شناسهٔ خبر: 41383231 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

رئیس اتحادیه نانوایان مشهد:

نرخ‌گذاری نان در مشهد غیرمنصفانه است/ اکثر نانوایی‌های اطراف حرم ورشکسته شدند

کشتگر گفت: نرخ‌گذاری نان در مشهد غیر منصفانه است و به مسئولان مربوطه اعلام کردیم که خواهان یک نرخ تعادلی هستیم تا از ورشکستگی و ضرر نانوایان جلوگیری شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مصطفی کشتگر، رئیس اتحادیه نانوایان مشهد در گفت‌وگو با صبح توس، اظهار کرد: آبان ماه سال گذشته پس از گذشت پنج سال، مسئولان مربوطه نرخ نامه جدید نان را به تمامی نانوایی‌ها ابلاغ کردند که آن قیمت نیز انتظارات نانوایان را برآورده نکرد.

وی با بیان اینکه هزینه‌های نانوایان روز به روز در حال افزایش است، گفت: طی سال گذشته تنها در بخش خمیر مایع، شاهد رشد صد درصدی قیمت آن بودیم و از طرف دیگر حقوق کارگر، نرخ بیمه و اجاره بها نیز نسبت به سال گذشته رشد چند درصدی داشته است اما آقایان انتظار دارند نانوا نان را به همان قیمت سال گذشته به فروش برساند.

کشتگر خاطرنشان شد: از مسئولان درخواست داریم تا نرخ‌گذاری نان را سالیانه انجام دهند تا نه به مشتری فشار وارد شود و تا حدودی مشکلات نانوایی‌ها را نیز حل کند اما به ما اعلام شده است که نباید هیچ‌گونه افزایش نرخی داشته باشید از طرف دیگر نانوایی‌های ما مخصوصاً در حوزه آزاد پزها در حال متضرر شدن هستند.

رئیس اتحادیه نانوایان مشهد با تأکید بر اینکه با این نوع قیمت گذاری مطمئن باشید که روز به روز کیفیت نان کاهش می یابد، بیان کرد: وقتی هزینه‌های وارد بر نانوایی‌ها بالا برود و نانوا نتواند قیمت نانش را تغییر دهد، مجبور می شود از کیفیت و وزن نان کاهش دهد که در پایان اجحاف در حق مشتری و مردم است.

وی افزود: نرخ‌گذاری نان در مشهد غیر منصفانه است و به مسئولان مربوطه اعلام کرده ایم که خواهان یک نرخ تعادلی هستیم تا از ورشکستگی و ضرر نانوایان جلوگیری شود در غیر این صورت بسیاری از همکاران من مجبور می شوند تا نانوایی‌های خود را تعطیل کنند.

کشتگر ضمن اشاره به اینکه هیچ نانوایی مجاز به افزایش خودسرانه قیمت نان نیست، گفت: به نرخ‌گذاری سال گذشته نان معترضیم زیرا مگر می شود که نان بربری در خیابان طبرسی مشهد با بلوار سجاد که اجاره های مغازه بسیار بالاست، یکی باشد لذا نرخ‌گذاری یکسان کار درستی نیست.

رئیس اتحادیه نانوایان مشهد خاطر نشان کرد: نانوایی یکی از اصنافی است در بحث کرونا بسیار متضرر شد؛ همکاران ما به دلیل ارتباط مستقیم با مردم در معرض مستقیم ابتلا به کرونا هستند و از طرف دیگر هزینه‌های الکل، مواد ضدعفونی، ماسک و دستکش نیز بر هزینه‌های نانوایان افزوده شده است، همچنین اکثر نانوایی‌های اطراف حرم رضوی به دلیل کم شدن سفرها به مشهد و نبود مسافر، ورشکسته و مجبور به تعطیلی شدند.

انتهای پیام/

نظر شما