شناسهٔ خبر: 41382121 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: شهرآرانیوز | لینک خبر

رقابت استقلال و صنعت ‌نفت در هفته بیست ‌و پنجم | بازگشت به مسیر آسیایی از جاده جنوبی

صنعت‌نفت و استقلال درحالی عصر فردا (۲۷ تیر ۹۹) به‌مصاف هم می‌روند که هر ۲ تیم در هفته گذشته لیگ برتر نتوانستند نتایج قابل‌قبولی کسب کنند. استقلال در آبادان به‌دنبال برتری مقابل نفت و بازگرداندن آب رفته از جوی است.

صاحب‌خبر -
به گزارش شهرآرانیوز؛ هفته بیست ‌و پنجم رقابت‌های فوتبال لیگ برتر ایران درحالی عصر امروز ۲۶ تیر ۹۹ آغاز می‌شود که بازی تیم‌های پرسپولیس و فولاد به روز شنبه موکول شد. این هفته به اذعان بیشتر کارشناسان، حیاتی‌ترین زمان برگزاری بازی‌هاست؛ جایی‌که سپاهان و تراکتور هم در تبریز باید به‌مصاف هم بروند. دوتیمی که تقریبا از قهرمانی در لیگ امسال ناامیدند و فقط برای کسب سهمیه با هم مسابقه می‌دهند.
در دیگربازی‌های این هفته استقلالی‌ها بعد از چند روز پراسترس، عصر فردا در آبادان برابر صنعت‌نفت این شهر قرار خواهند گرفت و شهرخودروی مشهد هم بعد از تغییروتحولات روی نیمکتش باید در جم به‌مصاف پارس برود.
یکی دیگر از بازی‌های شش‌امتیازی این هفته هم بین ۲ تیم انتهای‌جدولی گل‌گهر و شاهین شهرداری بوشهر برگزار خواهد شد و درصورتی‌که بوشهری‌ها نتیجه این بازی را واگذار کنند، تقریبا باید برنامه‌ریزی‌های فصل آینده‌شان را برای لیگ‌یک انجام دهند.


استقلال به‌دنبال جبران‌مافات

صنعت‌نفت و استقلال درحالی عصر فردا به‌مصاف هم می‌روند که هر ۲ تیم در هفته گذشته لیگ برتر نتوانستند نتایج قابل‌قبولی کسب کنند. تیم صنعت‌نفت در آبادان دربرابر میهمان شمالی خود نساجی با نتیجه مساوی یک‌بر‌یک متوقف شد و استقلال نیز در ورزشگاه آزادی نتیجه‌ای بهتر از مساوی بدون گل دربرابر تراکتورسازی تبریز کسب نکرد.
 
استقلال بعد از امتیاز‌های مهمی که در هفته‌های اخیر از دست داد، برای جبران نتایج ضعیف خود به آبادان سفر خواهد کرد تا شانس خود را برای قرارگرفتن در تیم‌های صدر جدول لیگ و کسب سهمیه آسیا افزایش دهد. نقطه قوت ۲ تیم، خط میانی و وجود هافبک‌های میانی باتجربه است؛ جایی‌که نفتی‌ها با بودن جعفر سلمانی و میلاد جهانی برابر حریفانش وزنه را به سود زردپوشان آبادانی سنگین‌تر کرده است.
 
در آن‌سوی‌میدان، استقلال با حضور علی کریمی و ریگی کمربند میانی خود را محکم کرده است، هرچند فرشید اسماعیلی هم جلوتر از این بازیکنان وظیفه تغذیه‌کردن دیاباته و قائدی را برعهده دارد. امید مربیان صنعت‌نفت و استقلال به ساق‌ها و سر‌های عیسی آل‌کثیر و شیخ دیاباته است؛ ۲ مهاجمی که روی هوا و زمین خطرناک هستند و برای تمامی خط‌های دفاعی به کابوس تبدیل شده‌اند. آل‌کثیر که این فصل در صنعت‌نفت احیا شده، برای خط دفاعی مستحکم استقلال خطرآفرین خواهد بود و در آن سوی میدان نیز دیاباته نشان داده از لحظات بهترین استفاده را می‌برد و خط دفاعی متزلزل نفت روز سختی برابر این بازیکن تجربه خواهد کرد.


