شناسهٔ خبر: 41719587 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

صهیونیست ها: حزب‌الله بازی را تمام کند!/ ضربه دردناک به رژیم صهیونیستی بدون شلیک حتی یک گلوله

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- یک منبع در ارتش رژیم صهیونیستی گفته که نیروهای ارتش از ادامه‌دار شدن حالت آماده‌باش در مرز با لبنان خسته شده‌اند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، در حالی که ده روز از آغاز آماده‌باش ارتش اسرائیل در مرز با لبنان می‌گذرد، اما صهیونیست‌ها هر آن منتظر حمله و واکنش حزب‌الله هستند و این شرایط به گفته یک فرمانده این رژیم، برای نیروها خسته کننده شده است.
یک منبع آگاه در ارتش رژیم صهیونیستی به شبکه 13 این رژیم گفت: «امیدواریم حزب‌الله دیگر این ماجرا را کش ندهد و بازی را تمام کند و حالت آماده‌باش خسته کننده‌ای که برای ارتش ایجاد شده، به زودی پایان یابد.»
وبسایت عبری‌زبان واللا نیز نوشت که تجهیزات لجستیکی و توپخانه‌ای که ارتش رژیم اسرائیل به مرزهای شمالی گسیل کرده از جنگ سال 2006 به این سو بی سابقه بوده است.
شبکه 12 این رژیم نیز گفت که حالت ترس و هول بسیار زیادی میان نیروهای ارتش و سازمان‌های امنیتی اسرائیل از پاسخ احتمال حزب‌الله وجود دارد و همگی در حالت نگرانی به سر می‌برند.
روزنامه معاریو نیز به نقل از یک تحلیلگر نظامی به نام «تال لیو» نوشت: «آماده‌باش در شمال برای هفته‌ها ادامه خواهد یافت و حزب‌الله به دنبال این است که کارش را به درستی انجام دهد و در حال حاضر به دنبال هدف مناسب برای پاسخ‌دهی می‌گردد.»
در همین راستا شبکه عبری‌زبان «کان» نیز گفت: «پیش‌بینی فرماندهان ارتش این است که حزب‌الله از پاسخ انتقام‌جویانه خود در جواب ترور یکی از فرماندهانش در سوریه، کوتاه نخواهد آمد.» به گفته این شبکه حالت آماده‌باش در مرز با لبنان همچنان ادامه دارد و جاده‌های منتهی به این مناطق نیز بسته است.
همچنین مقامات رژیم صهیونیستی، حریم هوایی منتهی به شمال اراضی اشغالی را به عمق شش کیلومتر بر روی هواپیماهای مسافربری بسته‌اند.
با این شرایط، به نظر می‌رسد حزب‌الله لبنان بدون انجام هیچ گونه عملیات انتقام جویانه، نتیجه مطلوب خود را گرفته است، به طوریکه روزنامه اسرائیلی «جروزالم پست» روز گذشته (پنجشنبه) نوشت: «حزب‌الله از اینکه اسرائیل را در حالت آماده‌باش قرار داده و تحقیر کرده، شاد و خشنود است.»
در همین راستا «روبن بن شای» تحلیلگر سرشناس اسرائیلی نیز در روزنامه «یدیعوت احارانوت» نوشت که اسرائیل در تغییر قواعد بازی با حزب‌الله شکست خورده و این گروه مقاومت اکنون به اینکه ارتش مجهز و آماده اسرائیل را در حالت آماده‌باش نگه داشته است، و مجبورش کرده انرژی و توان زیادی برای آن صرف کند، افتخار می‌کند و بدون تردید این موضوع و «بازی با اعصاب» جزوی از روند انتقام است و حزب‌الله در این امر تا کنون موفق بوده است.
عصر روز دوشنبه هفته گذشته، ارتش رژیم صهیونیستی طی یک خوددرگیری مناطق کوهستانی و کشتزارهایی از خاک لبنان را هدف حملات توپخانه‌ای خود قرار داد اما حزب الله به دنبال آن در بیانیه‌ای تاکید کرد که اصلا نیروهای مقاومت در این حادثه حضور نداشتند و پاسخ به شهادت شهید محسن هنوز داده نشده است.
