شناسهٔ خبر: 41385679 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان صنعت | لینک خبر

معادن طلا و مس دربست در اختیار اشخاص

نماینده مردم اهر و هریس گفت: شهرستان های اهر و هریس در کمربند مس و طلا قرار دارد، چندین معدن دربست در اختیار اشخاص است، اشخاص معدن مس در هریس، معادن طلا در حوزه انتخابیه اهر را به نام خود ثبت کرده اند و رفته اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش جهان صنعت نیوز:  احمد محرم زاده اظهار داشت: مردم شهرستان های اهر و هریس در راه دفاع از وطن یک هزار و ۷۴۳ شهید و جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده اند.

شاخص بیکاری در اهر و هریس بالاتر از میانگین استانی و کشوری

وی افزود: بنده از شما به علت محرومیت منطقه از زیرساخت ها و امکانات فرهنگی و آموزشی و بیکاری فرزندان و توزیع ناعادلانه تسهیلات اشتغال شرمسار هستم، البته شاکریم به درگاه خداوند پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی کارها و پروژه های بسیار بزرگی در منطقه انجام یافته اما در مقام مقایسه با سایر نقاط ایران این عقب ماندگی ملموس است چرا که میانگین درصد بیکاری کشوری ۸.۷ و استانی ۱۰.۶ برآورد شده است اما این شاخص اهر ۱۵.۱ و هریس ۱۱.۹  است چرا به منطقه ما توجه نشده است.

شهرستان های اهر و هریس در کمربند مس و طلا قرار دارد

وی بیان داشت: شهرستان های اهر و هریس در کمربند مس و طلا قرار دارد، چندین معدن دربست در اختیار اشخاص است، اشخاص معدن مس در هریس، معادن طلا در حوزه انتخابیه اهر را به نام خود ثبت کرده اند و رفته اند، سرپرست وزارت صمت هر چه سریعتر و حداکثر تا سه ماه وضعیت مالکیت این معادن را مشخص کند. این چه قانونی است آنها از هر جایی بیایند و منابع و معادن منطقه را به نام خود ثبت کنند و عملیاتی نکنند، جناب وزیر اگر در قانون مشکل است لایحه دهید تا اصلاح شود.

محرم زاده عنوان کرد: ۲۰ روز قبل در خصوص یکی از معادن حوزه انتخابیه که در اختیار شرکت ملی مس است به جهت عدم استخراج به سرپرست وزارت نامه داده ام اما تاکنون وقت نکرده اند بپرسند مشکل چیست؟ چرا از مسئولان ناکارآمد  استفاده می کنید تا آب از آب تکان نخورد.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت چرا به صنعت فرش توجه نمی شود، چرا خارجی ها بیش از ما اهمیت می دهند، در خواست دارم نمایشگاه دائمی فرش و کارگاه های گروهی ایجاد شود، همچنین تسهیلات کم بهره به قالیبافان داده شود و قالیبافان بیمه شوند تا صنعت فرش در منطقه جان دوباره بگیرد.

ساخت ورزشگاه ۵ هزار نفری اهر ۱۱ ساله شد

وی بیان داشت: وزیر ورزش و جوانان، چرا ورزشگاه ۵ هزار نفری اهر پس از سپری شدن ۱۱ سال و تامین اعتیارات عملیات عمرانی آن پیشرفت جزیی دارد،  چند هفته است درخواست ملاقات حضوری دارم متاسفانه جناب وزیر وقتی در نظر نمی گیرد. وزیر بهداشت و درمان دلیل جمع کردن دانشکده  پرستاری و سلامت اهر چیست؟ مطالبات به حق مردم است که این دانشکده مجدد دانشجو جذب کند، منتظر دستور اقدام هستیم.

چرا عملیات ساخت درمانگاه شهرستان هریس شروع نمی شود

عضو کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد: وزیر میراث فرهنگی ایجاد تمهیدات لازم برای ثبت جهانی بقعه شیخ شهاب الدین اهری که از آثار تاریخی قرن هفتم هجری است را دستور کار قرار دهید، برای جشنواره های سراسری در اهر اعتبارات لازم در نظر گرفته شود. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی چرا عملیات ساخت درمانگاه شهرستان هریس شروع نمی شود؟

۰/۵ ( ۰ نظر )

نظر شما