شناسهٔ خبر: 41514011 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

اربعین در مقابل استکبار ایستاده است/کربلا موضع قوی عدالت خواهی

بیرجند- نماینده ولی فقیه درخراسان جنوبی بابیان اینکه اربعین حسینی درمقابل استکبارایستاده است، گفت: اصل مسئله اربعین درسال جاری تغییری نمی کند وکربلا موضع قوی نظام عدالت خواهی باقی خواهدماند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید علیرضا عبادی پیش از ظهر چهارشنبه در نخستین نشست اعضای کمیته فرهنگی- آموزشی ستاد اربعین خراسان جنوبی با اشاره به جایگاه والای اربعین بیان کرد: اربعین معجزه ای بوده که در جایگاه ویژه ای در جهان قرار دارد.

وی با بیان اینکه در ۱۳ قرن گذشته برای معرفی شیعه از زیارت اربعین یاد شده است، گفت: امروز نصف دنیا را ظلم چنان تسلط کرده که نصف دیگر در آن می سوزد و فریادی از عدالت جهان را فراگرفته است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: در چنین شرایطی، روایتی که در هزار و ۳۰۰ سال گذشته معرف شیعه بوده در اربعین رنگ می گیرد.

وی افزود: با فرارسیدن اربعین از هر گوشه جهان با هر دین و آیینی خودشان را به کربلا می رسانند بنابراین نقطه ادعای تشیع که در مقابل ظلم، بی عدالتی و شرک پرچم عدالت را بلند می کنند، زیارت اربعین است.

آیت الله عبادی با بیان اینکه جاماندگان از تشرف به کربلا همه جا را کربلا می کنند، گفت: اصل مسئله اربعین در سال جاری تغییری نمی کند و موضع قوی نظام عدالت خواهی در مقابل ظلم موجود در عالم باقی است.

وی عنوان کرد: کربلا یک زمین خاص نیست، موضع قوی نظام عدالت خواهی در مقابل ظلم موجود در عالم است که در هر شرایطی تغییر نمی کند.

وی با بیان اینکه اربعین در مقابل ظلم و بی عدالتی بوده و در هیچ شرایطی تغییر محتوا نمی دهد، گفت: اگر به دلیل شرایط خاص سال جاری، اربعین از نظر فیزیکی تغییر کند اما اصل و هدف اربعین با قدرت باقی بوده و تا نظام ظلم را سرنگون نکند به راه خود ادامه می دهد.

آیت الله عبادی بیان کرد: فرهنگ سازی اصل و هدف اربعین در هر شکل و کیفیت مورد توجه باشد

وی عنوان کرد: اگر امسال اربعین حسینی را از نظر فیزیکی تعطیل کنند اما اربعین با قدرت در سر جای خود هست و تا نظام های ظلم را به نابودی نکشاند به راهش ادامه می دهد.

مسئول دفتر بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت خراسان جنوبی در این نشست بیان کرد: متاسفانه ویروس کووید ۱۹ در تمام دنیا و مراسم های مذهبی ما اثر گذاشته است.

حجت الاسلام اوحدی با بیان اینکه چند پیشنهاد برای اربعین سال جاری مطرح است، گفت: بر اساس یکی از پیشنهاد ها اربعین همانند سال جاری و با پروتکل های جدید بهداشتی و سخت گیری هایی در ورودی و خروجی برگزار شود.

وی با بیان اینکه بر اساس دومین پیشنهاد، اربعین با حضور تعداد محدودی از زائران ایرانی برگزار شود، گفت: همچنین بر اساس سومین سناریو، مراسم اربعین با حضور عراقی ها و تعداد محدودی از زائرین دیگر کشورها برگزار شود.

مسئول دفتر بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت خراسان جنوبی اظهار کرد: پیشنهادی هم می گوید اربعین یا تنها با حضور عراقی ها برگزار و یا هم تعطیل شود.

نظر شما