شناسهٔ خبر: 41385833 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

گزارش ویژه| #اعدام_نکنید

سارقان مسلح بی‌گناه، به اعدام محکوم شدند! / شهروند یا یک تروریست؟

پایگاه رسانه‌ای غرب به دنبال آن است که میان مردم و نظام، یک صف آرایی ایجاد کند که محور آن بر بی‌اعتمادی به هم است. دشمنان می‌خواهند با تکیه بر ابزار رسانه‌ای و ایجاد تشویش در اذهان عمومی، جرقه‌های یک بحران امنیتی دیگری را در کشور بزنند.

صاحب‌خبر -
گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو؛ در چند روز گذشته هشتگ #اعدام_نکنید به دو میلیون توییت رسید و توانست به دغدغه بخشی از جامعه تبدیل شود؛ امیرحسین مرادی، سعید تمجیدی و محمد رجبی نفراتی هستند که احکامشان در دیوان عالى کشور بعد از فرجام‌خواهى وکلا به تأیید رسیده و به دادسرا اعاده شده است.

بعد از انتشار این خبر، موجی از اعتراضات در فضای مجازی شکل گرفت و رسانه‌های غربی_عربی این خبر را با تیتر‌هایی از جمله «حکم اعدام سه معترض [سارقان مسلح] آبان ماه تأییدشده است» و «حکم اعدام سه معترض [سارقان مسلح] آبان پس از تأیید به دادسرا فرستاده شد» منتشر و برخی از سلبریتی‌ها داخلی نیز با این خط رسانه‌ای همراهی شدند.

اصغر فرهادی، مهتاب کرامتی، ترانه علیدوستی، امیر جعفری، مهناز افشار و برخی دیگر به این موج و کارزار اینترنتی پیوستند و اعتراض خود را نیز بیان کردند.

همسو با داخل کشور، چهره‌های رسانه‌ای و مدافعان حقوق غربی نیز در آمریکا و اروپا به انتقاد از حکومت جمهوری اسلامی ایران پرداختند و این سه متهم را بی‌گناه معرفی کردند. سارا کارتر خبرنگار شبکه فاکس نیوز آمریکا در توییتر خود می‌نویسد: «اگر به زندگی انسان و حقوق بشر اهمیت می‌دهید، رژیم ایران را تحریم کنید و... به نام آزادگی و ایستادگی در مقابل استبداد بایستید»

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در توئیتر پیام‌هایی را به زبان انگلیسی و فارسی منتشر کرد و نوشت: سه نفر [سارقان مسلح] در ایران برای شرکت کردن در تظاهرات محکوم به مرگ شده‌اند. اعدام آن‌ها در هر لحظه قابل انتظار است.

 

........

 

شبکه انگلیسی منوتو نیز، یک نظرسنجی باهدف تشدید فشار‌های روانی علیه حکومت ایران به راه می‌اندازد تا به پشتوانه تیم سایبری منافقین در آلبانی و عربستان سعودی به مخاطبان خود القا کند که این موضوع به یک بحران ملی تبدیل‌شده است.
 
........
 
بعد از دستگیری در موبایل آن‌ها دیده شد که در جریان اغتشاشات آبان ماه، بانک‌ها و اتوبوس‌های شهرداری را آتش می‌زنند و دست به اغتشاش زدند.
برخی از اکانت‌های عرب‌زبان توییتری نیز، از این سه متهم ایرانی ابراز حمایت کردند. آنچه از فضای شبکه‌های اجتماعی نمایان است، حمایت‌های رسانه‌ای گسترده به راه افتاده تا متهمان قضایی را به قهرمانان فضای مجازی تبدیل کند. غلامحسین اسماعیلی «سخنگوی قوه قضاییه» در نشست خبری (۲۴ تیر ۱۳۹۹) درباره تأیید حکم اعدام سه نفر در ارتباط با اغتشاشات آبان ۹۸ بیان کرد: «خداوند متعال کمک کرد تا جنایات این افراد برملا شد. این‌ها افراد اصلی اغتشاشات بودند اما درصحنه اغتشاشات دستگیر نشدند و پرونده‌های دیگری داشتند. دو نفر از این مجرمان هنگامی‌که مسلح به سلاح سرد بودند، اقدام به سرقت مسلحانه و یک خانمی را تهدید کرده بودند که برخی از بستگان آن خانم رسیدند و کمک کردند تا مجرمین دستگیر شوند. بعد از دستگیری در موبایل آن‌ها دیده شد که در جریان اغتشاشات آبان ماه، بانک‌ها و اتوبوس‌های شهرداری را آتش می‌زنند و دست به اغتشاش زدند.»

یک منبع مطلع در گفتگو با خبرگزاری فارس، درباره نحوه شناسایی این گروه گفت: «این افراد از طریق آگهی سایت دیوار خانه‌ای را انتخاب کرده و با هدف سرقت برای بازدید از خانه برنامه‌ریزی می‌کنند و در جریان بازدید، خانم خانه را با سلاح سرد مورد ضرب و شتم و تعرض قرار می‌دهند.»

