شناسهٔ خبر: 41719646 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

بدهی آمریکا شرایط این کشور را شبیه یونان کرده است

مدیرعامل شرکت مؤسسه پنتو پورتفولیو می‌‌گوید: با توجه به اینکه بدهی عمومی آمریکا حالا به ۱۳۰ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور رسیده است و ما روز به روز بیشتر شبیه یونان می‌شویم.

صاحب‌خبر -

به گزارش فارس، به نقل از راشاتودی، بانک مرکزی آمریکا در جلسه اخیر خود نرخ بهره بانکی را نزدیک صفر نگه داشت و اعلام کرد از تمام ابزارها برای حمایت از بهبود اقتصادی این کشور استفاده خواهد کرد.

ژرومه پاول، رئیس کل بانک مرکزی آمریکا شرایط اقتصادی این کشور را بدترین اوضاع در تاریخ آمریکا  عنوان کرده است.

میشل پنتو، بنیان‌گذار و رئیس مؤسسه  پنتو پورتفولیو درباره سیاست‌های پولی بانک مرکزی فدرال آمریکا و تبعات اقتصادی آنها می‌گوید: بانک مرکزی این کشور حالا مجبور است که به طور دائمی با موضوع بدهی عمومی به شکل پولی برخورد کند.

وی افزود: بدهی عمومی ما حالا به 130درصد تولید ناخالص داخلی رسیده و با گذشت زمان ما روز به روز بیشتر شبیه یونان می‌شویم.

ما برای سال مالی 2020، بالغ بر 4 تریلیون دلار به بدهی عمومی خود افزوده‌ایم.

این کارشناس اقتصادی تأکید کرد: بدهی آمریکا حالا هزار درصد درآمد ما است و بانک مرکزی این کشور نخواهد توانست آنگونه که خود را از بحران رکورد بزرگ اقتصادی نجات دهد، خود را از این منجلاب بیرون بکشد.

پنتو گفت:‌در سال 2019 پیش از آن که کسی درباره ویروس کرونا چیزی بداند بانک مرکزی فدرال آمریکا سه بار نرخ بهره را کاهش داد. بنابر این متأسفانه ما مدت‌هاست که در چرخه باطل و بی‌پایان سرکوب سود اوراق قرضه و برخورد پولی با بدهی گیر کرده‌ایم.

برچسب‌ها:

نظر شما