شناسهٔ خبر: 41704776 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

خلیلیان با مهر مطرح کرد:

ورزشکاران مبارزه با کرونا را یاد گرفته‌اند/گسترش فعالیت‌ها از مهر

زینب حاجی حسینی

سخنگوی ستاد مبارزه با کرونا در ورزش با تاکید بر غیرقابل پیش‌بینی بودن وضعیت این ویروس گفت: با این حال در تلاشیم شرایط را برای گسترده کردن فعالیت‌های ورزشی از مهرماه مهیا کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، با نزدیک شدن به نیمه دوم سال جاری برخی از فدراسیون های ورزشی برنامه ریزی برای فعالیت های داخلی خود در این نیم سال را در برنامه قرار داده اند مانند والیبال که به دنبال آغاز لیگ ۹۹ از شهریورماه است یا بسکتبال که این برنامه را برای مهرماه در هر دو بخش مردان و زنان مصوب کرده است.

این در حالی است که فعلا فعالیت های ورزشی طبق دستورالعمل ستاد مبارزه با کرونا در ورزش به صورت حداقلی دنبال می شود و در برخی رشته ها مانند همین والیبال و بسکتبال هنوز مجوزهای لازم برای آغاز اردوها و تمرینات صادر نشده است. ضمن اینکه این ستاد پیش بینی دقیقی هم به لحاظ چگونگی برنامه های ورزشی در ماه های پیش رو نداشته است.

البته که مهرزاد خلیلیان سخنگوی ستاد مقابله با کرونا امیدوار است شرایط به گونه ‌ای پیش برود که این ستاد بتواند از مهرماه به بعد مجوز گسترش فعالیت های ورزشی در تمام رشته ها را صادر  کند البته به شرایط رعایت پروتکل های بهداشتی.

مهرزاد خلیلیان در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه شرایط کرونا در هر قاره، کشور و استان مدام در حال تغییر است، گفت: مدام علائم و عوارضی جدید از این ویروس را می‌بینیم در حالیکه تصمیمات اتخاد شده پیرامون این ویروس هم بر اساس عوارض و آثار آن است.

مشاور معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش در مبارزه با کرونا به اوج گیری دوبار کرونا و تلفات موج دوم آن اشاره کرد و ادامه داد: در مورد برخی رشته‌ها با  لحاظ کردن وضعیت خاص آن رشته و تاکید بر رعایت موارد بهداشتی موافقت لازم برای از سرگیری فعالیت ها شده است مانند دوچرخه سواری که در فضای باز تمرین دارند یا کشتی که تاکید شده تمرینات‌شان در شرایط قرنطینه باشد. با این حال و با توجه به گستردگی اخیر ویروس کرونا منتظر تصمیمات ستاد ملی مقابله با این ویروس در کشور هستیم.

خلیلیان در مورد برنامه ریزی صورت گرفته در برخی رشته ها برای آغاز به کار تدریجی مسابقات‌شان نیز تصریح کرد: دیدارهای لیگ فوتبال در شرایط کرونا برگزار و با بهترین فرآیند و کمترین آثار پیگیری شد. در مورد سایر رشته ها اما وضعیت مبهم است. کرونا مصدومیت نیست که با چند هفته تعطیلی خوب شود و جشن ریشه کن کردن آن را بگیریم. دوی صد متر هم نیست که در چنین مدت زمانی به پایان خط برسد. در مورد کرونا باید واقعیت را بپذیریم، اینکه یک ماراتن دوبل است و فعلا درگیرش هستیم. کماکان خود مراقبتی لازم است.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در ورزش با تاکید بر اینکه در صورت رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برای مقابله با کرونا و با توجه به پیچیدگی های این ویروس وضعیت آینده قابل پیش بینی نیست، گفت: البته ورزشکاران ما یاد گرفته اند که چگونه با این ویروس مبارزه کرده و آن را کنترل کنند. رعایت پروتکل ها هم جدی تر از قبل شده است شاید به همین دلیل مسئولان فدراسیون ها برای مسابقات خود در ماه های آینده در حال برنامه ریزی هستند. تلاش ما هم این است فعالیت های ورزشی از مهرماه گسترش پیدا کند اما این هم منوط به وضعیت کرونا در کشور و تصمیمات ستاد ملی مبارزه با آن است.

نظر شما