شناسهٔ خبر: 41714624 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

آخرین اخبار انتخاباتی 2020 آمریکا؛

مردم آمریکا نگران تقلب انتخاباتی‌اند/ترامپ: مثل4 سال قبل، اوباما را شکست می دهیم

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا-نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که مردم آمریکا فارغ از گرایش حزبی، از بابت احتمال وقوع تقلب در روند انتخابات 2020، نگران هستند.
به گزارش خبرگزاری آریا، نتایج نظرسنجی انجام‌شده از سوی خبرگزاری «رویترز» و مرکز سنجش افکار عمومی «ایپسوس»، به نگرانی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مبنی بر افزایش احتمال تقلب در رای‌گیری پُستی، مهر تائید زد.
طبق این نظرسنجی، حدود نیمی از رای‌دهندگان آمریکایی از جمله 80 درصد از طرفداران حزب جمهوریخواه، از بابت این موضوع که افزایش شمار آرای پُستی، به تقلب گسترده در انتخابات 2020 منجر خواهد شد؛ ابراز نگرانی کردند.
این در حالی است که پنجشنبه گذشته، ترامپ هم که رای‌گیری پُستی را ابزار دموکرات‌ها برای بی‌اعتبار کردن روند انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تلقی می‌کند؛ برای نخستین بار خواهان به تعویق افتادن زمان برگزاری این رویداد سیاسی شد.
وی همچنین، شب گذشته، در مواجهه با مخالفت‌هایی که با این پیشنهاد شد؛ طی توئیتی اعلام کرد: نتایج باید در همان شب انتخابات اعلام شود نه روزها یا ماه‌ها یا حتی سال‌ها بعد!
کنایه ترامپ به روند شمارش آرا در رای‌گیری پُستی بود که نسبت به حالت معمولی، بیشتر طول می‌کشد.
البته، نگرانی در باب تقلب انتخاباتی، به دغدغه درباره رای‌گیری پُستی ختم نمی‌شود و بسیاری از آنها از بابت مسائل دیگری چون سرکوب حضور رای دهندگان یا دخالت عوامل خارجی در روند انتخابات ابراز نگرانی می‌کنند.
با این حال، اغلب رای دهندگان آمریکایی بر این باورند که تقلب در روند رای گیری بیشتر محتمل است تا حین شمارش آرای انتخاباتی. این نسبت برای جمهوریخواهان هشت به 10 و برای دموکرات‌ها سه به 10 است.
در مجموع، هفت نفر از هر 10 جمهوریخواه و چهار نفر از هر 10 دموکرات، بر این باور است که تقلب از هر نوع که باشد، یک مشکل انتخاباتی بزرگ و تاثیرگذار تلقی می‌شود.

قوانین جدید گوگل درباره اخبار جعلی انتخابات ریاست جمهوری
گوگل قوانین خود را آپدیت کرده و تبلیغات مشتریانی را که به ترویج اخبار جعلی درباره انتخابات کمک می کنند منع کرده است.
به گزارش دیجیتال ترندز،  گوگل سعی دارد فعالیت های مشتریان تبلیغاتی که کسب و کار مشکوکی دارند را محدود کند و در همین راستا قوانین خود را آپدیت کرده است. قوانین آپدیت شده گوگل از یکم سپتامبر اجرایی می شود.
طبق اطلاعات موجود، دو آپدیت در قوانین جدید گوگل انتشار اخبار جعلی درباره انتخابات ریاست جمهوری را کنترل می کند. سخنگوی گوگل در این باره می گوید: طی چند سال گذشته ما با هدف جلوگیری از دخالت های خارجی و هدف گرفتن افراد و همچنین افزایش شفافیت در انتخابات، قوانین امنیتی در خصوص تبلیغات سیاسی را وضع کردیم. امروز برای تقویت این تلاش ها قوانین مان را ارتقا دادیم تا از گسترش اطلاعات جعلی به وسیله تبلیغات جلوگیری کنیم. 
برهمین اساس،  قوانین جدید گوگل همکاری با مشتریان تبلیغاتی را منع کرده که نقش خود در انتشاراخبار جعلی سیاسی را پنهان می کنند. این آپدیت به گوگل اجازه می دهد اقداماتی علیه کل شبکه حساب های کاربری متصل به یکدیگر را انجام دهد.
دومین آپدیت قوانین گوگل همکاری با مشتریان تبلیغاتی را منع می کند که اطلاعات را به شیوه غیر قانونی (از طریق هک یا دسترسی غیرمجاز به مخازن دیجیتالی) جمع آوری کرده اند تا مردم را برای کلیک روی تبلیغات فریب دهند.
پیش از این گوگل تبلیغات مربوط به ادعاهای خطرناک درباره جلوگیری و درمان کووید19 را ممنوع کرده بود. اما قوانین جدید به طور وسیع تر نظریه های توطئه را در برمی گیرد.

