شناسهٔ خبر: 41720947 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

روحانی در گفتگو با مصطفی الکاظمی:

پیوندهای دو ملت ایران و عراق پشتیبان اجرای توافقات دو کشور است

جواد بخشی الموتی

رئیس جمهور در گفتگو با مصطفی الکاظمی، گفت: پیوندهای عمیق دو ملت ایران و عراق پشتیبان اجرای توافقات دو کشور است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام حسن روحانی، بعدازظهر شنبه در گفتگوی تلفنی نخست وزیر عراق با وی، با تبریک عید قربان، سفر مصطفی الکاظمی به تهران را سازنده توصیف کرد و گفت: این سفر و توافقات صورت گرفته در جریان آن، تحولات مثبت و رو به جلویی در روابط دو کشور ایجاد خواهد کرد.

رئیس جمهور افزود: علاوه بر مذاکرات مفید بنده و معاون اول رییس جمهوری ایران با جنابعالی، وزرا هم دیدارهای موفقی داشتند.

روحانی تصریح کرد: آغاز فعالیت اجرایی مسیر ریلی بین ایران و عراق، برای دو ملت امیدبخش و سرآغازی برای ایجاد تحرکی جدید و جدی در توسعه بیش از پیش تعاملات دوجانبه خواهد بود.

رئیس جمهور با بیان اینکه ایران از ایفای نقش برجسته عراق در شرایط حساس منطقه استقبال می‌کند، خاطرنشان کرد: اراده ایران برقراری ثبات کامل در منطقه است و در این راستا به همه تعهدات خود پایبند است. البته متاسفانه آمریکا با تلاش برای توطئه جدید علیه ایران و تعرض به هواپیمای مسافربری کشورمان، علامت و پیام غلطی از خود بروز می‌دهد.

مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق نیز در این گفتگو ضمن تبریک عید قربان به دولت و ملت ایران گفت: قطعاً در سایه حمایت‌های جنابعالی و همکاری جدی و صمیمانه مسئولان دو کشور، می‌توان روابط دو طرف را به سرعت به سطحی ممتاز ارتقا داد و دوره جدیدی از همکاری و تعاملات سازنده و مثبت ایران و عراق را پایه گذاری کرد.

نخست وزیر عراق با اشاره به اینکه بلافاصله پس از بازگشت از سفر به ایران، کمیته‌هایی را با مسئولیت وزرای مرتبط برای فعال سازی توافقات و اجرای پروژه‌های مشترک تشکیل داده است، اضافه کرد: اراده مقامات عراق، رفع همه موانع و مشکلات پیش روی توسعه روابط با ایران است و علاقمندیم آغاز فعالیت پروژه مسیر ریلی ایران و عراق هر چه سریع‌تر به عنوان نماد و الگوی توسعه روابط دو کشور انجام شود.

الکاظمی تصریح کرد: سیاست اصولی عراق کاهش تنش و افزایش ثبات در منطقه است و به دنبال ایفای نقش مثبت در این راستا با همکاری و حمایت برادران‌مان در ایران هستیم.

نظر شما