شناسهٔ خبر: 41412534 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

احداث بیمارستان‌های ۵۰۰ و ۵۴۰ تخت‌خوابی اردبیل تسریع می‌شود/ اختصاص سهمیه جذب پرستار

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: با تصمیمات اتخاذ شده در جلسه‌ای با معاون کل وزارت بهداشت و سایر مسؤولان مرتبط، احداث بیمارستان‌های ۵۰۰ و ۵۴۰ تخت‌خوابی اردبیل تسریع می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی نیکزاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اردبیل اظهار کرد: با تصمیمات اتخاذ شده در جلسه‌ای با معاون کل وزارت بهداشت، قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص)، راه و شهرسازی و سایر مسؤولان مرتبط در محل مجلس شورای اسلامی، احداث بیمارستان‌های ۵۰۰ و ۵۴۰ تخت‌خوابی اردبیل تسریع می‌شود.

وی افزود: جهت ساخت بیمارستان ۵۰۰ تخت‌خوابی اردبیل مقرر شد وزارت راه و شهرسازی نسبت به تأمین ۱۵۰۰ میلیارد ریال سهم خود اقدام نماید و سازمان برنامه و بودجه با پیگیری وزارت راه و شهرسازی و استانداری اردبیل، مبلغ ۱۵۰۰ ریال مصوبه سفر استانی رئیس جمهور به استان را جهت آغاز پروژه به قید فوریت تخصیص دهد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین ادامه داد: جهت احداث بیمارستان ۵۴۰ تخت‌خوابی اردبیل نیز مقرر گردید با پیگیری اینجانب مجوز ماده ۲۳ از سازمان برنامه و بودجه اخذ گردد و با پیگیری معاون کل وزارت بهداشت ۲ ملک دانشگاه علوم پزشکی اردبیل جهت تهاتر بخشی از هزینه‌ها به فروش برسد و در اختیار قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) قرار گیرد.

نیکزاد بیان کرد: همچنین مقرر شد با پیگیری استاندار اردبیل برای تغییر کاربری، مجوز ساخت و موافقت قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) جهت ساخت‌و‌ساز بیمارستان ۵۴۰ تخت‌خوابی در ملک مورد تهاتر اخذ شود و پس از اخذ مجوز ماده ۲۳، مبلغ ۲۰ میلیارد ریال توسط استانداری تخصیص یابد.

امکانات بیمارستان‌های اردبیل، پارس‌آباد و خلخال افزایش می‌یابد

وی تصریح کرد: از جمله تصمیمات جلسه مذکور تسریع در اختصاص سی.تی.اسکن و ام.آر.آی بیمارستان امام خمینی(ره) پارس‌آباد بوده و تجهیز بیمارستان خلخال نیز به سی.تی.اسکن و ام.آر.آی در وزارت بهداشت بررسی شده و تخصیص منابع ارزی برای این امر توسط اینجانب پیگیری می‌شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: همچنین تجهیز اورژانس و آزمایشگاه PCR بیمارستان امام خمینی(ره) اردبیل و نیز تجهیز آزمایشگاه بیمارستان شهدای پارس‌آباد توسط وزارت بهداشت، به تصویب رسید.

اختصاص سهمیه جذب پرستار

نیکزاد افزود: در زمینه طرح استخدام جدید پرستار نیز مقرر شد سهمیه جذب ۸۰ پرستار و ۴۰ نفر نیروی طرح برای استان اختصاص یابد.

وی گفت: تسریع در تامین۵۰ درصد هزینه دانشکده سلامت مشگین‌شهر توسط خیرین و ۵۰ درصد توسط وزارت بهداشت، راه‌اندازی دانشکده سلامت گرمی به مبلغ ۱۰ میلیارد ریال، تسریع در اجرای بیمارستان ۸۰ تخت‌خوابی مشگین‌شهر و مکان‌یابی دانشکده پرستاری پارس‌آباد از دیگر تصمیمات اتخاذ شده برای حوزه بهداشت و درمان استان اردبیل بود.

-انتهای پیام/۳۴۶۳/۸۸۸/

نظر شما