شناسهٔ خبر: 41719123 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه فرهیختگان | لینک خبر

توضیح دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره استخدام دختر روحانی

دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اعلام کرد: نام دختر رئیس‌جمهور به عنوان عضو هیئت‌ علمی تعهد خدمت این دانشگاه درج شده و برای عضویت رسمی در هیئت علمی، فرد باید در فراخوان جذب شرکت کند.

صاحب‌خبر -

  به گزارش «فرهیختگان»، به نقل از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، بر اساس اعلام معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و بررسی به عمل آمده در دانشکده فناوری های نوین پزشکی، دکتر مریم روحانی فارغ التحصیل رشته دکتری زیست فناوری پزشکی از انستیتو پاستور ایران است که پس از فارغ‌التحصیلی درخواست گذراندن تعهدات قانونی خود را در آذرماه سال ۹۸ به دانشکده‌های فناوری‌های نوین پزشکی دانشگاه ارائه داده‌ است.

«پس از ارزیابی سوابق تحصیلی و تحقیقاتی نامبرده در دانشکده مذکور درخواست ایشان جهت شروع خدمت در گروه مهندسی بافت و علوم سلولی کاربردی با نظر موافق به معاونت آموزشی دانشگاه اعلام می‌ شود و معاونت آموزشی دانشگاه نیز بر اساس ماده ۱۴ آیین‌نامه اداری و استخدامی اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور و همچنین بخشنامه شماره ۳۵۷۳/۵۰۰/د معاونت آموزشی وزارت بهداشت به مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت منعکس می‌کند. 

پس از آن مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت طی نامه شماره ۴۱۷۸/۵۰۶/د تاریخ ۲۱ آذر ۹۸ موافقت خود را جهت انجام تعهدات قانونی در قالب هیات علمی این فرد به دانشگاه اعلام کرد.

برهمین اساس مریم روحانی جهت گذراندن تعهدات قانونی از تاریخ ۱۸ دی ماه ۹۸ به عنوان عضو هیات علمی تعهداتی در دانشکده فناوری‌های نوین پزشکی شروع به کار کرده است.»

دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ادامه توضیحات خود یادآور شده است: «در حال حاضر تعداد ۲۸۹ نفر از اعضای هیات علمی تعهداتی با شرایط مشابه وی در دانشگاه مشغول گذراندن تعهدات قانونی خود هستند و از این تعداد ۱۰ نفر در دانشکده فناوری های نوین پزشکی با شرایطی مشابه در این دانشکده حضور دارند و نام شان در سایت دانشکده درج شده است. 

طبق ماده ۱۴ آیین‌نامه اداری و استخدامی اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور، «هیئت علمی تعهد خدمت» مجوزی برای استخدام رسمی آنها نیست و به کارگیری متعهدین خدمت مستلزم وجود ردیف سازمانی بلاتصدی و مجوز استخدام به عنوان عضو هیات علمی نیست و این افراد صرفاً تعهدات قانونی را در دانشگاه طی خواهند کرد.

پس از پایان تعهدات رابطه کاری این گونه افراد با دانشگاه قطع خواهد شد و صرفاً افرادی به استخدام هیئت علمی دانشگاه در خواهند آمد که در فراخوان جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه شرکت کنند.»

نظر شما