وی افزود: «با سروصدای ایجادشده در منزل، نزدیکان و خانواده فرد مطلع می‌شوند و بلافاصله به کمک می‌آیند و نیروی پلیس را خبردار می‌کنند که نهایتاً به بازداشت متهم منجر می‌شود.»

این منبع مطلع با اشاره به طی شدن مراحل رسیدگی به پرونده متهم مذکور اظهار داشت: «در جریان رسیدگی به پرونده این افراد فیلم‌هایی در درون‌گوشی تلفن همراه آن‌ها یافت شد که نشان می‌داد در جریان اغتشاشات آبان ماه سال گذشته چند بانک را تخریب و آتش زده‌اند و در یک فقره نیز ماشین شهرداری را بعد از خارج کردن از محل پارک خود به وسط خیابان آورده و آتش می‌زنند و فیلم‌هایی را از این صحنه‌ها تهیه‌کردند و به رسانه‌های ضدانقلاب ارسال فرستادند.»

وی با اعلام اینکه یکی از این افراد معروف به امیر آلمانی دو نفر دیگر را از کشور به مقصد ترکیه فراری می‌دهد اظهار داشت: «وی در ماجرای آبان ۹۸ با منافقین ارتباط داشته و در سفر به کمپ آن‌ها در یک کشور اروپائی از آن‌ها برای عملیات دستور می‌گرفته است.»

بررسی‌ها در خصوص این پرونده ادامه داشت تا اینکه مشخص شد فرد مذکور مدتی قبل در کمپ پناهندگان در آلمان بوده و در آنجا با عناصر وابسته به گروهک منافقین، ملاقات و همکاری‌هایی داشته است.

بنا بر گزارش وزیر کشور از اغتشاشات آبان ماه سال ۹۸، بیش از ۵۰ پایگاه و پاسگاه نظامی موردحمله قرار گرفت و ۳۴ آمبولانس، ۷۳۱ بانک، ۱۴۰ مکان عمومی، ۹ مرکز مذهبی، ۷۰ پمپ‌بنزین، ۳۰۷ خودرو شخصی، ۱۸۳ خودرو نظامی و ۱۰۷۶ موتورسیکلت شخصی آتش زده یا تخریب شد و متأسفانه جمعی از هم‌وطنان عزیزمان را نیز از دست دادیم؛ و تصاویر منتشرشده در فضای مجازی خود گواه بر این بود که برخی از جریانات، حملات مسلحانه‌ای را رهبری می‌کردند و به دنبال آن بودند که با تشدید ناآرامی‌های مردمی، به امکان عمومی آسیب بزنند و به زیرساخت ارتباطاتی و اقتصادی آسیب‌های جدی وارد کنند.
 
........
 
همواره رسانه‌های وابسته به غرب، افرادی را که حملات تروریستی انجام دادند و حال بازداشت شدند را فعال سیاسی یا قومیتی معرفی می‌کنند.
و در فضای مجازی با راه انداختن جنگ روانی به دنبال مسموم سازی افکار عمومی هستند. ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ایران در بیانیه‌ای اعلام کرده است: «با اعلام خبر صدور حکم اعدام برای دو سارق مسلح که اقدام به سرقت از یک خانم با سلاح سرد کرده بودند، موجی با هشتگ «اعدام نکنید» در برخی از شبکه‌های اجتماعی به راه افتاد تا ضمن ناعادلانه خواندن روند دادرسی درباره‌ی این پرونده، زمینه برای «سیاسی» نامیدن جرم این افراد و پیوند زدن آن به حوادث آبان ماه سال گذشته در کشور فراهم شود.»

از فضاسازی تا واقعیت در فضای مجازی
شهریور ۱۳۹۸، نام سحر خدایاری به‌سرعت در شبکه‌های مجازی می‌پیچد و خودکشی وی به دغدغه اصلی کاربران فضای مجازی و سلبریتی‌ها تبدیل می‌شود. سحر خدایاری که با نام دختر آبی معروف است، در ۱۸ شهریور ۱۳۹۸ دست به خودسوزی می‌زند؛ بنگاه خبرپراکنی بریتانیا موسوم به بی. بی. سی بخش فارسی علت مرگ وی را این‌چنین بیان می‌کند: «خدایاری در دادگستری آگاه می‌شود که در صورت محکومیت ممکن است به شش ماه تا دو سال حبس برای ورود غیرقانونی به ورزشگاه محکوم شود و پس از شنیدن این خبر دست به خودسوزی زده است.» در ادامه این خط رسانه‌ای مهناز افشار، بهنوش بختیاری، مهتاب کرامتی، امیر جعفری، پروانه سلحشوری، جعفر پناهی و برخی از چهره‌های فضای مجازی شروع به انتقاد از حکومت جمهوری اسلامی کردند و مدعی شدند که حکومت جمهوری اسلامی ایران اجحاف علیه حقوق زنان کرده است.

مورگان اورتگس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، از آنچه دختر آبی «مبارزه مردم ایران علیه حکومت سرکوبگر جمهوری اسلامی» خوانده، ابراز حمایت کرد.

