شناسهٔ خبر: 41719849 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

رسوایی ارتش رژیم صهیونیستی در حادثه امنیتی ششم مرداد

صهیونیستها که از واکنش احتمالی حزب الله به شهادت نیروی خود در سوریه، در هراس به سر می برند، روز ششم مرداد بیش از پیش خود را در برابر ساکنان فلسطین اشغالی، جهان عرب و جامعه جهانی رسوا کردند.

صاحب‌خبر -

 از زمانی که یکی از نیروهای حزب الله لبنان به نام «علی کامل محسن» در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به سوریه به شهادت رسید، هراس و وحشت صهیونیستها از واکنش حزب الله لبنان که می دانستند، حتمی است، شروع شد و این وحشت زمانی به اوج خود رسید که روز دوشنبه ششم مرداد ماه جاری صهیونیست‌ها از حادثه امنیتی در جنوب لبنان خبر دادند به طوری که «آویخای ادرعی» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گفت: «گزارش‌هایی از حادثه امنیتی در منطقه جبل روس مخابره شده است و جزئیات در دست بررسی است.

به ساکنان مناطق مرزی با لبنان دستور داده شده است که در منازل خود بمانند. همه فعالیت‌ها در مناطق باز از جمله اقدامات کشاورزی و گردشگری ممنوع است. از استفاده از خودروها برای اهداف غیر ضروری باید اجتناب شود».

اوج دستپاچگی ارتش و رسانه های رژیم صهیونیستی نمایان شد

مقامات تل آویو وحشت زده، از خنثی سازی عملیات نفوذ از اراضی لبنان به داخل فلسطین اشغالی سخن گفتند و به دنبال آن دست به آتش بازی با سلاح های سنگین زد؛ اما درباره این روایت صهیونیستها رای الیوم تعبیر جالبی به کار برد و آنرا شبیه به پنیر هلندی یعنی سوراخ توصیف کرد.

دستپاچگی ارتش رژیم صهیونیستی به رسانه های این رژیم نیز منتقل شده به طوری که برخی از رسانه های عبری زبان از شلیک موشک به تجهیزات نظامی رژیم صهیونیستی خبر داده و برخی دیگر از آنها از خنثی شدن یک عملیات از سوی حزب الله سخن گفتند؛ اما زمانی که حزب الله بیانیه ای صادر کرد و ادعاهای تل آویو را رد کرد، آنها تغییر اولویت دادند.

زجری که حزب الله به صهیونیستها داد

مقاومت لبنان پس از چند ساعت سکوتی که برای صهیونیستها کشنده بود در بیانیه ای اعلام کرد: «به نظر می‌رسد که حالت رعب و وحشتی که ارتش اشغالگر صهیونیست و صهیونیست‌ها در مرز لبنان در آن به سرمی برند و وضعیت آماده باش شدید و نگرانی شدید از واکنش مقاومت به سبب جنایت دشمن در شهادت برادر مجاهد علی کامل محسن و نیز ناتوانی دشمن از قصد و نیت مقاومت؛ همه اینها سبب شد که دشمن به شکل بحران زده در عرصه میدانی و رسانه‌ای بر حسب قاعده «هر صدایی بشنوند بر زیان خویش پندارند» عمل کند. هر آنچه دشمن صهیونیست از خنثی سازی عملیات نفوذ از اراضی لبنان به داخل فلسطین اشغالی و نیز شهید و زخمی شدن رزمندگان مقاومت در حمله توپخانه ای که به اطراف مواضع اشغالگران در مزارع شبعا، ادعا شده است، نادرست و تلاشی برای کسب پیروزی‌های خیالی و دروغین است. مقاومت اسلامی تاکید می‌کند که درگیری یا تیراندازی از سمت آن در تحولات امروز تاکنون انجام نشده است و فقط از جانب یکطرف یعنی دشمن ترسو، نگران و بحران زده بوده است. واکنش ما به شهادت برادر مجاهد علی کامل محسن، که در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به حومه فرودگاه بین المللی دمشق به شهادت رسید؛ حتمی است و صهیونیست‌ها باید منتظر مجازات جنایاتشان بمانند».

 از حادثه امنیتی روز ششم مرداد ۹۹ می توان به عنوان رسوایی برای ارتش صهیونیستها که از نظر روحی فروپاشیده و سردرگم و عصبی است، نام برد. ارتشی که خود را شکست ناپذیر قلمداد می کرد بیش از قبل آشفتگی، ضعف، سستی و هراس خود را نمایان کرد و خیال کرد که در معرض حمله قرار گرفته است؛ اما در واقع با خود می جنگید.

