شناسهٔ خبر: 41715808 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مشکل مسکن جامعه ایثارگری یزد برطرف می‌شود

گروه استان‌ها- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد از انجام اقدامات لازم برای رفع مشکل مسکن جامعه ایثارگری استان یزد خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم در یزد، عباس زارع ظهر امروز در نشست امضای تفاهم نامه زمین و ساخت 3700 واحد مسکن و ساماندهی اشتغال و کارآفرینی ایثارگران استان یزد که با حضور سعید اوحدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور برگزار شد اظهار داشت: استان یزد از قدیم دارالعباده بوده است و چندی پیش توسط حضرت آقا شهر دارالعلم نام گرفته است.

زارع گفت: امروز شاهد حضور پررنگ و موفق خانواده شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان در عرصه‌های مختلف علمی، مذهبی، فرهنگی، هنری و ورزشی هستیم، استان یزد دارای 3686 شهید ، 9685 جانباز و 751 آزاده است که جایگاه علمی خوبی توسط جامعه ایثارگر، کسب شده و سهم جامعه ایثارگری 2 هزار 210 دانشجو است.

وی افزود: دستاورد این جامعه نخبه‌پرور، چاپ ده‌ها کتاب و مقاله در زمینه‌های مختلف است که در جوامع بین‌اللملی مطرح شده و تعداد 196 مقاله علمی پژوهشی گوشه ای از فعالیت‌ها جامعه علمی ایثارگر است.

مدیر کل بنیاد شهید استان یزد ادامه داد: 27 ایثارگر عضو هیئت علمی دانشگاه‌های برتر و تعداد زیادی از مدیران ارشد استان نیز از جانبازان و ایثارگران استان هستند.

زارع تصریح کرد: یزد شهر قنات، قنوت و قناعت که از دیرباز مردم آن به سخت کوشی شهره هستند و تعداد قابل توجهی از جامعه ایثارگران استان از کارآفرینان مطرح استان هستند، البته حدود 100 نفر از ایثارگران از خیرین می‌باشند.

وی عنوان کرد: از مهم‌ترین فعالیت‌های بنیاد شهید استان برپایی 40 جلسه با مسئولان ارشد استان بوده که اولویت کاری ما تامین زمین برای مسکن جامعه هدف، برطرف کردن مشکلات درمانی و اشتغال بوده است و اکنون حدود 11 هکتار زمین خالص جهت تامین مسکن بیش از 800 نفر در شهرستان‌های اردکان، ابرکوه، بافق، میبد، مهریز، بهاباد و خاتم تامین شده‌ است.

انتهای پیام/781/ح

نظر شما