برنی سندرز خطاب به ترامپ: نه آقای رئیس جمهور، نمی‌خواهیم انتخابات به تعویق بیافتد!
سناتور برنی سندرز در واکنش به توئیت ترامپ درباره به تاخیر افتادن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: ما نمی‌خواهیم انتخابات به تاخیر بیفتد.
به گزارش خبرگزاری فاکس نیوز، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در توئیتی نوشته بود که می‌خواهد تا زمانیکه مردم در امان باشند و سلامت آنها حفظ شود، انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به تعویق بیفتد.
اما برنی سندرز، سناتور آمریکایی به این توئیت واکنش نشان داد و گفت: نه آقای رئیس جمهور! ما نمی‌خواهیم انتخابات به تاخیر بیفتد. مردم آمریکا از استبداد، دروغ‌های شما و نژادپرستی شما خسته و بیمار هستند. سوم نوامبر 2020 دموکراسی پیروز می‌شود و ریاست جمهوری فاجعه بار شما پایان می‌یابد. بای بای!

بایدن: ترامپ 6 ماه است نتوانسته برای مهار کرونا کاری بکند    
نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ادامه جنگ قدرت برای کسب آرای بیشتر در این کشور اعلام کرد: ترامپ 6 ماه است نتوانسته برای مهار کرونا کاری بکند.
 «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا با ارسال پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت: از زمان تأیید نخستین مورد ابتلا به کووید -19 در آمریکا بیش از 6 ماه می گذرد و رئیس جمهور ترامپ هنوز برنامه موثری برای مهار شیوع این بیماری ندارد.
نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ادامه جنگ قدرت برای کسب آرای بیشتری در این کشور در ادامه اضافه کرد: این شکست غیرقابل توجیهِ حاکمیت، هر روز به قیمت جان باختن مردم تمام می شود.
این در حالی است که آمریکا بالاترین نرخ ابتلا و جان باخته بر اثر کووید -19 را به خود اختصاص داده است؛ موضوعی که باعث افزایش انتقادات از بی کفایتی ترامپ و دولت وی در این کشور شده است.
گفتنی است ترامپ به دلیل اشتباهات مکرر در عرصه سیاست های داخلی و خارجی این کشور با موجی از انتقادات مواجه بوده و برای کسب آرا در انتخابات سوم نوامبر 2020 در تلاش است حزب رقیب را مقصر برخی از بی کفایتی هایش جلوه بدهد؛ در مقابل حزب دموکرات نیز دائماً بر ناتوانی کاخ سفید در عرصه های مختلف تأکید می کند.