حزب الله لبنان به دنبال حمله هوایی پجشنبه هفته گذشته رژیم صهیونیستی به اطراف دمشق، طی بیانیه‌ای اعلام کرده بود که یکی از رزمندگان این جنبش به نام «علی کامل محسن» به شهادت رسیده است.

فرار عجیب نظامیان صهیونیست از پاسگاه‌های مرزی
نظامیان صهیونیست از ترس حملات مبارزان حزب الله، از مناطق نزدیک مرز‌های لبنان فرار کرده اند.
خبرنگار شبکه تلویزیونی العربیه در فلسطین اشغالی، با حضور در پاسگاه ها و مراکز دیده بانی مرزی ارتش رژیم صهیونیستی، گزارش داد که سربازان اسرائیلی همیشه در این سنگر‌ها حضور داشتند، زیرا به طور مستقیم مشرف به خاک لبنان است و می‌توانیم از اینجا خاک لبنان را ببینیم. اینجا یک منطقه بسته نظامی است، اما هیچ سربازی در اینجا نیست که به ما بگوید وارد اینجا نشویم. همه سربازان فرار کرده اند و خودرو‌های نظامی ارتش اسرائیل نیز در این منطقه رها شده اند.
خبرنگار این شبکه افزود، همانطور که می‌بینید تانک‌های ارتش اسرائیل هم از ترس هدف قرار گرفتن با موشک‌های کرونت به خطوط پشت جبهه منتقل شده اند، اما توپ‌های خودشان را به سوی لبنان نشانه گرفته اند.
این خبرنگار تصریح کرد که بیشتر پایگاه‌های نظامی مرزی اسرائیل هم مانند اینجا در راس الناقوره، به طور کامل از سربازان تخلیه و بسته شده است؛ این اتفاق از سال 2006 تاکنون بی سابقه است.

وزیر جنگ صهیونیستی؛ لبنان را بمباران می کنیم!
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی دستور داد در صورتی که حزب‌الله وعده خود برای گرفتن انتقام رزمنده شهیدش را عملی کند، زیرساخت‌های غیرنظامی لبنان بمباران شود.
در حالی که نظامیان رژیم صهیونیستی از آماده‌باش ده روزه در مرز با لبنان خسته و فرسوده شده و از هراس مداوم از انتقام حزب‌الله گلایه می‌کنند، وزارت جنگ این رژیم اما به دنبال خودنمایی برای کاهش ابعاد این آبروریزی است.
نشریه «اسرائیل هیوم» دیروز (جمعه) به نقل از یک مقام نظامی ارشد صهیونیست نوشت: «بنی گانتز، وزیر [جنگ] اسرائیل روز پنجشنبه به ارتش دستور داده در صورتی که حزب‌الله به سربازان یا شهروندان اسرائیلی آسیب رساند، زیرساخت‌های لبنان را بمباران کند».
این مقام ارشد نظامی که نامش فاش نشد به این نشریه گفت گانتز در جلسه‌ای با «آویو کوخاوی» رئیس ستاد کل ارتش و دیگر فرماندهان نظامی رژیم صهیونیستی این دستور را صادر کرده و خواستار آماده‌سازی برای اجرای این عملیات شده است.
بر این اساس، کوخاوی در نشست روز پنجشنبه ضمن تشریح مواضع ارتش رژیم صهیونیستی درباره انتقام احتمالی حزب‌الله، مدعی شده که باید دولت لبنان را مسئول هرگونه حمله و عواقب آن کنند.
به نوشته اسرائیل‌هیوم، مقام نظامی مذکور توضیح داد: «اگر [حزب‌الله] سعی کند حمله دیگری را انجام دهد، آنگاه ما شاهد واکنش غیرمعمول از سوی ارتش اسرائیل علیه [این سازمان] و کشور لبنان خواهیم بود».