اما بعد از مدتی بنا بر اظهارات پدر سحر خدایاری، برای سحر هیچ حکمی مبنی بر زندانی شدن صادر نشده بود و پدر او در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به سابقه دخترش در خودکشی می‌گوید: «او قبلاً هم به شکل دیگری می‌خواست خودکشی کند که البته نگذاشتیم این اتفاق بیفتد.»

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه در برنامه پرونده ویژه که با موضوع «پرونده سحر خدایاری» از شبکه سوم سیما پخش شد، بیان کرد: «در مراجع قضایی به‌هیچ‌عنوان محکومیت کیفری نداشته است و اصلاً دادگاهی برای رسیدگی به پرونده او تشکیل نشده است تا بخواهد محکومیتی برای او صادرشده باشد.»

این بازی رسانه‌ای که با محوریت دختر آبی در شبکه‌های مجازی به راه افتاد بخشی از حملات رسانه‌ای غرب به کشورمان است که متأسفانه سلبریتی‌های داخلی نیز در دامن زدن به این مسائل حضور پررنگی داشتند و دارند و پیرامون مرگ دختر آبی، طی چند روز متوالی، ناامیدی و اخبار مشوش کننده را به جامعه تزریق کردند و به هیچ دستگاه قضایی نسبت به درج اخبار کذب پاسخگو نبودند.

جوان بی‌گناه یا یک تروریست؟
با کمی بررسی می‌توان فهمید اکانت‌هایی که در این‌یکی دو روز گذشته برای حمایت از امیرحسین مرادی، سعید تمجیدی و محمد رجبی فعال بودند و هشتگ #اعدام_نکنید را در فضای مجازی منتشر کردند در قبال اعدام دیاکو رسول‌زاده و صابر شیخ عبدالله نیز موضع امروزی را داشتند؛ «جوانان بی‌گناه را اعدام نکنید» و «رژیم ایران دو زندانی سیاسی دیگر را اعدام کرد» و....

اما باز اکانت‌های فیک به دنبال حمایت از تروریست‌های دستگیرشده بودند. دیاکو رسول‌زاده و صابر شیخ عبدالله در میان مردمی که در روز ۳۱ شهریور برای دیدن رژه نیرو‌های مسلح جمع شده بودند بمب منفجر کردند که بر اثر این عملیات تروریستی ۱۲ تن کشته و ۴۰ نفر زخمی شدند. در میان کشته‌شدگان چند زن و بچه وجود داشت.
 
<div id="video-display-embed-code_1090003" ><script type="text/JavaScript" src="https://snn.ir/fa/news/play/embed/862297/1090003?width=650&height=300"></script></div>
 
این ویدیو برای کسانی است که دیاکو رسول‌زاده و صابر شیخ‌عبدالله را نمی‌شناسند، بیشتر قربانیان عوامل حادثه تروریستی مهاباد زن و کودک بودند و چون بمب میان زن‌ها و کودکان منفجر شد؛
کوچک‌ترین مجروح حادثه تروریستی مهاباد در عملیات تروریستی، مادرش را از دست داد.


به آشوب کشیدن ایران
برخی از اکانت‌ها نیز در فضای مجازی به دنبال ایجاد اغتشاشات خیابانی هستند و با توجه به فضای مسموم رسانه‌ای ایجادشده، مردم را به تظاهرات فرامی‌خوانند تا بتوانند ثبات امنیتی کشورمان را برهم‌زنند و الگوی ناامنی در سوریه را برای ایران اجرایی کنند.
........
دستاورد هشتگ #اعدام_نکنید، کاهش ترس و چراغ سبزی برای گسترده شدن فعالیت‌های گروهک‌های تروریستی از جمله جیش العدل، اهوازیه، پژواک و ... است.
اگر افرادی که در پرونده خود سرقت مسلحانه دارند و امنیت عمومی را خدشه‌دار می‌کنند، برخورد نشود به گروه‌های تروریستی این پیام صادر می‌شود که تحت عنوان فعال سیاسی می‌توان از مجازات قضایی فرار کرد؛ دستاورد هشتگ #اعدام_نکنید، کاهش ترس و چراغ سبزی برای گسترده شدن فعالیت‌های گروهک‌های تروریستی از جمله جیش العدل، اهوازیه، پژواک و ... است.
 
پایگاه رسانی غرب به دنبال آن است که میان مردم و نظام، یک صف آرایی ایجاد کند که محور آن بر بی‌اعتمادی به هم است. دشمن به خوبی می‌داند آنچه نظام اسلامی را در ۴۲ سال اخیر در تندباد‌های حوادث بیمه کرده، اتحاد مردم و مسئولان با هم بوده و توانسته تمام توطئه‌های غربی را خنثی سازند. دشمنان می‌خواهند با تکیه بر ابزار رسانه‌ای و ایجاد تشویش در اذهان عمومی، جرقه‌های یک بحران امنیتی دیگری را در کشور بزنند.
 

نظر شما