحب‌خبر -

سپهر ستاری: مسابقات فوتبال لیگ آزادگان این روزها به هفته‌های پایانی خود رسیده است.رقابت در بالا و پایین جدول بسیار جذاب شده و در حساس‌ترین حالت ممکن دنبال می‌شود. در حال حاضر در جدول رده‌بندی مسابقات تیم مس رفسنجان با 60 امتیاز در صدر قرار دارد و تیم‌های مس کرمان 57 امتیازی، آلومینیوم اراک 54 امتیازی و تیم‌های خوشه‌طلایی و نود ارومیه با 53 و 52 امتیاز در تعقیب این تیم هستند. در پایین جدول اما سقوط شهرداری تبریز 10 امتیازی به لیگ دسته دو قطعی شده و تیم‌های سپیدرود رشت، رایکا بابل، نیروی زمینی، ملوان و قشقایی به دنبال حفظ سهمیه خود در مسابقات دسته یک و فرار از سقوط هستند.

در بالای جدول دو تیم کرمانی مس رفسنجان و مس کرمان مدعیان اصلی صعود به لیگ برتر هستند تا در صورت بقای گل‌گهر در لیگ برتر، استان کرمان در فصل آینده سه نماینده در سطح اول فوتبال کشورمان داشته باشد؛ مس رفسنجان که سال‌ها در لیگ یک حضور داشته و امسال مدعی اول صعود است، هفته گذشته این فرصت را داشت با برتری مقابل خوشه‌طلایی ساوه حضور خود در لیگ بیستم را تا حدودی قطعی کند اما باخت شاگردان ربیعی باعث شد صعود آن‌ها به تاخیر بیفتد. تیم مس کرمان هم که سابقه چند فصل حضور در لیگ برتر و حتی صعود از دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا را در کارنامه دارد، امسال پس از چند سال فرصت بازگشت به لیگ برتر را پیدا کرده و شانس بالایی برای رسیدن به این هدف دارد. با این حال مس کرمان برای صعود چند رقیب آماده دارد که منتظر لغزش شاگردان مجتبی حسینی هستند تا بتوانند لیگ برتری شوند.

بیشتر بخوانید:سریعترین گل دریافتی پرسپولیس در لیگ نوزدهم

مس رفسنجان در سه هفته آینده باید به مصاف تیم‌های فجرسپاسی، نود ارومیه و بادران تهران برود که دیدار با بادران و نود برای شاگردان ربیعی سخت به نظر می‌رسد ولی رفسنجانی‌ها با توجه به فاصله 6 امتیازی با تیم آلومینیوم اراک و دیدار مستقیم این تیم با مس کرمان که دیگر تیم بالانشین جدول به حساب می‌آید، شانس بالایی برای اولین حضور خود در لیگ برتر دارند. از طرفی شاگردان رسول خطیبی در آلومینیوم هم در صورت برتری مقابل مس می‌توانند جای این تیم را در رده دوم بگیرند. خوشه‌طلایی و سرمربی جوان این تیم یعنی محسن عاشوری هم در فاصله چهار امتیازی رده دوم قرار دارند و با توجه به این‌که دیدارهایشان روی کاغذ از دو رقیب دیگر آسان‌تر به نظر می‌رسد، از شانس نسبی برای صعود به لیگ برتر برخوردارند.

در انتهای جدول اما رقابت بسیار نزدیک‌تر است و در حال حاضر به جز شهرداری که سقوطش قطعی شده، هفت تیم خطر سقوط به دسته دوم را احساس می‌کنند ولی در میان این تیم‌ها کار سپیدرود، رایکا و نیروی زمینی از بقیه سخت‌تر است و با توجه شرایط این تیم‌ها و دیدارهای آینده، به نظر می‌رسد یکی از این سه تیم به همراه شهرداری راهی لیگ دو شود که در این بین سقوط سپیدرود که سال گذشته را در لیگ برتر گذرانده بود عجیب و باورنکردنی است.

در حال حاضر در جدول گلزنان لیگ دسته اول حمید کاظمی، مهاجم تیم هوادار قرار دارد که در سال‌های اخیر معمولا عملکرد درخشانی در لیگ یک داشته و امسال هم با 15 گل در صدر قرار دارد؛ پس از او علی خدادادی از نیروی زمینی و حمید گلزاری از مس رفسنجان با 12 و مهرداد حیدری از رایکا بابل و جواد عباسی از قشقایی شیراز با 11 گل زده در رده‌های بعدی قرار دارند.

یک نکته مهم که به خصوص در هفته‌های پایانی لیگ یک مشاهده می‌شود، تصمیمات بحث‌برانگیز و اتفاقات حاشیه‌ای است که در بعضی از دیدارها مشاهده می‌شود و نظارت جدی فدراسیون فوتبال، کمیته انضباطی و کمیته اخلاق را می‌طلبد؛ اتفاقاتی که ممکن است سرنوشت تیم‌های مختلف را تغییر دهد و باعث هدر رفتن تلاش‌های یک مجموعه شود.

255 251

نظر شما