شناسهٔ خبر: 41723315 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

یزد جزء پنج قدرت برتر برند گردشگری ایران

یزد، اردبیل، شیراز، کرمان و همدان به عنوان پرقدرت‌ترین برند‌های گردشگری ایران معرفی شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد گفت: بر اساس اعلام معاون گردشگری کشور شهر‌های اردبیل، یزد، کرمان، همدان و شیراز بعنوان شهر‌های گردشگر برای نخستین بار انتخاب شدند.

هما خورشیدی افزود: شهر‌ها از حیث قدرت برند گردشگری، تجربه و ادراک گردشگران، نگرش جامعه محلی به توسعه گردشگری و ... مورد ارزیابی و مقایسه قرار خواهند گرفته و ظرفیت‌های متمایز گردشگری شهر‌ها و روستا‌های سراسر کشور بصورت تخصصی شناسایی و در سطح ملی و بین المللی معرفی خواهند شد.
خورشیدی گفت : در مرحله اول ارزیابی شهر‌های گردشگری پنج شهر بعنوان شهر گردشگر انتخاب شده اند و این ارزیابی برای کلیه استان‌ها انجام خواهد شد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد افزود: طرح ارزیابی شهر‌ها بعنوان شهر گردشگر و رتبه بندی آن‌ها بصورت دوره ای، اطلاعات جامعی را برای جهت دهی به تصمیمات ادارات کل و مدیران شهری خواهد داد تا براساس آن اقدامات توسعه‌ای و ترویجی از منظر گردشگری را پیش ببرند. 

خورشیدی گفت :  این طرح بصورت کاملا علمی بوده و با کمترین هزینه، توجه مدیران و مسئولین هر شهر را به سمت توسعه گردشگری سوق خواهد داد. 

وی افزود : براساس ارزیابی صورت گرفته برای هر شهر و رتبه بندی مربوطه، مشکلات هر شهر در زمینه توسعه گردشگری نیز مشخص می‌شود تا برای رفع آن‌ها اقدام شود.

بدلیل اجرایی بودن کار و ضرورت ارتقای سطح توانمندی مقاصد گردشگری استان‌ها و لزوم همراهی مدیران و نهاد‌های متولی، شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی بعنوان مجری طرح در سطح کشور معرفی شده است.

انتهای پیام/م

نظر شما