تلفات آبی‌ها برگشتند

استقلال در یکی‌دو هفته گذشته نفرات زیادی را به دلایل مختلف در اختیار نداشته است. آبی‌ها بعد از دیدار با فولاد که با اتفاقات عجیبی همراه شد، برای مسابقه با سایپا و تراکتور تعداد زیادی کرونایی، مصدوم و محروم داشتند و به‌همین‌خاطر فرهاد مجیدی در این ۲ بازی با کمبود شدید بازیکن مواجه شد. حالا، اما شرایط برای استقلالی‌ها از این نظر بهتر شده و بازگشت تعدادی از بازیکنان به تمرینات تا حد زیادی خیال فرهاد مجیدی و همکارانش را راحت کرده است.
 
طی روز‌های گذشته ارسلان مطهری، مهاجم مصدوم استقلال، به تمرینات این تیم برگشت و کارش را برای دیدار آینده شروع کرد. ازاین‌رو وریا غفوری، فرشید باقری، هروویه میلیچ و داریوش شجاعیان نیز با منفی‌شدن تست آخر کرونای خود از امروز به تمرینات برمی‌گردند. اتفاقی که باعث می‌شود مجیدی برای انتخاب نفرات خود در پست‌های مختلف، کمتر احساس کمبود بازیکن کند.
 
درحال‌حاضر تنها دغدغه کادر فنی استقلال در خط دفاعی است؛ جایی که سیاوش یزدانی و عارف غلامی به‌علت ابتلا به کرونا خود را قرنطینه کرده‌اند و در بازی با نفت آبادان هم غایب خواهند بود. اگر این ۲ بازیکن هم در آینده‌ای نزدیک به ترکیب استقلال برگردند، جنس آبی‌ها جور می‌شود و آن‌ها با ترکیب کامل می‌توانند به‌مصاف رقبا بروند.
 

جدال شش‌امتیازی در تبریز

تقابل سپاهان و تراکتور را می‌توان گل سرسبد بازی‌های هفته بیست‌وپنجم دانست؛ دیداری که نتیجه آن علاوه بر ۲ تیم برگزارکننده، برای سایر مدعیان ازجمله شهرخودرو، فولاد و حتی استقلال نیز حائزاهمیت است. فاصله یک‌امتیازی تراکتور و سپاهان و رقابت نزدیک تیم‌های دوم تا هفتم جدول در کنار بازی‌های باقی‌مانده آن‌ها تا پایان نیم‌فصل این بازی را به اوج حساسیت رسانده است.
 
سپاهان در چند هفته گذشته وضعیت خوبی نداشته و با افت نسبی مواجه شده است. این تیم که پیش از شیوع کرونا و تعطیلی لیگ، فاصله ده‌امتیازی با پرسپولیس داشت، با شروع مجدد لیگ تنها یک پیروزی به دست آورده و ۳ تساوی پیاپی فاصله امتیازی زردپوشان را با صدر جدول به ۱۴ امتیاز رساند تا شانس قهرمانی سپاهان در ۶ هفته مانده به پایان رقابت‌ها عملا از بین برود و برای کسب نایب‌قهرمانی و سهمیه آسیایی بجنگد. درآن‌سو تراکتورسازی تیم پرمهره‌ای است که از بازیکنان بزرگ و باکیفیت بسیاری بهره می‌برد. حضور ستاره‌های بزرگی مانند دژاگه، شجاعی، اسدی و انصاری، تراکتور را به تیم پرستاره‌ای به‌ویژه در خط میانی تبدیل کرده است که می‌تواند هر تیمی را آزار دهد.

نظر شما