شناسهٔ خبر: 41375199 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

شکایت معترضان در فیلادلفیای آمریکا علیه خشونت ورزی پلیس

سه دادخواست در دادگاه فیلادلفیا مطرح شد که مقامات این شهر را به آسیب رسانی به معترضان و حتی تماشاچیانِ تظاهرات متهم می کند.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

همزمان با تظاهرات گسترده در سرتاسر آمریکا در اعتراض به قتل «جورج فلوید» مرد سیاه‌پوست ۴۷ ساله به دست یک پلیس سفیدپوست در شهر مینیاپلیس، سه دادخواست در دادگاه فیلادلفیا مطرح شد که مقامات این شهر را به استفاده از قوه قهریه و آسیب رسانی به معترضان و حتی تماشاچیانِ تظاهرات در جریان اعتراضهای مسالمت آمیز به نابرابری نژادی و خشونت پلیس متهم می کند.

اخبار بین الملل-در یکی از دادخواستها، پلیس فیلادلفیا به پرتاب گاز اشک آور و شلیک گلوله لاستیکی به معترضانی که در یک بزرگراه این شهر به طور مسالمت آمیز راهپیمایی کردند، متهم می شود. دادخواست دیگر پلیس را به استفاده از تانکرهای آبپاش، گاز اشک آور، اسپری فلفل و گلولهای لاستیکی علیه کسب و کارها و مناطق مسکونی سیاه پوستان متهم می کند.

«برت گروت» مدیر قضایی «مرکز حقوقی طرفدار براندازی» با بی محابا خواندن واکنش پلیس به معترضان در این شهر اظهار داشت: «آنها [پلیس] به هرکسی که می دیدند، شلیک می کند؛ برای ساعتهای متمادی صرفنظر از هر رفتار یا توجیهی».

وی در ادامه افزود: «آنها به کودکان تیراندازی می کردند. به افراد سالمند و به ساکنان شهر نیز تیراندازی می کردند».

گفتنی است که این دعاوی حقوقی بیش از ۴۰ شاکی دارد.

 

نظر شما