مسئولان ارتش رژیم صهیونیستی همچنین روز پنجشنبه با هشدار درباره جدیت حزب‌الله برای گرفتن انتقام رزمنده شهید خود، گفتند: «روزهای پیش‌رو حیاتی خواهد بود. ارتش برای این حمله در حالت آماده‌باش قرار دارد».
وبگاه عبری‌زبان «یدیعوت آحرونوت» روز چهارشنبه هفته گذشته نوشت که تل‌آویو از طریق مقام‌ها و واسطه‌های بین‌المللی مجددا به حزب‌الله پیام داده که به دنبال آغاز جنگی جدید نیست.

ضربه دردناک به رژیم صهیونیستی بدون شلیک حتی یک گلوله
حزب الله بدون شلیک حتی یک گلوله ضربه دردناکی به رژیم صهیونیستی وارد کرد.
به گزارش رای الیوم، حزب الله لبنان با تاکتیک سکوت خود و حتی بدون شلیک یک گلوله به سوی نظامیان اشغالگر، ضربه سنگینی به دشمن صهیونیست وارد و آن را دچار آشفتگی و سردرگمی فراوانی کرده است.
علیان علیان نویسنده فلسطینی در یادداشتی در روزنامه رای الیوم که در لندن به روز می‌شود، نوشت: رژیم صهیونیستی در تاریخ بیست و هفتم ماه ژوئیه شاهد وضعیتی از آشوب و سردرگمی درباره درگیری ادعایی میان نظامیان اشغالگر و یک یگان خیالی از نیرو‌های حزب الله در مزارع شبعا بود. ابتدا بنیامین نتانیاهو گفت که «یک اتفاق پیچیده» در مناطق مرزی شمال اسرائیل رخ داده است. به دنبال آن سخنان ضد و نقیضی از دشمن صهیونیست و در رسانه‌های آن مطرح شد. این رسانه‌ها خبر‌ها را از منابع نظامی اسرائیلی دریاقت می‌کردند. نتانیاهو احتمالا با این نمایش ساختگی می‌خواست یک موفقیت و دستاورد دروغین و خیالی برای گمراه کردن افکار عمومی جامعه اسرائیل به دست آورد. نتانیاهو قصد داشت با مطرح کردن رویارویی و درگیری نیرو‌های اسرائیلی با حزب الله و به طور کلی با محور مقاومت، افکار عمومی مردم اسرائیل را از بحران داخلی شامل برخورد دستگاه قضایی با پرونده فساد وی، تظاهرات روزانه مردم اسرائیل مقابل خانه وی که خواهان استعفای او هستند و نیز ناتوانی و شکست دولت وی در مقابله با شیوع ویروس کرونا، منحرف کند. این در حالی است که شیوع ویروس کرونا در اسرائیل و ناتوانی دولت در مهار کردن آن، باعث افزایش بحران اقتصادی و رشد بالای میزان بیکاری در سرزمین‌های اشغالی شده که نارضایتی مردم را از عملکرد کابینه به دنبال داشته است.
این اتفاق ساختگی میزان آسیب پذیری و شکنندگی ارتش دشمن، سردرگمی آن و میزان ناتوانی و ضعف آمادگی نتانیاهو را به عنوان نخست وزیر رژیم صهیونیستی آشکار ساخت، زیرا وی جلسه هیئت دولت را ناتمام گذاشت و به اعضای کابینه گفت که اتفاق بزرگ و پیچیده‌ای در شمال اسرائیل رخ می‌دهد و برای بررسی و رایزنی این موضوع می‌خواهد با کابینه امنیتی جلسه بگذارد.
نتانیاهو برای کامل کردن این نمایش ساختگی، به همراه بنی گانتس وزیر جنگ و بقیه اعضای کابینه (امنیتی) برای بررسی و پیگیری شرایط ادعایی خطرناک در شمال اسرائیل جلسه‌ای در اتاق عملیات در زیر زمین (ساختمان کابینه) تشکیل دادند. در همین حال و در جریان برگزاری جلسه، نتانیاهو تمایل داشت خبر‌ها و جزئیات نمایش شمال، به رسانه‌ها که در دام نتانیاهو افتاده بودند، درز کند تا از این طریق توجه مردم را به تلاش بیهوده، مایوسانه، نخ نما و فرار به جلوی خود جلب کند.
