شناسهٔ خبر: 41653722 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

در راستای اجرای دستور رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل‌ سازمان منطقه آزاد قشم صورت گرفت:

تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر منطقه آزاد قشم

با دستور و حکم رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری این سازمان، شورای امر به معروف و نهی از منکر این سازمان تشکیل شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین وبه نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم حمیدرضا مومنی در حکمی مرتضی شیخ زاده معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان را با حفظ سمت به ریاست این شورا منصوب کرد.

براساس این گزارش در اولین نشست این شورا نیز مرتضی شیخ زاده مطابق دستورالعمل تشکیل شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در دستگاه های اجرایی با انتصاب دبیر و اعضای این شورا احکام انتصاب آنها را اهداء کرد.

 بنابر این گزارش رییس شورای امر به معروف و نهی از منکر سازمان منطقه آزاد قشم  در این نشست که روز سه شنبه در سالن کنفرانس مرکز بین المللی رشد قشم برگزار شد با تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت امام محمد باقر(ع) ایشان را بنیانگذار اتفاقات ویژه در عرصه علم و اجتهاد از جمله تاسیس حوزه های علمیه خواند و گفت: آن امام همام ۵۷سال عمر پربرکت خود را در راه معرفت دین صرف کرد و زندگی اش با معرف آغاز و با معرفت نیز به پایان رسید.

مرتضی شیخ زاده با تشریح تلاش های امامان و بزرگان دین اسلام در جهت اصلاح جوامع دوران خود از فریضه امر به معروف و نهی از منکربه عنوان راهی برای ترویج ارزش های اصیل اسلام و سالم سازی جامعه امروز نام برد و افزود: انجام این فریضه در دستگاه های اجرایی از جمله سازمان منطقه آزاد قشم نیز یک الزام است و بخش های اداری، اجرایی و اجتماعی جزو اهداف اولیه این برنامه هستند.

رییس شورای امر به معروف و نهی از منکر سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به اینکه مقوله تذکر به کارکنان درهر سازمان درخصوص اعمال، رفتار، گفتار و مظاهرآنها یک مقوله بنیادی و دائمی است و تاریخ مصرف ندارد، تصریح کرد: بزرگ ترین هنر ما باید این باشد که این مقوله را در قالب های انسانی و اخلاقی در سطح سازمان به مرحله اجرا دربیاوریم.

شیخ زاده تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر را در سازمان منطقه آزاد قشم در راستای اجرای دستور رییس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان و اقدامی برای نیل به این هدف دانست و آن را یک الزام قانونی خواند و گفت: بزرگ ترین وظیفه این شورا آسیب شناسی و تعیین موارد معروف و منکر در سازمان و الگو سازی برای کارکنان است.


معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم با تشریح ساختار و ترکیب تشکیلات این شورا از لازم الاجرا بودن مصوبات این شورا و تشکیل جلسات آن با اکثریت اعضا خبر داد و یادآور شد: رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم بر تشکیل منظم و بموقع جلسات این شورا تاکید ویژه داشته و دارند.

براساس این گزارش مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان منطقه آزاد قشم که به عنوان دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر این سازمان منصوب شده است نیز در این نشست با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه ذاتی انسانهاست بر ضرورت فرهنگسازی این فریضه در جامعه تاکید کرد و گفت: تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در هر تشکیلاتی و عضویت افراد در این شورا به این معنی نیست که آنها به عنوان ضابط عمل کنند.

علیرضا کمساری خواستار تشکیل کمیسیون های تخصصی در شورای امر به معروف و نهی از منکر سازمان منطقه آزاد قشم شد و افزود: دعوت از استادان برجسته کشوری و شخصیت های مقبول جامعه  جهت شرکت و سخنرانی در جلسات این شورا و کمیته های تخصصی و تشکیل مرتب و منظم جلسات آن می تواند به اجرای هرچه بهتر و پربارتر این  فریضه الهی بیانجامد.

بنا براین گزارش مدیرکل حراست و عضو شورای امر به معروف و نهی از منکر سازمان منطقه آزاد قشم هم در این نشست پرداختن به فریضه امر به معروف و نهی از منکر و اجرای دقیق و بی کم و کاست آن در سازمان منطقه آزاد قشم را برطرف کننده عمده  مشکلات و تنگناهای سازمان خواند و گفت: برای نیل به این هدف نیاز است که مهم ترین و تعیین کننده ترین عامل مدیریت سازمان یعنی مدیران وارد این مقوله شوند و در تمام جلسات و برنامه های شورای امر به معروف و نهی منکر سازمان شرکت فعال داشته باشند.
ضرغام احمدوند بر استفاده از تجارب چهره های برجسته دینی و فرهنگی برای تبیین فریضه امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد و افزود: البته این مقوله تنها جنبه نظری و ارشادی ندارد و ما باید از تمام جلسات و نشست های شورای امر به معروف و نهی از منکر سازمان و کمیسیون های آن خروجی عملی داشته باشیم و تنها به گزارش گردش کار اکتفا نکنیم.
مدیر منابع انسانی به عنوان نماینده معاونت توسعه مدیریت و عضو دیگر شورای امر به معروف و نهی از منکر سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این نشست گفت: کسانی می توانند عامل به معروف و ناهی از منکر در جامعه باشند که از یک جایگاه اجتماعی مقبول در جامعه برخوردار باشند.
علی عسگری با اشاره به اینکه مدیران سازمان بخاطر جایگاه شان می توانند فریضه امر به معروف و نهی از منکر را به خوبی در حوزه مدیریت شان اجرا کنند، افزود: در قوانین و بخشنامه های اداری سازمان نیز این اختیار به مدیران داده شده و آنها می توانند در این خصوص نقش آفرین باشند.
به گفته وی هرگونه اقدام در این خصوص باید در چارچوب قانون و ضوابط  باشد و کارکنان سازمان نیز در هنگام حضور در محل کارشان و حین اجرای وظایف سازمانی ملزم به اجرای قوانین و مقررات هستند. 
عباس رنجبری مدیرعامل شرکت تعاونی کارکنان و عضو شورای امر به معروف و نهی از منکر سازمان منطقه آزاد قشم هم  در این نشست طی سخنانی به احتمال وجود برخی واکنش ها و مقاومت ها از سوی کارکنان در برابر اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: بر این اساس  وجود مقبولیت  در نزد اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر سازمان یک ضرورت است و می طلبد که در همه مصوبات این شورا بدون سختگیری یا  سهل انگاری، جنبه اعتدال آن برجسته شود.
گفتنی است مدیر روابط عمومی و امور بین الملل، فرمانده بسیج کارکنان و امام جماعت سازمان نیز به همراه تمامی مدیران عامل شرکت های تابعه سازمان از دیگر اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر  سازمان منطقه ازاد قشم هستند که با نظر مدیرعامل سازمان، توسط مرتضی شیخ زاده به عضویت این شورا منصوب شدند.

46

برچسب‌ها:

نظر شما