واکنش پامپئو به پیشنهاد تعویق انتخابات از سوی ترامپ
کمی پی از آنکه ترامپ ایده به تعویق انداختن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را مطرح کرد، وزیر خارجه این کشور گفت که وزارت دادگستری احتمالا آن را بررسی می کند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا در جریان جلسه کنگره به سوال درباره توئیت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری درباره به تاخیر انداختن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که قرار است در نوامبر برگزار شود، بسیار محتاطانه پاسخ داد و گفت: من نمی خواهم وارد یک قضاوت حقوقی شوم. در نهایت، وزارت دادگستری است که درباره این مساله به تعیین و تکلیف حقوقی می پردازد.
سناتور تیم کین، در جریان جلسه کمیته روابط خارجی سنا از پامپئو پرسید که چگونه ترامپ اختیار به تعویق انداختن انتخابات را همانطور که در توئیتش نوشته بود، دارد.
تحلیلگران حقوقی می گویند، رئیس جمهوری حق و اختیار به تاخیر انداختن انتخابات را ندارد و این سناتور روز پنجشنبه به این نکته اشاره کرد که کنگره می تواند تاریخ را تغییر دهد اما قانون اساسی تصریح می کند که دوره ریاست جمهوری در ژانویه پایان می یابد.
اما این مساله که پامپئو رسیدگی به این مساله را به وزارت دادگستری ارجاع داده خود یک مولفه دیگر درباره این پیشنهاد در به تاخیر انداختن انتخابات است. وزیر خارجه آمریکا به این مساله اشاره نکرد که این وزارت خانه چه نقشی در به تاخیر انداختن انتخابات دارد و تنها گفت که انتخابات باید به صورت قانونی برگزار شود.
وی بدون آنکه به سوال این سناتور در کمیته روابط خارجی سنا درباره اینکه ترامپ چطور می تواند به صورت قانونی باعث تاخیر در روند برگزاری انتخبات شود، پاسخ درستی بدهد، گفت: ما خواهان برگزاری انتخاباتی هستیم که همه به آن اعتماد داشته باشند. این روند بایستی به صورت قانونی برگزار شود.

ترامپ: مثل4 سال قبل، اوباما را شکست می دهیم    
رئیس جمهور جمهوری خواه آمریکا در واکنش به انتقادهای سلف دموکراتش اعلام کرد که او همانند انتخابات ریاست جمهوری سال 2016، در انتخابات امسال باراک اوباما و «جو (بایدن) خوابالو» را شکست می دهد.
 با شدت گرفتن اظهارنظرها و تحرکات برای حضور پر رنگ تر در انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر 2020 (13 آبان 1399) آمریکا، حملات لفظی رئیس جمهور کنونی و سابق به یکدیگر تشدید شده و دونالد ترامپ در پیام های توییتری به حامیانش وعده داد که او در انتخابات اوباما و جو بایدن را شکست خواهد داد.
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به صحبت ها و انتقادهای باراک اوباما رئیس جمهور قبلی این کشور پاسخ داد ومدعی شد که اوباما در سال 2016 بیشتر از هیلاری کلینتون نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آن سال در انتخابات فعالیت کرده بود اما شکست خورد.
اوباما روز پنجشنبه در ادامه اظهارنظرها در حمایت از جو بایدن معاون سابقش و نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری، در انتقاد از مواضع دولت ترامپ و در مراسم یادبود «جان لوئیز» از رهبران جنبش سیاه پوستان آمریکا گفت: «امروز در برابر چشم هایمان می بینیم که افسران پلیس زانویشان را روی گردن آمریکایی های سیاه پوست فشار می دهند. شاهدیم که دولت فدرال ما مأمورانی را اعزام می کند تا از گاز اشک آور و باتوم علیه شرکت کنندگان در تظاهرات های مسالمت آمیز استفاده کنند».
رئیس جمهور آمریکا در واکنش به این سخنان سلف دموکراتش در توییتر نوشت: «ما چهار سال قبل اوباما را شکست دادیم. او بیشتر از هیلاری حقه باز تلاش کرده بود و ما بار دیگر این کار را خواهیم کرد».
ترامپ در توییت دوم خود شعار انتخاباتی سال 2016 خود (آمریکا را دوباره با عظمت کنید ) را تکرار کرد و به حامیانش وعده داد در انتخابات امسال بار دیگر پیروز خواهد شد.

نظر شما