نتانیاهو و وزیر جنگ وی برای هر چه بیشتر حاد نشان دادن این اتفاق ساختگی، از اعزام نیرو‌های بیشتر به مناطق شمال اسرائیل خبر دادند و از نظامیان خواستند خود را مخفی کنند و در معرض دید قرار ندهند تا به آسانی در کمین جنگجویان و تک تیرانداز‌های حزب الله قرار نگیرند. نتانیاهو همچنین از شهرک نشینان در شمال (اسرائیل) خواست در خانه‌های خود بمانند.
اما میزان تناقض گویی در سخنان نتانیاهو و رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل درباره مسایل مربوط به اتفاق ادعایی در شمال باعث شد این ارتش مورد تمسخر ناظران نظامی و سیاسی قرار گیرد و خیلی زود واقعیت این اتفاق ساختگی فاش شود.
دشمن صهیونیست ابتدا اعلام کرد گروهی از حزب الله وارد مزارع شبعا شده و اقدام به شلیک موشک کورنیت به طرف یک تانک اسرائیلی از نوع مرکاوا در فاصله پانصد متری کرده است، هرچند پس از چند ساعت اعلام شد که ارتش اسرائیل توانسته است اعضای گروه حزب الله را هدف قرار دهد و از پای درآورد. در ادامه و پس از چند ساعت، داستان عوض و اعلام شد یگان مقاومت، هیچ خودروی نظامی ارتش اسرائیل را منهدم نکرده است. ارتش اسرائیل در ادامه از روایت خود درباره هدف قرار گرفتن یگان مقاومت عقب نشینی و اعلام کرد نیرو‌های حزب الله از مزارع شبعا عقب نشینی کردند و هیچ یک از آنان کشته نشدند.
به فرض اینکه این حادثه واقعی باشد، نتانیاهو و رئیس ستاد ارتش اسرائیل که این نمایش را اجرا می‌کردند، فراموش کردند که این گونه تناقض گویی‌ها و سردرگمی‌ها در بیان ماجرا، رسوایی برای دولت اشغالگر و ناکامی و شکست وحشتناک برای دستگاه اطلاعات نظامی آن است که نتوانست این عملیات ادعایی را رصد کند. این اتفاق در همین حال نشان دهنده شکست دستگاه‌های ردیاب و تجهیزات الکترونیکی اسرائیل مستقر در خط (مرزی) آبی بین جنوب لبنان و فلسطین اشغالی و نیز شکستی برای پهپاد‌های اسرائیلی است که به طور مستمر در آسمان لبنان پرواز می‌کنند.
مسئله سوم این که این اتفاق نشان می‌هد که سیستم فرماندهی و کنترل (نظارت) ارتش اسرائیل، در خواب عمیقی بوده و این بدان معناست که ارتش اسرائیل که خود را قوی‌ترین ارتش‌های خاورمیانه می‌داند و با وجود اینکه توانمندی تسلیحاتی عالی در اختیار دارد، در موضع ضعف است.
بر این اساس رژیم صهیونیستی در شرایط آشتفگی و سردرگمی بی سابقه‌ای قرار گرفته است. ترس و وحشت ارتش رژیم اشغالگر و شهرک نشینان را در شمال اسرائیل فرا گرفته و این درحالی است که یکی از ماموریت‌های اصلی ارتش بالا بردن روحیه شهرک نشینان است.
در همین حال تاکتیک حزب الله یعنی سکوت در چارچوب جنگ روانی جواب داده است. با توجه به تحولات مختلف در داستان سرایی اسرائیل که با آشفتگی و تناقض گویی همراه بود، رهبری حزب الله در سکوت کامل نظاره گر اظهارات و بیانیه‌های دشمن بود و گویی حسن نصر الله، سید مقاومت به همراه سایر فرماندهان حزب الله در حالی که شاهد تیراندازی ارتش دشمن به طرف «ارواح ترس» بودند، به آنان می‌خندیدند و آنان را مورد تمسخر قرار می‌دادند.
