شناسهٔ خبر: 41386176 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه کرمانشاه:

فریضه امر به معروف و نهی از منکر باید به شکل هنرمندانه انجام شود

کرمانشاه- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه فلسفه خلقت و اساس تشکیل جهان بر مبنای امر به معروف و نهی از منکر استوار است، گفت: فریضه امر به معروف و نهی از منکر باید به شکل هنرمندانه انجام شود.

صاحب‌خبر -

آیت‌الله «مصطفی علما» روز پنجشنبه در ستاد امر به معروف و نهی از منکر در دفتر امام جمعه افزود: فلسفه بعثت پیامبران الهی همین فریضتین امر به معروف و نهی از منکر بوده است، زیرا بر حسب فرمایش حضرت امیرالمؤمنین علی (ع)« امر به معروف و نهی از منکر قوام دین است» یعنی آن چیزی که جوهر دین را حفظ می کند، همین امر به معروف و نهی از منکر است.

امام جمعه کرمانشاه اظهار داشت: اجرای امر به معروف و نهی از منکر دلیل خاصی نمی خواهد، یعنی ارتکازی (توافقی و عرفی) است و رعایت آن ادله خاصی را نمی طلبد، لذا باید برای مؤثر شدن برنامه های آن از روش های روان شناسانه و به روز استفاده شود تا تأثیر گسترده ای را در سطح جامعه بوجود آورد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تأکید کرد: گاهی خطرات فردی است و صدمات فقط به یک نفر می رسد، اما مواقعی خطرات جنبه اجتماعی دارد و پیامدهای آن مجموعه جامعه را درگیر می کند، این جا است که فریضه امر به معروف و نهی از منکر جایگاه خود را یافته و ارزش اجتماعی آن مشخص می شود.

وی تصریح کرد: تمامی امور دین از جمله امر به معروف و نهی از منکر برای ادای تکلیف است لذا اگر همه به تکالیفمان عمل کنیم، پیامدهای مثبت آن در جامعه هویدا شده و تبعات ارزشمند آن به عموم جامعه سرایت می کند.

در این مراسم از خدمات و تلاش های سردار «بهمن ریحانی» در زمان تصدی دبیری ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان تقدیر شد و با حکم آیت الله صدیقی، حجه الاسلام و المسلمین «مسعود احمدی» به عنوان دبیر جدید ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان کرمانشاه معرفی شد.

نظر شما