شناسهٔ خبر: 41377267 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۴۶درصد از جمعیت باشت زیر پوشش تامین اجتماعی هستند

رئیس اداره تامین اجتماعی باشت گفت: ۱۰ هزار و ۴۰۰ نفر از جمعیت شهرستان معادل ۴۶درصد زیرپوشش خدمات این بیمه هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، رامین بهیار فر رئیس اداره تامین اجتماعی شهرستان باشت در نشست با فرماندار باشت تعداد بیمه شدگان اصلی تامین اجتماعی شهرستان باشت را چهار هزار و ۱۰۰ نفر ذکر کرد.

او بیان کرد: هم اکنون ۳۶۵ خانوار در این شهرستان از خدمات مستمری تامین اجتماعی بهره‌مند هستند.

بهیارفر تصریح کرد: ارائه خدمات تامین اجتماعی به صورت غیر حضوری از اولویت‌های این سازمان است.

رئیس اداره تامین اجتماعی باشت با اشاره به اینکه انجام خدمات به صورت غیرحضوری در این سازمان از یک ساله گذشته تاکنون آغاز شده است تاکید کرد: این امر باعث کاهش ۴۰درصدی حضور مراجعان شده است.

بهیار فر بیان کرد: بیمه شدگان می‌توانند سوابق بیمه‌ای و کارگاه‌هایی که برای آنان بیمه پرداخت کرده اند، را به صورت الکترونیک دریافت کنند.

او ابراز داشت: حذف تامین اعتبار دفترچه‌های درمانی از اول خرداد اقدام ارزنده دیگری برای کاهش حضور فیزیکی بیمه شدگان است.

بهیار فر گفت:بیمه شدگان می‌توانند با کد دستوری سامانه تلفنی *۴*۱۴*۲۰ # بدون مراجعه به تامین اجتماعی از استحقاق درمانی بهره‌مند شوند.

رئیس اداره تامین اجتماعی شهرستان باشت تصریح کرد:امسال حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی ۲۶ تا ۱۵درصد افزایش یافته که این امر باعث بهبود وضعیت معیشتی آنان شده است.

بهیارفر تاکید کرد: همه مطالبات امسال بیمه شدگان تامین اجتماعی باشت تا پایان تیر ماه پرداخت شده است.

او بیان کرد: طرح همسان سازی حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی در مرداد امسال شروع می‌شود و براساس آن ۵۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان به حقوق مستمری بگیران این سازمان افزوده می‌شود.

سید مسعود حسینی فرماندار شهرستان باشت نیز در این نشست گفت: نقش تامین اجتماعی و بیمه در زندگی مردم اجتناب ناپذیر است و بدون چتر بیمه حمایتی بیمه افراد نمی‌توانند جوابگوی هزینه‌های درمان خود و خانواده هایشان باشند.

حسینی از تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد به دلیل ارائه خدمات غیر حضوری به جامعه هدف قدردانی کرد و افزود: انجام خدمات غیر حضوری به بیمه شدگان، کارفرمایان و مستمری بگیران ضمن کاهش هزینه‌ها از اتلاف وقت مردم جلوگیری و در روزگار کرونایی نقش مهم در حفظ سلامتی مردم دارد.

او بیان کرد: در شهرستان باشت مشکلاتی از جمله عدم پرداخت حق بیمه برخی از دستگاه‌های اجرایی وجود دارد که سال گذشته بخشی از جریمه‌ها بخشیده شد و مابقی نیز به صورت اقساطی قرار است پرداخت شود.

فرماندار شهرستان باشت با اشاره به در دست اجرا بودن تعداد زیادی از طرح‌های عمرانی بر لزوم پرداخت به موقع بیمه کارگران و نیرو‌های فعال از سوی کارفرمایان تاکید کرد.
 
انتهای پیام/ک

نظر شما