این همان ارتشی است که قبل از سال ۲۰۰۰ برای اعراب ارتشی شکست ناپذیر محسوب می شد و در حال حاضر مشخص شد که از خانه عنکبوت هم سست تر است و از حملات مقاومت به شدت می ترسد. این ارتش ترجیح می دهد که واکنش حزب الله زودتر باشد و از نگاه آن اگر امروز باشد به مراتب بهتر از فرداست تا انتظار کشنده پایان یابد.

افسران و نظامیانی که همانند مصرف کننده قرصهای روانگردان عمل کردند

درباره حادثه امنیتی که در شمال فلسطین اشغالی رخ داد، باید گفت که ارتش رژیم صهیونیستی که از چند روز قبل در خوف و هراس از واکنش مقاومت به سر می برد از نظر عصبی به هم ریخت و این حالت بر افسران و نظامیان صهیونیست هویدا شد و همانند آنانی که قرص های روانگردان مصرف می کنند، خیال کنند که در معرض حمله رزمندگان مقاومت لبنان قرار گرفته اند و کنترل خود را از دست بدهند به آتش بازی روی آورند.

این نشانه قدرت مقاومت و پیروزی بزرگی است که در جنگ روانی با ارتش صهیونیستها کسب کرد. رسانه صهیونیستی یدیعوت آحارونت در این باره اذعان کرد: «نصرالله موفق شد ما را در تنگنا قرار دهد و از نظر روحی ما را فرسوده کند. با اطمینان زیاد می توانیم بگوییم که ما در جنگ روانی اصلاً خوب نیستیم».

صهیونیستها که رجزخوانی می کردند و احساس می کردند هر کاری که بخواهند می توانند انجام بدهند متحمل شکست شدند؛ زیرا آن قدرتی که از آن دم می زنند، پوشالی بودنش نمایان شد. آنچه رخ داد در واقع به ساکنان فلسطین اشغالی، جهان عرب و جامعه بین المللی؛ ماهیت ارتش رژیم صهیونیستی را نشان داد. همگان به ویژگی های ارتش رژیم صهیونیستی شامل، ناتوانی، به هم ریختگی، ترسو و بزدل بودن، آشفتگی، سست و ضعیف و مضطرب بودن، پی بردند.

برخی از تحلیلگران صهیونیست، بارها به پاشنه آشیل این رژیم یعنی نیروی زمینی آن اشاره کرده بودند و حادثه روز ششم مرداد ۹۹ هم بر این موضوع مُهر تاییدی زد. این رخداد بحران ناتوانی ارتش رژیم صهیونیستی را عمیق تر کرد و روحیه درهم شکسته و اینکه توان رویارویی با مردان مقاومت را ندارند، آشکار ساخت. نظامیان صهیونیست در مقابله با رزمندگان حزب الله احساس ضعف می کنند و این در حالی است که مقامات نظامی و سیاسی این رژیم هم از بحران و آشفتگی رنج می برند و همواره به دنبال ممانعت از جنگی هستند که نمی دانند، سرانجامش چه خواهد شد.

این تصویری از ضعف و سردرگمی که نظامیان صهیونیست در برابر عملیات احتمالی مقاومت لبنان نشان دادند؛ به طور حتم بر ساکنان اراضی اشغالی تبعات منفی به دنبال خواهد داشت. دیگر از این پس ساکنان فلسطین اشغالی به بیانیه های ارتش رژیم صهیونیستی و مواضع مقامات ارشد نظامی اعتمادی نخواهند داشت، همانطور که قبلاً هم نداشتند اما این بی اعتمادی بیشتر خواهد شد.

این رخداد ثابت کرد که ارتش صهیونیستها توانایی حمایت از آنها و تحقق پیروزی در هر نبرد آتی با مقاومت را ندارد. از سوی دیگر به همان اندازه که صهیونیستها به توان ارتششان بی اعتماد شدند در مقابل افکار عمومی لبنان و جهان عرب به توان مقاومت دربازدارندگی در برابر صهیونیستها و شکستن شوکت پوشالی آنها بیشتر ایمان آوردند و به ویژه لبنانی ها خیالشان از اینکه مقاومت می تواند تهدیدات و طمع ورزی های صهیونیستها را ناکام بگذارد، راحت تر از قبل شد و اینکه مقاومت و سلاح آن، چه اهمیت راهبردی برای این کشور دارد. این می تواند ضربه ای مهلک به اهداف جنگ اقتصادی آمریکا وارد کند.

در پایان می توان گفت که رخداد اخیراً ثابت کرد که اولاً، حزب الله لبنان، ارتش صهیونیستها را ایستاده نگه داشته است. ثانیاً، تل آویو نمی تواند قواعد درگیری که حزب الله ایجاد کرده است را به هم بزند و ثالثاً، پاشنه آشیل ارتش رژیم صهیونیستی و ضعف و ناتوانی آنرا بیش از قبل به همگان ثابت شد.

نظر شما