حزب الله همچنان تاکتیک سکوت را درپیش گرفته است. این تاکتیک دولت اسرائیل و ریاست ستاد ارتش آن را بیشتر تحریک کرده است که به حماقت تناقض گویی خود ادامه بدهد. پس از آن حزب الله با صدور بیانیه‌ای ضربه سنگینی به دشمن در چارچوب جنگ روانی وارد کرد و دولت اشغالگر و نتانیاهو را در یک سردرگمی و مخمصه بی سابقه‌ای قرار داد، آنان را در مقابل مردم اسرائیل رسوا و وی را درگیر بحران‌ها و رسوایی‌هایی جدیدی کرد.
حزب الله در بیانیه خود ورود یگان‌های مقاومت را به داخل فلسطین اشغالی و درگیری با نظامیان اسرائیلی در مزارع شبعا تکذیب کرد. حزب الله در بیانیه خود به رعب و وحشت ارتش اشغالگر و شهرک نشینان در اطراف مرز‌های لبنان، آماده باش کامل و نیز نگرانی شدید ارتش اسرائیل از واکنش مقاومت در برابر شهادت علی کامل محسن (از رزمندگان حزب الله در سوریه) و نیز ناتوانی کامل دشمن در آگاهی و شناخت از اهداف و برنامه‌های مقاوت اشاره کرد. همه این عوامل باعث شد تا دشمن در شرایط بحرانی میدانی و رسانه‌ای قرار گیرد.
همزمان مصاحبه شیخ نعیم قاسم معاون دبیر کل حزب الله لبنان با شبکه المیادین قبل از اتفاق ساختگی اسرائیل در مرز‌های شمالی، باعث افزایش نگرانی و سردرگمی و آشفتگی دشمن شد. وی در این مصاحبه گفت: آنچه در سوریه رخ داد، تجاوز دشمن است که به شهادت علی کامل محسن از اعضای حزب الله منجر شد هرچند درمورد جزئیات پاسخ حزب الله به این اقدام اسرائیل در روز‌های آینده جوابی ندارد.
حزب الله از طریق مدیریت درگیری با دشمن صهیونیست و از طریق تاکتیک‌های جنگ روانی با اتکا با توانمندی‌های تسلیحاتی عظیم محور مقاومت توانست معادله بازدارندگی و قوانین درگیری با دشمن صهیونیست را تثبیت کند، معادله‌ای که دشمن با استناد به اراده، تصمیم، اعتقاد و باور مقاومت، نمی‌تواند آن را نادیده بگیرد و بر این اساس دشمن قدرت تجاوز و تعرض به لبنان و چاه‌های نفت و گاز آن را در آب‌های منطقه‌های لبنان ندارد.
لبنان با ریاست جمهوری میشل عون، نخست وزیری حسان دیاب و ریاست پارلمانی نبیه بری که همگی موضع موافق با حزب الله دارند، موجب تقویت معادله بازدارندگی و قواعد درگیری شده است.
در همین حال بازتاب آشفتگی و سردرگمی دولت اسرائیل در داخل و نیز بر همپیمانان آن قابل توجه است از جمله:
1 – از دیدگاه توده مردم اسرائیل، رژیم صهیونیستی در عمل و نه در گفتار, «سست‌تر از خانه عنکبوت شده است» به ویژه از دیدگاه نسل جدید در اسرائیل که پس از عقب نشینی نظامیان اسرائیلی از جنوب لبنان در ماه مه سال 2000 به دنیا آمده اند.
2 – رژیم صهیونیستی در سطح سیاسی و نظامی مورد تمسخر و تحقیر فرماندهان و ژنرال‌های بازنشسته و رسانه‌ها و وزرای سابق اسرائیلی قرار گرفت به ویژه پس از اینکه از طرف محافل نزدیک به دولت دشمن صهیونیست اعلام شد که حوادث شمال نتیجه تشخیص نادرست درباره ورود گروهی از نیرو‌های حزب الله به مزارع شبعا بوده است.

نظر شما