شناسهٔ خبر: 41473187 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

آخرین وضعیت کرونا ویروس در استان کهگیلویه و بویراحمد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار قربانیان کرونا در استان به ۴۰ نفر خبر داد و گفت: امروز متاسفانه یک مورد فوتی بیمار ۶۳ ساله اهل گچساران گزارش شد، این جان باخته دارای بیماری زمینه ای و در بیمارستان شهید جلیل یاسوج بستری بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یاسوج؛به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ دکتر پرویز یزدان‌پناه گفت: در ۳۰ تیرماه، ۱۹۶ بیمار در بیمارستان های استان بستری و تحت درمان اند که از این تعداد ۷۹ نفر مبتلای قطعی هستند.

وی با اشاره به اینکه ۸ بیمار کرونایی نیز در بخش آی سی یو بیمارستان‌های استان و ۵ نفر تحت درمان با دستگاه هستند، عنوان کرد: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ۱۹۸۳ مورد گزارش شده است.

دکتر یزدان‌پناه اظهار داشت: امروز نیز جواب ۱۷۶ نمونه را از آزمایشگاه تشخیصی مولکولی یاسوج دریافت نمودیم که بیشترین موارد در بویراحمد( ٥٠ درصد) و گچساران( ٣٣ درصد) و بقیه موارد در بهمئی، دنا، باشت و لنده بودند.

وی عنوان کرد: قرار گرفتن شهرستان بویراحمد در وضعیت هشدار، ما را نگران کرده و امیدواریم با همکاری و همراهی مردم از این مرحله سخت، به سلامت عبور کنیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، تجمعات عمومی را پاشنه آشیل شیوع کووید ۱۹ در استان دانست و افزود: متاسفانه یکی از دلایل مهم شیوع کرونا و افزایش دوره زمانی آن، عادی انگاری بیماری و بی توجهی به نکات بهداشتی است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: عدم وجود برخی علائم حاد بالینی در بیماران، دال بر کم خطری این بیماری نیست، به مردم هشدار می‌دهیم که استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری فیزیکی، رعایت دستورالعمل های بهداشتی و عدم حضور در تجمعات را جدی گرفته و مشارکت در تامین و حفظ سلامت خود، خانواده و جامعه ایفا کنند .

46

نظر شما